روستای فشکور | سفر به روستای فشکور | روستای فشکور در جاده چالوس

آخر این هفته برو آلپ جاده چالوس | سفر به روستای فشکور، جایی که طبیعت کم از رویا نداره!

قطعا تا حالا بارها از جاده چالوس رد شدی، ولی میدونستی یکی از بکرترین و زیباترین روستاهای ایران که به آلپ ایران معروفه، در این جاده قرار داره؟ بیا تا روستای فُشکور رو بهت معرفی کنم.

روستای فشکور
ویکی گردی:

یکی از دهکده های ییلاقی در منطقه چالوس، روستای فشکور است که در ارتفاع سه هزار متری از سطح دریا و در میان رشته های کوه های البرز قرار داد. روستای فشکور یکی از بکرترین روستاهایی است که می توانید از طریق جاده چالوس به آن دسترس داشته باشید. همراه ما باشید تا با هم به روستای فشکور در جاده چالوس سفر کنیم.

معرفی روستای فشکور، آلپ جاده چالوس

روستای زیبای فشکور یکی از دهکده های ییلاقی منطقه چالوس با چند هزار سال قدمت در ارتفاع سه هزار متری از سطح دریا و در میان رشته کوه های البرز با مناظر طبیعی زیبا از کوه، دره، جنگل، مرتع و چشمه های جوشان است.

این دهکده ییلاقی منطقه چالوس با چند هزار سال قدمت در ارتفاع سه هزار متری از سطح دریا و با وسعت صدهزار مترمربع در میان رشته کوه های البرز با مناظر طبیعی زیبا از کوه، دره، جنگل، مرتع و چشمه های جوشان است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی روستای بیجدنو در جنوب، روستای کنسدره در شمال، در غرب کوه سنگ سرک و تخت سلیمان و کوه های زردک و شیرکوه در شرق فشکور را محصور کرده اند و همچنین در بخش شرقی شهر توریستی کلاردشت و قله علم کوه واقع شده است.

فشکور، آلپ ایران

تابستان، بهترین زمان سفر به روستای فشکور

فشکور یکی از دهکده های سرسبز است که بیشتر مواقع مه غلیظ همه جا را در برگرفته و بسیار آب و هوای خنکی دارد. بنابراین بهترین زمان سفر به فشکور، تابستان است.

آب و هوای این روستا به علت قرار گرفتن در ارتفاعات رشته کوه های البرز و نزدیکی به علم کوه سرد و کوهستانی می باشد، به طوریکه در فصل تابستان نیز برای گرم کردن بدن و منازل از بخاری هیزمی استفاده می شود و در اکثر مواقع دارای پوشش مه غلیظ است که مناطق بسیار زیبا و رویایی را بوجود می آورد و همچنین بارش برف در زمستان گاهی به بیش از یک متر می رسد که باز هم به زیبایی طبیعت این منطقه می افزاید.

طبیعت روستای فشکور

ویژگی های روستای فشکور

شغل اصلی مردم روستای فشکور کشاورزی و دامداری است و به دلیل طبیعت بکری که دارد، عسل هم تولید می کنند. بنابراین اگر به این روستا سفر کردید، فراموش نکنید که حتما از مردم محلی عسل، لبنیات و نون محلی خریداری کنید.

نان محلی

جاذبه های گردشگری روستای فشکور

در حاشیه رودی که در روستای فشکورجاری است آسیاب آبی به نام  آیسورار به معنی سرچشمه آسیاب قرار دارد.این رود از قسمت جنوبی روستا جریان یافته و سرچشمه رود چالوس می باشد. از دیگر مناظر زیبا و طبیعی فشکور می توان به صخره های زیبا، چشمه های متعدد و همچنین دشت های پر گل و آبشارهای زیبا اشاره کرد.طویله های قدیمی با قدمت بالغ بر صد سال نیز از دیدنی های تاریخی این روستا هستند.

امامزاده فقل فصیح از نوادگان امام جعفر صادق (ع) که در دل روستا بوده و دیگری امامزاده فضل فاضل که از نسب امام محمد باقر (ع) است و در بالاترین نقطه زرین کوه (زردک) می باشد، از مناطقی هستند که سالانه زائران و گردشگران بسیاری را به خود جذب می نمایند اما متأسفانه این دو زیارتگاه در سازمان میراث فرهنگی به ثبت نرسیده اند و به همین علت از امکانات رفاهی برخوردار نیستند.

سفر به فشکور

دسترسی به روستای فشکور از تهران

زمانی که از سمت تهران به چالوس حرکت می کنید، از کیلومتر 25 چالوس، به سوی مرزن آباد حرکت کنید و در آن جاده ای فرعی به طول 50 کیلومتر وجود داشته و دارای چندین روستای متصل به هم شامل روستاهای طویر، مرس، کنسدره، فشکور، بیجدنو، ناتر، دالیر و الیت می باشد. پس از گذشتن از این روستاها، به فشکور خواهید رسید. بنابراین اگر اهل شب مانی و سفر به جاهای جدید و بکر هستی، روستای فشکور یکی از بهترین گزینه ها در تابستان است.

دسترسی به فشکور

نکات مهم برای سفر به روستای فشکور

طبیعت روستای فشکور بسیار بکر و زیباست. بنابراین در زمان سفر فراموش نکنید که مراقب طبیعت روستا باشید و از ریختن زباله و ته سیگار خودداری کنید. ته سیگار می تواند آسیب زیادی به گیاهان وارد کند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    باشه حتما رفتم برات عکس می‌فرستم آااااااااااااااااااررررررررررره ه ه هه هه هه خودتی

  • ناشناس

    آدرس رو درست نفهمیدم ،کاش دقیق تر می گفتید ،و اینکه اگر غریبه ها برن و بخوان شب بمونن ،اماکن اقامتی داره ؟

  • افقانی

    مگه تهرانیا میذارن صاحبای اصلی جاده چالوس ازش استفاده کنن؟عین مور و ملخ شبانه‌روز ریختن تو جاده و به گند کشیدنش.من که بیست ساله رنگشو ندیدم.