شربت خیار | طرز تهیه شربت خیار

با خیار خنک شو! | طرز تهیه شربت خیار فوق العاده خوشمزه

شربت خیار یکی از راحت ترین و در دسترس ترین نوشیدنی هایی هست که می تونی خیلی راحت تو خونه درست کنی.

نوشیدنی خیار
ویکی گردی:

با خیار شربت درست کن! فکرشم می کردی که حتی شربت خیار هم وجود داشته باشه و بتونی با خیار نوشیدنی درست کنی؟! تو این روزهای گرم فقط خوردن یه شربت و نوشیدنی خنکه که حالت رو خوب میکنه.اگه میخوای یه شربت جدید به نوشیدنی هایی که قبلا درست میکردی اضافه کنی و از مهمونهات با شربت پذیرایی کنی شربت خیار گزینه خوبیه! پس با ما همراه باش تا طرز تهیه شربت خیار رو بهت آموزش بدیم.

مواد لازم تهیه شربت خیار

مواد لازم مقدار
خیار رنده شده ۲ عدد
آب لیمو ترش تازه نصف لیوان
شکر یا عسل ۱ لیوان به مقدار دلخواه
یخ به مقدار دلخواه
آب گاز دار یا آب معمولی به مقدار دلخواه
عرق نعناع نصف لیوان

   طرز تهیه اسموتی انبه؛ فوق‌العاده برای روزهای داغ تابستان + فیلم

طرز تهیه شربت خیار

برای طرز تهیه شربت خیار به روش مجلسی ابتدا مقداری آب را داخل یک ظرف بریزید و بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان شکر یا عسل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا در آب حل شود و کنار بگذارید سپس خیارها را بشورید و پوست بگیرید و با رنده درشت رنده کنید و داخل ظرفی بریزید

خیارها را می‌توانید پوست نگیرید و با سلیقه خودتان آن‌ها را با پوست رنده کنید سپس چند لیمو ترش تازه را تمیز بشورید و از وسط برش دهید و آب آن‌ها را بگیرید و بعد به خیارهای رنده شده اضافه کنید و هم بزنید، تا کاملا به خورد خیارها برود.

سپس مقداری هم عرق نعناع روی خیارها بریزید و هم بزنید، عرق نعناع به عنوان مصلح استفاده می‌شود و برای جلوگیری از طبع سرد خیار عرق نعناع در این نوشیدنی به کار برده می‌شود و علاوه بر آن عطر و طعم نعناع در این نوشیدنی عالی است.

بعد مقداری یخ قالبی را به مخلوط خیارها اضافه کنید و مخلوط آب و شکر و یا آب و عسل را روی ترکیب مواد بریزید و خوب هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط و یکدست شوند، سپس شربت خیار آماده شده را در یک پارچ شیک و مناسب بریزید و هم بزنید.

با هندوانه و توت فرنگی معجون درست کن و لذت و ببر

سپس یک لیمو ترش را تمیز بشورید و به شکل حلقه‌ای برش بزنید و داخل پارچ بریزید، لازم نیست پوست لیمو ترش را بگیرید و می‌توانید حلقه‌های لیمو را با پوست به شربت اضافه کنید، نگران نباشید شربت تلخ نمی‌شود، بعد از آن شربت خیار آماده است. در آخر شربت خیار را در لیوان‌های مورد نظر و مناسب بریزید و این نوشیدنی خنک و دلچسب و گوارا را در روزهای گرم سرو کنید و لذت ببرید.

نوش جان

   

   

   

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر