ظروف شیشه ای | رفع بوی ظروف شیشه ای

بوی شور و ترشی از ظروف شیشه ای اینجوری از بین ببر + فیلم

با آموزش از بین بردن بوی بد سیر ترشی از ظروف شیشه ای، با روش های گوناگون در خانه، با ما همراه باشید.

ترشی
ویکی گردی:

ریختن ترشیجات در ظروف شیشه ای باعث می شود بوی سرکه و ترشی در آن باقی بماند به خصوص ترشی سیر که هم بوی سیر و بوی ترشی داخل ظرف باقی می ماند. اما برای از بین بردن بوی سیر ترشی از ظروف شیشه ای چه روش هایی وجود دارد؟ در این مقاله به شما کمک می کنیم با روش های خانگی بوی سیر ترشی را از ظروف شیشه ای خود از بین ببرید.

روش از بین بردن بوی ترشی از بطری های شیشه ای

 

ترفند هایی برای از بین بردن بوی سیر ترشی از ظرف

یکی از ظروفی که همه ی بو ها را به خود جذب می کنند، ظروف پلاستیکی می باشند که هم بو را جذب کرده و هم در طولانی مدت باعث ایجاد بوی بد درون ظرف می شود. بنابراین روش هایی برای از بین بردن بوی سیر ترشی از ظرف ها به شما ارائه می شود.

1. لیمو برای از بین بردن بوی سیر ترشی از ظرف پلاستیکی:

مقداری آب لیمو و یا چند برش از لیموی تازه را درون ظرف پلاستیکی بریزید، زیرا اسیدی که لیمو دارد باعث رفع بوی بد می شود. سپس ظرف را بشویید و خشک کنید. این روش به خصوص برای از بین بردن بوی سیر ترشی از شیشه مناسب است.

2. گوجه فرنگی برای از بین بردن بوی سیر ترشی از ظرف:

ابتدا چند گوجه برداشته و به اندازه 1 لیوان آب گوجه ها را بگیرید، سپس یک اسفنج را به آب گوجه آغشته کنید و روی ظرف بمالید. اجازه دهید آب گوجه به مدت 15 دقیقه روی ظرف باقی بماند بعد آبکشی کنید.

اگر بعد از یک بار بوی سیر ترشی نرفت، مجدد این کار را تکرار کنید.

3. از بین بردن بوی سیر ترشی از ظرف با ذغال:

تعدادی ذغال را درون ظرف حاوی سیر ترشی قرار دهید تا به مدت دو روز باقی بماند، که بوی بد ظرف را از بین ببرد. سپس ظرف را با آب گرم شسته و خشک کنید.

4. رفع بوی بد سیر ترشی ظروف با جوش شیرین:

ابتدا ظرفی که در آن سیر ترشی ریخته اید را با آب سرد بشویید. بعد آن ظرف را با آب گرم پر کنید و 1 قاشق غذا خوری جوش شیرین درون آن ریخته و در ظرف را بگذارید، اجازه دهید چند ساعت به همین شکل باقی بماند تا بوی سیر ترشی رفع شود. سپس ظرف را شسته و با دستمال خشک کنید.

5. از بین بردن بوی سیر ترشی از ظرف پلاستیکی با سرکه سفید:

ابتدا سینک را از آب ولرم پر کنید، سپس 2 استکان سرکه سفید درون سینک ریخته و ظرف های پلاستیکی را درون آن قرار دهیدتا سرکه سفید روی ظرف ها اثر بگذارد. بعد از 30 دقیقه ظرف ها را درآورید و آن ها را بشویید و با حوله خشک کنید.

6. استفاده از پودر قهوه برای از بین بردن بوی سیر ترشی از ظرف:

ابتدا ظرف را تمیز بشویید و آن را خشک کنید، سپس 1 قاشق چای خوری پودر قهوه را درون ظرف ریخته و درب آن را بگذارید و اجازه دهید به مدت دو روز باقی بماند.

قهوه باعث از بین رفتن بوی بد سیر ترشی از ظرف می شود.

منبع: نمناک
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر