زنجبیل | فریز کردن زنجبیل

اصول صحیح فریز کردن زنجبیل | ترفند نگهداری زنجبیل برای مدت طولانی

با مطالعه این مقاله، شما قادر خواهید بود تا با استفاده از روش های مناسب، زنجبیل را به طور صحیح فریز کنید و از خواص آن در طولانی مدت بهره ببرید

زنجبیل
ویکی گردی:

زنجبیل یکی از گیاهان دارویی معروف است که در بسیاری از فرآیندهای آشپزی و درمانی استفاده می شود. این گیاه در تهیه صدها غذا، نوشیدنی، عصاره و داروهای گیاهی به کار می رود. با توجه به اینکه زنجبیل به صورت تازه و خام استفاده می شود، امکان نگهداری زنجبیل در طولانی مدت و در دسترس بودن آن در تمام فصول سال ممکن است محدودیت هایی را برای استفاده از آن ایجاد کند.

برای حفظ طعم، عطر و خواص بهداشتی زنجبیل، معمولاً از روش هایی مانند فریز کردن استفاده می شود. فریز کردن زنجبیل به معنای قرار دادن آن در دمای بسیار پایین، به طور معمول در محدوده منفی 18- درجه سانتیگراد است تا از فساد و از بین رفتن مواد مغذی آن جلوگیری شود.

برای فریز کردن گوجه فرنگی از این روش استفاده کن! + فیلم

در این مقاله، به بررسی روش های مختلف فریز کردن زنجبیل، اهمیت نگهداری صحیح زنجبیل منجمله در دماهای مناسب و نکات مهمی که در فرآیند فریز کردن زنجبیل باید رعایت شود، پرداخته خواهد شد. همچنین، برخی از تکنیک ها و روش های افزایش عمر ماندگاری زنجبیل در فریزر نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

روش های فریز کردن زنجبیل

۱. زنجبیل تازه را انتخاب کنید.

یک تکه زنجبیل تازه و بدون لک را انتخاب کنید. اگر زنجبیل تمیز نیست آن را به آرامی پاک کنید و بگذارید خشک شود.     

۲. کمی فویل آماده کنید.

تکه یا تکه‌های زنجبیل را در کاغذ روغنی یا فویل بپیچید. بهتر است هر قطعه را جداگانه بپیچید.

۳. زنجبیل را در کیسه فریزر قرار دهید.

قطعه یا قطعات را داخل کیسه فریزر قرار دهید. سعی کنید اندازه کیسه را با اندازه یا مقدار زنجبیل یخ زده مطابقت دهید. قبل از بستن محکم فشار دهید تا در حد امکان هوا خارج شود.

۴. زنجبیل‌ها را در فریزر قرار دهید.

زنجبیل را در فریزر قرار دهید. قبل از هربار استفاده بگذارید یخ آن باز شود، سپس طبق معمول استفاده کنید. اگر چاقوی تیز مناسبی دارید، می‌توانید قبل از آب شدن زنجبیل، برش‌های دلخواه خود را بزنید تا در طول فرآیند پخت به سرعت ذوب شود.

فریز کردن زنجبیل قطعه قطعه شده

زنجبیل مناسب را انتخاب کنید. زنجبیل را می‌توان بر حسب سلیقه خود پوست یا بدون پوست استفاده کنید. زنجبیل را به قطعات کوچک خرد کنید. قطعات به اندازه انگشت شست یا به طول چوب کبریت اندازه مناسبی هستند. داخل یک کیسه فریزر یا یک ظرف دربسته برای نگهداری قرار دهید. اگر از کیسه استفاده می‌کنید، سعی کنید تا جایی که ممکن است آن را پر کنید و فشار دهید تا هوا خارج شود. در فریزر قرار دهید. با این روش زنجبیل‌ها برای سه ماه قابل استفاده هستند.

ترفند تازه نگه داشتن سیر در تمام فصل های سال + فیلم

فریز کردن زنجبیل چرخ شده

اگر دوست دارید که از زنجبیل چرخ شده استفاده کنید از روش زیر برای فریزر کردن استفاده کنید.

۱. یک زنجبیل خوب انتخاب کنید.

یک تکه زنجبیل مناسب انتخاب کنید. آن را پوست بگیرید و ریز خرد کنید. برای خرد کردن زنجبیل از رنده ریز یا غذاساز استفاده کنید.

۲. کاغذ روغنی یا فویل آماده کنید.

یک ورقه یا سینی فر را با کاغذ روغنی یا فویل بپوشانید.  

۳. زنجبیل را روی سینی بگذارید.

یک قاشق چای خوری یا قاشق غذاخوری از زنجبیل خرد شده را با کمی فاصله روی کاغذ روغنی یا فویلی که روی سینی قرار داده‌اید پخش کنید. هرچقدر که در سینی جا دارید با نظم زنجبیل‌ها را قاشق به قاشق در سینی بچینید.

۴. روی سینی کیسه فریزر بپوشانید.

یک ورقه پلاستیکی را به آرامی روی زنجبیل‌های چیده شده روی سینی قرار دهید. ورق یا سینی را داخل فریزر قرار دهید. بگذارید منجمد شود.

انواع گوشت چقدر در یخچال و فریزر سالم می مونه؟ + عکس

۵. زنجبیل‌ها را بسته بندی کنید.

زنجبیل‌های فریزر شده روی سینی را از فریزر خارج کنید. هر قسمت را به یک کیسه یا یک ظرف دربسته منتقل کنید. در صورت استفاده از کیسه، سعی کنید تا حد امکان هوا را خارج کنید. آنها را دوباره در فریزر قرار دهید و در صورت نیاز استفاده کنید. این زنجبیل تا شش ماه ماندگاری دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر