ماست و خیار | سبزی ماست و خیار

کدوم سبزی رو بریزم تو ماست و خیار ‌| چاشنی و ادویه مخصوص ماست و خیار

در این مقاله به معرفی سبزی مخصوص ماست و خیار می پردازیم و نکات مرتبط به مواردی که می توان با آن این خو راک را هر چه لذیذتر کند را توضیح می دهیم.

ماست و خیار
ویکی گردی:

ماست و خیار یکی از خوراک های لذت بخش و خنک که مورد علاقه خانواده های ایرانی در فصل تابستان است. ماست و خیار را می توان با انواع چاشنی ها و سبزی های معطر میل نمود. برای اینکه ماست و خیار طعم بهتری را به خود بگیرد، اضافه کردن سبزی و ادویه های معطر می تواند لذت و طعم ماست و خیار را دو چندان کند.

در این مقاله به معرفی سبزی مخصوص ماست و خیار می پردازیم و نکات مرتبط به مواردی که می توان با آن این خو راک را هر چه لذیذتر کند را توضیح می دهیم.

خواص فوق العاده آب ماست که نمی دانستید

سبزی و چاشنی های معطر برای ماست و خیار کدامند ؟

از آنجایی که مواد ماست و خیار که ترکیبی از خیار و ماست و یا دوغ می باشد، که طبع سردی دارد و ممکن است برای افرادی با مزاج سرد و حتی مزاج های گرم نیز مشکلات گوارشی را به وجود بیاورد. بنابراین بهتر است از سبزی هایی استفاده شود که طبع گرمی دارند.

سبزی های معطری مانند نعناع، ترخون، مرزه و آویشن و این قبیل سبزی ها می توانند مزاج را متعادل نموده و برای ماست و خیار مناسب هستند. همچنین علاوه بر آن ترکیب سبزی ها و ادویه هایی با طبع گرم به هضم بهتر غذا، سلامت دهان، رفع نفخ و دلپیچه کمک می کند و باعث خوشمزه تر شدن ماست و خیار نیز می شود.

از دیگر فواید و خواص ارزشمند و مفید ادویه و سبزی های معطر افزایش متابولیسم و سوخت ‌و ساز بدن و تقویت سیستم ایمنی بدن می باشد. از دیگر سبزی ها و چاشنی های معطر به ماست و خیار استفاده از سیر، پیازچه و یا موسیر به صورت پودری و یا تازه است که می توان به ترکیب ماست و خیار اضافه کرد.

برخی مواد و ترکیبات ادویه ای و سبزی های معطر به صورت بسته بندی و آماده در بازار هستند که می توان برای ماست و خیار به آن اضافه نمود. این بسته بندی ها در اندازه های مختلف و با ترکیبات متفاوت تحت عنوان سبزی های مخصوص ماست و خیار به بازار عرضه می شود.

خواص شگفت انگیز ماست و دارچین که نمی دانستید

سبزیجات معطر مانند نعناع و ترخون و مرزه و سایر سبزیجات خشک نیز برای ماست و خیار به صورت جداگانه نیز به فروش می رسد.

حال در ادامه به طرز درست کردن ماست و خیار با سبزیجات و ادویه های تازه می پردازیم.

برای درست کردن این خوراک ابتدا خیارها را خرد کنید ( بهتر است که پوست خیارها را نکنید و آنها را خوب بشورید). ترکیبی از سبزی های معطر ( ترخون, نعناع، و غیره ) را خوب شسته و به اندازه های لازم خرد نمایید. در صورت تمایل می توانید از سبزی های خشک نیز برای ماست و خیار استفاده کنید.

همچنین اضافه کردن ریحان، پونه کوهی، سوسن و این قبیل سبزی ها نیز می تواند خوراک شما را خوشمزه تر و لذیذتر کند.

بعد از آنکه سبزی های خرد شده را به ظرف حاوی خیار خرد شده اضافه نمودید، ماست را نیز به آن اضافه و خوب با مواد دیگر مخلوط کنید ( دقت شود که به ماست آب اضافه نکنید ). بعد از آن نیز می توانید از ادویه های گرم مثل فلفل و نمک و نیز پودر موسیر و یا پودر پیازچه و سایر ادویه های معطر برای ترکیب ماست و خیار استفاده نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر