سرب رژ لب | روش های تشخیص سرب رژ لب

چجوری بفهمیم رژ لبمون سرب زیادی داره؟ | سرب رژ لب چقدر خطرناکه؟

برای خرید لوازم آرایش مخصوصا رژ لب دقت کنید تا محصولاتی را خریداری کنید که ضرر کمتری برای سلامتی داشته باشند.

رژ لب
ویکی گردی:

اکثر خانم ها معمولا به صورت روزانه از انواع رژ لب استفاده می کنند و شاید به سربی که در رژ لب وجود دارد و هنگام غذا خوردن ممکن است وارد بدن شود هم توجه نکنند. در این مطلب نحوه تشخیص رژ لب هایی که سرب بیشتری دارند را بررسی می کنیم.

تشخیص سرب با طلا

یکی از راه‌هایی که برای تشخیص رژ لب بدون سرب وجود دارد استفاده از طلا است؛ برای این کار باید مقداری از رژ لب خریداری شده را روی دستتان بزنید. سپس با یک انگشتر طلا روی آن را خراش دهید. در انتها اگر رنگ رژلب شما به مشکی تغییر کرد، به این معنی است که رژ لب دارای سرب بوده است. این کار یکی از مرسوم‌ترین راه‌های تشخیص سرب در رژ لب است اما منبع علمی تایید شده‌ای نداشته و نمی‌توان به طور قطعی آن را تایید کرد.

ساخت ژل ابرو خانگی و رنگی با راحت ترین روش ها

بررسی ماندگاری رژ لب

اما راه دیگری که به ما کمک می‌کند بفهمیم رژ لبمان دارای سرب است یا خیر دوام و ماندگاری آن است؛ معمولاً رژ لب‌های بادوام یا با ماندگاری 24 ساعته، از سرب تشکیل شده‌اند. پس بهتر است هنگام خرید رژ لب به سمت رژ‌هایی با ماندگاری خیلی زیاد نروید و اگر هم به هر دلیلی از این نوع محصول خریداری کرده‌اید، سعی کنید آن را نخورید تا وارد بدنتان نشود. به این منظور بهتر است هنگامی که از رژ لب 24 ساعته خود استفاده کرده‌اید، از خوردن و آشامیدن خودداری کنید تا به این وسیله رژلب راهی برای ورود به بدنتان نداشته باشد.

تغییر شکل پوست لب

نکته دیگری که برای تشخیص رژ لب بدون سرب می‌توان ذکر کرد این است که معمولاً رژ لب بدون سرب، لب‌های شما را به حالت طبیعی و عادی خود نشان می‌دهد و عواقبی هم پس از استفاده روی لب‌هایتان نخواهد داشت. اما رژ لب دارای سرب معمولاً لب‌ها را خشک و پوسته پوسته می‌کند و همچنین ممکن است پس از پاک شدن، لب را دچار تغییر رنگ کند. پس هرگاه با این نکات بعد از استفاده از رژ لب برخورد کردید سعی کنید دیگر از آن محصول استفاده نکنید.

قیمت رژ لب های بدون سرب

و نکته آخر در تشخیص رژ لب بدون سرب، قیمت آن است. معمولاً رژ لب‌هایی که سرب در آن‌ها به کار نرفته باشد قیمت بالاتری دارند اما در نمونه‌های ارزان قیمت احتمال وجود سرب بسیار بالاتر است.

راهکاری ساده برای پاک کردن ریمل بدون کثیف کاری + فیلم

نکته بسیار مهم

نحوه تشخیص قطعی رژ لب بدون سرب تنها در شیوه های آزمایشگاهی امکان پذیر است. بررسی کردیم که اگرچه اکثر رژ لب ها و حتی بهترین برندهای بین المللی حاوی سرب هستند، اما این محصولات مورد تایید FDA، سازمان بهداشت اروپا و وزارت بهداشت ایران می باشند. سرب موجود در آن ها کم تر از یک دهم ppm یا یک قسمت از ده میلیون قسمت است و هیچ ضرری برای سلامتی انسان ندارد. سربی که ساکنان شهرهای صنعتی و بزرگی مانند تهران در روز تنفس می کنند، ۱۰ برابر بیشتر از خوردن ۳ رژ کامل در روز است (که البته رژهای به طور مستقیم خورده نمی شوند). بنابراین هیچ نگرانی از مصرف و خرید انواع رژ و محصولات آرایشی نداشته باشید و از محصولات شناخته شده و فروشگاه های معتبر محصول دلخواه خود را خریداری نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر