مضرات شامپو خشک | نحوه استفاده از شامپو خشک

می خوای موهات رو بدون آب بشوری؟ | عوارض مصرف شامپو خشک

استفاده از شاپو خشک به دلیل طرز استفاده راحت نباید جایگزین شستشوی موها با آب و شامپو شود. زیرا ممکن است باید ریزش مو شود.

شامپو
ویکی گردی:

شامپو خشک محصولی است که در کمترین زمان و بدون دسترسی به آب می تواند موهایتان را از شر چربی و ظاهر نامناسب خلاص کند. برای زمانی که عجله دارید و فرصتی برای حمام رفتن و ندارید استفاده از شامپو خشک توصیه می شود. فقط حواستان باشد شامپو خشک موهارو به صورت کامل تمیز نمی کند و استفاده بی رویه آن عوارضی دارد که در ادامه بررسی می کنیم.

مضرات و معایب استفاده از شامپو خشک

این محصولات در صورت استفاده متعادل ضرر چندانی ندارند. اما در صورت استفاده بیش از حد و طولانی مدت از آن ممکن است باعث تجمع مواد زائد و مسدود شدن منافذ پوست سر شده و به سلامت موها آسیب برساند. بنابراین بهتر است که موهای خود را به طور مرتب با شامپوهای مناسب بشویید تا کاملا تمیز شود. و تنها در مواقع ضروری از شامپو خشک کمک بگیرید. در ادامه برخی از عوارض احتمالی ناشی از مصرف این شامپوها را بررسی می کنیم. 

1.    احتمال بروز خشکی مو

این شامپوها به دلیل داشتن الکل می توانند باعث خشکی پوست سر و موها شوند. خشکی ساقه های مو به مرور باعث شکننده شدن آن می شود. در نتیجه موهایتان در حین شانه زدن و حالت دهی شکسته شده و آسیب می بیند. 

2.    امکان انسداد منافذ و فولیکول های مو و ایجاد شوره، ریزش و عفونت و ... 

در صورت مصرف بیش از اندازه از شامپو خشک و باقی ماندن آن برای مدت طولانی روی مو، ترکیبات شیمیایی مضر آن روی پوست سر انباشته می شوند. در نتیجه منافذ پوست مسدود شده و احتمال بروز خارش، التهاب و فولیکولیت وجود دارد. تجمع چربی و مواد مضر روی پوست سر شرایط را برای ابتلا به عفونت های باکتریایی و قارچی نیز بیشتر می کند. این موضوع می تواند باعث ایجاد شوره و پوسته پوسته شدن پوست سر نیز شود. از طرفی دیگر، پوست سر محل رویش موها است. لذا آلوده بودن این ناحیه می تواند بر روی سلامت فولیکول و کوتیکول مو در ناحیه ریشه و ساقه تاثیر منفی بگذارد. به طوری که باعث تضعیف و سستی و ریزش موها می شود. بنابراین بهتر است از شامپو خشک بیش از دو روز متوالی استفاده نشود.

3.    احتمال ایجاد اثرات مخرب بر روی سلامتی بدن 

در صورتی که از شامپو خشک های نامرغوب و بی کیفیتی که حاوی تالک باشند، استفاده کنید ممکن است به سلامتی خود آسیب جدی برسانید. تالک یک ماده معدنی با ذراتی به نام آزبست است که خطرناک و سرطان زا می باشند. تحقیقاتی در این زمینه صورت گرفته که البته هنوز تکمیل نشده است. ولی در این تحقیقات اولیه از ارتباط احتمالی بالقوه پودر تالک و سرطان تخمدان ابراز نگرانی شده است. بنابراین توصیه می شود حتی الامکان در مصرف این شامپوها زیاده روی نکرده و حتما در حین خرید به ترکیبات محصولات دقت نمایید. از طرفی دیگر این شامپوها به طور کلی برای افرادی که دچار عارضه های پوستی، زخم، اگزما و ... در پوست سرشان هستند، مناسب نمی باشند. 

نحوه استفاده از شامپو خشک چگونه است؟

  • هر گونه سنجاق، گیره سر و کش مو روی سر دارید را از موها خارج کنید.
  • شامپو را در فاصله ۱۵ سانتی متری از موهای خود قرار دهید.
  • مقداری از شامپو را روی ریشه موهای خود در پشت گردن، جلوی سر، کنار و بالای گوش ها بزنید.
  • برای چند دقیقه موهایتان را با نوک انگشتان دست ماساژ دهید.
  • اگر موهایتان حالت خیلی مناسبی ندارد می توانید از باد خنک سشوار برای حالت بخشیدن به آن استفاده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر