ماکارونی | طرز تهیه ماکارونی رنگی | مواد رنگی کردن ماکارونی

این بار ماکارونی رو رنگین کمونی بپز! + طرز تهیه

اینجا قراره بهت یاد بدم که چجوری برای بچه ها ماکارونی رنگین کمونی درست کنی تا سورپرایز بشن.

ماکارونی رنگی
ویکی گردی:

ماکارونی یک نوع غذای ایتالیایی است که از ترکیب آرد، آب و تخم مرغ ساخته می‌شود. این غذا در انواع مختلفی از جمله ماکارونی ساده، اسپاگتی، فتوچینی، لازانیا و ... تهیه می‌شود. ماکارونی معمولاً با سس‌های مختلفی مانند سس گوجه فرنگی، سس خامه، سس پستو و ... سرو می‌شود.

ماکارونی به روش‌های مختلف و با طعم‌های گوناگون تهیه می‌شود و شما می‌توانید این بار با رنگ طبیعی یا رنگ خوراکی مجاز یک ماکارونی جذاب برای بچه‌ها تهیه کنید.

کوکو ماکارونی مجلسی و خوشمزه رو اینجوری درست کن

شما برای تهیه این ماکارونی باید آن را تهیه و مایه گوشتی یا مرغی را به صورت جداگانه تهیه کنید و در انتها روی ماکارونی بریزید و سرو کنید. اگر حتی زمان کافی برای تهیه مایه ماکارونی ندارید می‌توانید از کنسرو‌های مایه ماکارونی به صورت آماده استفاده کنید.

ماکارونی رنگی

مواد لازم

  • گوشت یا سویا    ۲۰۰ گرم
  • پیاز    ۱ عدد
  • فلفل دلمه    ۱/۲ عدد
  • رب    ۱ ق غذا خوری
  • ماکارونی فرمی یا ساده    ۱ بسته
  • رنگ خوراکی یا طبیعی    به مقدار دلخواه
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن، زردچوبه    به مقدار لازم

طرز تهیه ماکارونی رنگی

مرحله اول: آماده سازی مایه ماکارونی

ابتدا باید مایه ماکارونی را تهیه کنید و کنار قرار دهید. برای این کار پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و داخل روغن به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا پیاز سبک شود. سپس گوشت را اضافه کنید و به همراه پیاز خوب سرخ کنید و در ادامه ادویه‌ها را اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت سرخ شود و بعد فلفل دلمه ریز شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید و در انتها نوبت اضافه کردن رب می‌باشد. رب را وسط مواد ریخته و خوب تفت دهید تا سرخ شود کمی آب به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ رب باز شود.

 دستور های ساده و آسان برای پخت کیک ماکارونی

مرحله دوم: تهیه ماکارونی

در ادامه باید داخل قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا به جوش بیاید و بعد از جوشیدن کمی نمک و روغن مایع به آن اضافه کنید و حالا نوبت اضافه کردن پاستا یا ماکارونی فرمی یا ساده می‌باشد و باید مطابق با نوشته روی بسته بندی زمان دهید تا ماکارونی نرم شود، سپس ماکارونی را آبکش کنید و آب سرد روی مواد بگیرید.

مرحله سوم: رنگی کردن ماکارونی با رنگ طبیعی

برای رنگی کردن ماکارونی از رنگ طبیعی باید استفاده کنید برای این کار کمی زعفران دم کرده غلیظ دم کنید و ماکارونی را به سه دسته تقسیم کنید و اولی را با زعفران مخلوط کنید و با دستکش خوب هم بزنید تا رنگی شود و برای رنگ قرمز می‌توانید از آب لبو یا کلم بنفش استفاده کنید و ماکارونی را مخلوط کنید تا قرمز شود. برای رنگ بنفش گل پنیرک را داخل آب جوش بریزید و بعد از رنگ گرفتن از یک صافی رد کنید و به همراه ماکارونی مخلوط کنید. برای رنگ سبز می‌توانید آب جعفری و اسفناج پخته از صافی رد شده استفاده کنید.

مرحله چهارم: رنگی کردن ماکارونی با رنگ خوراکی

برای رنگ خوراکی نیز دستکش تهیه کنید و چند قطره رنگ‌های خوراکی رنگی را به قسمت‌های جدا شده بریزید و هم بزنید تا رنگی شود و در انتها داخل دیس بکشید و مایه گوشتی را روی آن بریزید و سرو کنید. نوش جان

ماکارونی

طرز تهیه دلمه ماکارونی خوشمزه و مجلسی + نکات پخت

فوت و فن‌های دستور پخت ماکارونی رنگی‌

  1. می‌توانید با مواد میانی به صورت جداگانه ماکارونی را دم بگذارید.
  2. ‌می‌توانید چند قطره رنگ خوراکی با آب مخلوط کنید و به همراه ماکارونی داخل زیپ کیپ بریزید و هم بزنید.
  3. ‌می‌توانید برای دورچین اتواع غذا‌ها استفاده کنید.
منبع: فرارو
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر