مالیات | مالیات صاحبان مشاغل

مالیات کدام دسته از صاحبان مشاغل صفر شد؟ + جزئیات

رئیس سازمان امور مالیاتی، مالیات بیش از نیمی از صاحبان مشاغل صفر شد، مالیات حدود ۹۰ درصد آنها کمتر از ۲۰ میلیون تومان تعیین شده است.

مالیات
ویکی گردی:

مالیات صاحبان مشاغل یا مالیات بر درآمد شخص حقیقی مشاغل، به معنای مالیاتی است که بر درآمد حاصل از فعالیت‌های تجاری و مشاغل حقیقی افراد حامل نقش تجاری تحمل می‌گردد. در واقع، درآمد شخص حقیقی حاصل از فعالیت تجاری، از جمله درآمدهای قابل مالیات محسوب می‌گردد. در بسیاری از کشورها، مالیات بر درآمد شخص حقیقی مشاغل، به عنوان یکی از مهمترین منابع درآمدی برای دولت محسوب می‌شود. در این راستا، سیستم مالیاتی به گونه‌ای طراحی می‌شود که افراد حامل نقش تجاری مجبور به پرداخت بخشی از درآمدهای خود به عنوان مالیات شوند.

سیدهادی سبحانیان رییس سازمان امورمالیاتی با اشاره به آمارهای مالیات‌های مربوط به تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم تاکید کرد. مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ ق.م.م بر اساس داده‌های متقنِ عملکرد اقتصادی افراد محاسبه شده است.

نکات مهمی که هنگام بنزین زدن باید رعایت کنید + فیلم

وی افزود: با همین اطلاعات،مالیات بیش از نیمی از صاحبان مشاغل صفر شده است. مالیات حدود ۹۰ درصد کمتر از ۲۰ میلیون تومان برای یک سال تعیین شده است.

مالیات

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر