خرما | فواید خرما

چرا در مراسم عزا خرما می خورند؟ + دلیل و فواید

در این مطلب از سایت ویکی گردی در خصوص خوردن فواید خوردن خرما در مراسم عزاداری توضیحاتی ارائه داده ایم. با ویکی گردی همراه باشید

خرما
ویکی گردی:

دلیل خوردن خرما در مراسم عزا چیست؟ در مراسم عزاداری و سوگواری در بسیاری از کشورها، از جمله ایران، مردم به طور سنتی خرما می‌خورند. پذیرایی در مراسم عزا توسط خرما، حلوا و گردو به دلیل افزایش آرامش در افراد است. این خوراکی ها طبعی گرم دارند و باعث آرام شدن افراد غمگین می شوند.

 پزشکان نیز در این زمینه به نکته خوبی اشاره می‌کنند. این نکته که صاحبان عزا معمولا علاقه‌ای به خوردن غذا ندارند و اشتهای خود را از دست می‌دهند. به همین خاطر امکان این‌که در میزان قند خون آن‌ها نوسان به وجود بیاید زیاد است و به اصطلاح ممکن است دچار افت قند خون شوند.

آموزش حلوای آناناس به یک روش متفاوت

احتمالا هم می‌دانید با پایین آمدن قند خون، فرد دچار اضطراب، استرس و بی‌طاقتی می‌شود. دقیقا مواردی که برای این افراد در این موقعیت بسیار مضر محسوب می‌شود.

در چنین مواقعی خوراکی‌های شیرین می‌توانند با بالا بردن سطح سروتونین مغز به آرام شدن فرد کمک قابل توجهی کنند. سروتونین،‌ ترکیبی آرام‌بخش است که افزایش ترشح آن در مغز،‌ کمک فراوانی به بیشتر شدن آرامش و کاهش استرس می‌کند.

بنابراین سرو خوراکی‌هایی مانند حلوا و خرما در مراسم عزاداری، علاوه بر پیروی از رسم و رسوم،‌ توجیه علمی نیز دارد. از طرفی خرما و حلوا خوراکی‌های نرم و زودهضمی هم هستند و پذیرش مصرف آنها برای افرادی که از نظر روانی در شرایط چندان مساعدی به سر نمی‌برند، ساده‌تر از خوراکی‌های دیگری مانند غذاهای معمول و سنگین است.

1- خرما یک میوه مقوی و غنی از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است که انرژی لازم برای ادامه عزاداری را فراهم می‌کند.

چرا حلوا می پزم خشک و سفت میشه؟ + نکات کلیدی پخت حلوا

2- خرما به عنوان یک نوع نذری در مراسم عزاداری به کار می‌رود و به یاد مرحومان و امام حسین (ع) تقدیم می‌شود. همچنین، در فرهنگ اسلامی، خرما به عنوان یکی از مواد غذایی مهم و پربرکت تلقی می‌شود و در آیات و روایات از آن به عنوان یک میوه خوب و پرمزه نام برده شده است. بنابراین، خوردن خرما در مراسم عزاداری به عنوان یک رسم و سنت مرسوم و مقدس در فرهنگ اسلامی به شمار می‌آید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    خدا نکنه شماها بخواین یه چیزو بزرگ جلوه بدین آخه اون بدبختا هزاران سال پیش جز نونو خرما چی داشتن که،بخورن۰🤮🤮🤮

  • مجید

    چون اگر خرما ندن کسی فاتحه و طلب آمرزش براش نمی کنه.

  • ناشناس

    دلیل اصلیش اینه که این رسم و رسومات از اعراب به ما ایرانیا که از آنها از نظر فرهنگ و تمدن خيلي جلو تر بودیم تحمیل شده و به تبع این ، خرما هم که تنها میوه عربستان بوده در نتیجه این تحمیل فرهنگی پای خرما به مراسمات ما ایرانی‌ها باز شده و دلیل علمی برایش نیاورید اگر مسئله شیرینی خرماست تو ایران هم چیزهای شیرین مثل مویز و انجیر داریم.

  • جانان. صاحب

    باید بخورند سراسر جهان باید بخورند.. بله...... جانان نخل غدیرر

  • جانان صاحب

    اونکه میفهمه.. خرما میده اونکه نمی فهمه... نه..... جانان..