مربای بادمجان | بادمجان مناسب مربای بادمجان

طرز تهیه مربای بادمجان مجلسی و خوشمزه | مربایی با طعم و عطر متفاوت

تا حالا مربای بادمجان خوردی؟ اگه نخوردی اینجا آموزشش رو گفتم حتما امتحانش کن.

مربای بادمجان
ویکی گردی:

این بار قرار است طرز تهیه مربای بادمجان را برایتان آموزش دهیم. در فصل بهار و تابستان که بیشتر صیفی جات تازه هستند بادمجان های ریزی که شیرین هستند بهترین گزینه برای تهیه مربای بادمجان هستند بهتر است از بادمجان های بدون دونه استفاده کنید تا مربای شما ظاهر شکیل تری داشته باشد. شما می توانید بادمجان ها را به صورت درسته یا خرد شده و حلقه شده مربا کنید. در ادامه این مطلب از ویکی گردی تمامی مراحل تهیه مربای بادمجان با عکس توضیح داده شده است تا بتوانید یک مربای درجه یک خانگی تهیه کنید.

مواد لازم مربای بادمجان

  • بادمجان    ۱ کیلوگرم
  • شکر    ۱ کیلوگرم
  • دونه هل    ۱/۲ ق مربا خوری
  • جوهر لیمو    ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه مربای بادمجان

مرحله اول: آماده سازی

اول از همه بادمجون ها را پوست بکنید و دقت کنید سر کلاهک آن را از ته نزنید یه کمی از سر کلاهک را گرد و کوچولو نگه دارید که در فرایند پختن له نشوند و در انتها برای تزیین روی بادمجان ها قرار دهید و بعد یک کارد تیز یکی دو تا شکاف خیلی کوچک داخل بادمجان ایجاد کنید تا موقع پخت شیره کامل داخل آن برود و موقع گرفتن تلخی کاملا تلخی آن خارج شود.

معرفی غذا و دسرهای خوشمزه با گوجه سبز

مرحله دوم: جوشاندن

در ادامه باید داخل یک قابلمه آب بریزید و بگذارید تا جوش بیاید و حالا بادمجان ها را داخل آب قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه بگذارید تا بادمجان ها پخته شوند ولی دقت کنید خیلی له نشوند و حالت خود را از دست ندهند و بعد بادمجان ها را آبکش کنید و داخل یک کاسه بریزید و آب خیلی سرد روی آن ها بریزید و برای ۵ الی ۶ ساعت بگذارید تا بادمجان ها داخل آب سرد و یخ بماند. در این زمان حتما چندین بار آب را عوض کنید و در انتها یک سبد و یا جسم سنگین روی آن قرار دهید تا کمی به بادمجان ها فشار بیاید و زهرابه آن کاملا خارج شود.

مرحله سوم: تهیه مربا

در ادامه باید شکر و آب را داخل یک قابلمه بریزید و زمان دهید تا به جوش بیاید و کمی قوام پیدا کند و بعد بادمجان ها را  اضافه کنید و هل را بیفزاید و بگذارید تا مربا روی حرارت ملایم بجوشد و قوام پیدا کند و در انتها جوهر لیمو را با کمی آب مخلوط کنید و زمانی که حل شده اضافه کنیدو بعد از یک جوش کوچک از روی حرارت بردارید و نکته مهم این مربا این می باشد که شما باید درب ظرف مربا را همان طور که داغه داغه ببندید و تا بیست و چهار ساعت درب آن را باز نکنید تا شهد کاملا به خورد مربا برود و بادمجان ها شفاف شود. نوش جان

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    یا خدا شکر رو به خورد بادمجان هم دادند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    خدا رحم کنه
    چیزی نمونده سنگ رو سرکه اصافه کنند ترشی بشه شکر بزنن مربا بشه🤪😳

  • ناشناس

    من مربای بادمجان خوردم.خیلی خوشمزه اس.بادمجانهای ریز ریز باید انتخاب بشن

  • ناشناس

    مربای بادمجان رو دیروز از شبکه جم فود دیدی امروز دستورش رو گذاشتی؟؟؟!