وام | وام ازدواج | پیگیری وام ازدواج

نحوه پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی + تصویر

در این مطلب مراحل پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی و کد رهگیری را آموزش می دهیم. با ویکی گردی همراه باشید

وام ازدواج
ویکی گردی:

 دریافت وام ازدواج شامل چند مرحله می‌شود که هرکدام از این مراحل می‌تواند زمان‌بر باشد. حتی دربرخی موارد ممکن است تا چند سال نیز طول بکشد. اما معمولاً تمامی زوج‌های جوان ساکن ایران پس‌از عقد به‌صورت مجزا می‌توانند در وب‌سایت تعریف شده اقدام به ثبت‌نام برای تسهیلات وام ازدواج کنند. همانطور که گفتیم دریافت وام ازدواج شامل مراحلی می‌شود که باید به‌ترتیب طی شود.

حال بعد از ثبت‌نام در سامانه، روش‌هایی وجود دارد که می‌توانید بوسیله آن از وضعیت تسهیلات خود باخبر شود. در این نوشته روش پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی و کد رهگیری را آموزش داده‌ایم. در ادامه با تکراتو همراه باشید.

آیا می‌ توان سابقه بیمه تامین اجتماعی را خرید؟

روش پیگیری وضعیت وام ازدواج با کد ملی و کد رهگیری

یکی از تسهیلاتی که دولت برای تشویق مردم به ازدواج در نظر گرفته وام ازدواج است. این امکان با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم برای بسیاری از زوج‌ها مهم است و می‌تواند بخشی از هزینه‌های شروع زندگی را پوشش دهد.

ثبت‌نام وام ازدواج به‌صورت آنلاین و غیرحضوری ممکن است. ثبت‌نام غیرحضوری بخش اول درخواست شما برای دریافت وام ازدواج است و برای مراحل بعد باید به‌همراه ضامن‌ها و مدارک مورد نیاز به بانک مراجعه کنید تا فرایند دریافت وام تکمیل شود.

پس از ثبت‌نام اولیه شما نیاز دارید که وضعیت خود را در بازه‌های زمانی مشخص مشاهده و پیگیری کنید تا زمان مراجعه‌تان به شعبه به‌شما اطلاع داده شود. این مرحله پیگیری وام ازدواج است که در ادامه آن را برایتان توضیح خواهیم داد.

پیگیری وام ازدواج در سامانه

پیگیری وام ازدواج فقط با شماره ملی ممکن نیست و باید حتما کد رهگیری را که پس‌از اتمام ثبت‌نام برایتان نمایش داده شده به‌خاطر داشته باشید.

همان‌طور که برای ثبت‌نام وام ازدواج به سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج مراجعه کردید، برای پیگیری هم باید سراغ همین سامانه بروید. در صفحه‌ اول این سامانه از کادر سمت راست صفحه وارد بخش مشاهده وضعیت شوید.

زنان خانه‌ دار چگونه خود را بیمه تامین اجتماعی کنند؟ + جزئیات

پیگیری وام ازدواج

در این‌جا شماره ملی و کد رهگیری‌تان را وارد کنید و پس از وارد کردن عبارتی که برایتان به نمایش درآمده گزینه‌ مشاهده وضعیت را انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه وضعیت وام ازدواج‌تان به نمایش درمی‌آید.

پیگیری وام ازدواج در صورت فراموشی کد رهگیری

همان‌طور که پیش‌از این توضیح داده شد برای پیگیری وضعیت وام ازدواج باید کد رهگیری داشته باشید. اما اگر کد رهگیری خود را فراموش کرده‌اید می‌توانید نسبت‌به بازیابی آن در همین سایت اقدام کنید.

در کادر سمت راست صفحه گزینه بازیابی و چاپ کد رهگیری را انتخاب کنید.

پیگیری وام ازدواج

در اینجا سایت از شما می‌خواهد اطلاعاتی چون شماره ملی، حرف اول نام و نام‌خانوادگی و تاریخ تولد و تاریخ ازدواج را وارد کنید. سپس گزینه مشاهده و چاپ کد رهگیری را انتخاب کنید. در صورتی که تمام اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید سایت کد رهگیری را به شما نمایش می‌دهد تا برای پیگیری‌ها آن را وارد کنید.

همچنین ممکن است بعضی از متقاضیان پس‌از ثبت‌نام اولیه و پر کردن فرم‌ها کد رهگیری دریافت نکنند. در این صورت هم با مراجعه به بخش بازیابی و چاپ کد رهگیری و طی کردن مراحلی که توضیح دادیم کد رهگیری را دریافت کنید.

روش پیگیری سهام عدالت با کد ملی + آموزش

برای پیگیری وضعیت وام ازدواج همچنین می‌توانید به صورت حضوری به بانک مورد نظر مراجعه کنید. اما احتمالاً استفاده از امکان پیگیری آنلاین و غیرحضوری راحت‌تر باشد که در این مقاله روش انجام آن را برایتان توضیح دادیم.

انتظار برای تعیین شعبه

ممکن است پس‌از ثبت‌نام، مدت انتظارتان برای تعیین شعبه طولانی شود و بخواهید آن را پیگیری کنید. طبق اطلاعات سامانه تعیین شعبه از سوی ادارات سرپرستی بانک‌ها انجام می‌شود و برای پیگیری این شرایط باید به این مراکز مراجعه کنید و روند تعیین شعبه را پیگیری کنید.

علاوه بر این می‌توانید با پشتیبانی بانک مربوطه تماس بگیرید و به‌صورت تلفنی مراحل را پیگیری کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر