تخم مرغ آب پز | پوست کردن تخم مرغ آب پز

با این ترفند پوست تخم مرغ آب پز رو به راحتی جدا کن + فیلم

در این مطلب چند روش خوب برای پوست کندن تخم مرغ آب پز را به شما آموزش خواهیم داد. با ویکی گردی همراه باشید

تخم مرغ آبپز
ویکی گردی:

تخم مرغ آب پز، علاوه بر صبحانه و یا سالاد، در برخی از خوراک ها و ساندویچ ها نیز کاربرد دارد. بیشتر بدنسازان نیز در رژیم غذایی شان باید تخم مرغ آب پز میل کنند چرا که حاوی پروتئین است. یکی از چالش ها، می تواند جدا کردن پوست تخم مرغ آب پز باشد. شاید در ظاهر خنده دار باشد و فکر کنیم این کار ساده است، اما همان طور که شاید پیش از این تجربه کرده باشید، گاهی وقت ها واقعا مشکل ساز می شود و پوست به همراه خود تخم مرغ کنده می شود و یا در اثر فشار، همان موقع تخم مرغ له می شود. حالا چاره چیست؟

در آشپزخانه های بزرگ رستوران ها، گاهی نیاز است تا مقدار زیادی تخم مرغ پوست گرفته شود و برای این کار چند ترفند فوق العاده وجود دارد. با ما همراه باشید تا بهترین روش ها را برای این کار بشناسید.

چگونه پوست تخم مرغ آب پز را جدا کنیم؟

جهت تماشای فیلم فیلتر شکن خود را خاموش کنید

روش هایی دیگر برای پوست کندن تخم مرغ آب پز

تخم مرغ های متفاوت

باید بدانید که تخم مرغ های مختلف، با هم کمی فرق می کنند. ممکن است بعضی از روش ها، مانند ریختن کمی سرکه یا نوشابه هنگام پختن تخم مرغ، برای همه کاربردی نباشد. ما در ادامه، ۳ روش مختلف را برای جدا کردن راحت پوست تخم مرغ برایتان قرار داده ایم که می توانید به راحتی از این روش ها استفاده کنید.

آیا پختن تخم مرغ هم قلق دارد؟

بهتر است برای پختن تخم مرغ، از یک قابلمه و یک سبد فلزی استفاده کنید. تخم مرغ ها را در آبکش یا سبد فلزی بچینید و سپس آن را در قابلمه قرار دهید. روی تخم مرغ ها، آب بریزید و اجازه دهید تا حد اقل ۱۴ دقیقه بجوشند. حالا باید سبد تخم مرغ ها را با احتیاط خارج کرده و بلافاصله به ظرفی پر از آب سرد و یخ انتقال دهید. در واقع با این کار، شما انتقال حرارت را منتقل کرده و فرایند پختن را متوقف می کنید. حالا می توانید با خیال راحت، یکی از روش های زیر را اجرا کنید.

روش اول: شیشه مربا!

یک شیشه مربای کوچک بردارید و در آن کمی آب بریزید. بعد تخم مرغ را داخلش قرار بدهید. پس از بستن در شیشه، آن را تکان دهید. می بینید که پوست تخم مرغ به راحتی جدا می شود.

روش دوم: قاشق

ابتدا تخم مرغ را روی تخته برش قرار دهید. سپس با ضربه قاشق، کمی پوست آن را بشکنید. حالا یک قاشق را بین پوست و سفیده قرار داده و به آرامی بچرخانید تا پوسته جدا شود.

روش سوم: پوست کندن با دست

برای این کار، ابتدا تخم مرغ را بر روی یک سطح سفت و سخت، با دست عقب و جلو کنید. در واقع می بینید که کل پوست تخم مرغ، شروع به ترک خوردن می کند. حالا می توانید راحت پوست آن را بکنید. بعضی ها ترجیح می دهند این کار را زیر شیر آب انجام دهند اما در صورتی که تخم مرغ ها خوب پخته باشند، نیازی به این کار نیست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    اینا خودشون راحت کنده میشن. تخم مرغهایی ک ما پوست می کنیم با گوشت سفیده ش کنده میشه. همه راهی هم رفتیم