چیپس خانگی | طرز تهیه چیپس خانگی بدون روغن

طرز تهیه چیپس خانگی ترد و خوشمزه بدون روغن + فیلم

اگر فرزندتون عادت به خوردن چیپس داره، بهتره تو خونه خودتون چیپس سالم درست کنید و لذت ببرید.

چیپس
ویکی گردی:

چیپس جزو خوراکی هایی است که بچه ها اگر هر روز هم بخورند باز هم دوست دارند. اما چیپس های بازاری با مقدار زیاد روغن تهیه می شوند که حتی از سلامت آن روغن هم اطمینان نداریم. پس بهتره خودمان در خانه چیپس درست کنیم آن هم چیپس بدون روغن. با ویکی گردی همراه باشید.

 

طرز تهیه چیپس فلفلی بدون روغن

  • برای تهیه چیپس بدون سرخ کردن به روش رژیمی در ابتدای کار پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به ابعاد دلخواه خرد می کنیم، سپس آنها را می شوییم و درون یک قابلمه حاوی آب مناسب قرار می دهیم.
  • حالا قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم سیب‌زمینی‌ ها درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شوند. در ادامه فلفل سبز را به همراه فلفل قرمز به صورت ریز خرد کرده، سپس سیر را به صورت ریز رنده می کنیم.

  • زمانی که سیب زمینی ها پخته و نرم شدن فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه سیب زمینی ها را درون آبکش ریخته تا آب اضافی شان خارج شود، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم.
  • حالا سیب زمینی ها را با گوشت کوب به خوبی می کوبیم تا له و پوره شوند. در ادامه فلفل های خرد شده را به همراه روغن زیتون، زردچوبه، پاپریکا، پودر گوجه و پولبیبر به کاسه اضافه می کنیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم.
  • در این مرحله سیر را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از پوره سیب زمینی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و  گرد می کنیم.
  • حالا قلقلی ها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. در ادامه روی آنها را با کاغذ روغنی می پوشانیم و با وسیله یک گوشت کوب روی آنها را کمی فشار می دهیم تا پهن و نازک شوند، سپس کاغذ روغنی را از روی آنها بر می داریم.
  • در این مرحله سینی را طبقه اول فر گذاشته و بلافاصله حرارت را به ۱۹۰ درجه سانتی گراد تغییر می دهیم، سپس اجازه می دهیم چیپس ها رنگ بگیرند. حالا گریل را روشن می کنیم تا چیپس ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه کاملا پخته و برشته شوند.
  • پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم چیپس ها کاملا خنک شوند، سپس از کاغذ روغنی جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت چیپس ها را به همراه سس مخصوص سرو می کنیم. نوش جان.

راهکاری ساده برای سریع تر جدا کردن پوست سیب زمینی آبپز + فیلم

نکته بسیار مهم

ادویه های به کار برده شده دلخواه است . شما می توانید ادویه های دیگری را جایگزین کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر