ناخن |‌ تقویت ناخن |‌ مراقبت از ناخن

نکاتی مهم برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا | روش های خانگی تقویت ناخن

در این مطلب از سایت ویکی گردی قصد معرفی چند نمونه از روش‌های خانگی تقویت ناخن را داریم با ما همراه باشید

ناخن
ویکی گردی:

ناخن‌ های زیبا و سالم، جذابیت دست‌ها را دوچندان می‌کنند. به همین دلیل افراد از طریق روش‌هایی مانند کاشت ناخن، استفاده از ناخن مصنوعی، ژلیش و… برای زیبایی ناخن‌های خود اقدام می‌کنند اما تنها راه داشتن ناخن‌های زیبا و سالم این کارها نیست. با روش‌های ساده و کم هزینه تقویت ناخن در خانه هم می‌توان ناخن‌هایی زیبا و سالم داشت.

۶ مورد از بهترین روش‌های تقویت ناخن

داشتن ناخن‌های سالم مستلزم رسیدگی اصولی، رعایت بهداشت ناخن‌ها، تغذیه سالم و… است، اما بعضی افراد با وجود رعایت تمام این مسائل باز هم دچار مشکلاتی مانند شکستگی یا بدفرمی ناخن‌ها می‌شوند. در چنین شرایطی باید ناخن‌ها را تقویت کرد تا استحکام لازم را پیدا کرده و فرم دادن به آن‌ها امکان‌پذیر باشد. برای تقویت و رسیدگی به ناخن‌ها راه‌های مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به استفاده از محصولات و مکمل‌های تقویتی اشاره کرد.

اگه صندل می پوشی ناخن هات رو این مدلی درست کن! + عکس

این روش، راهکاری قطعی برای تقویت و بهبود وضعیت ناخن‌ها است اما استفاده از آن در طولانی‌مدت امکان‌پذیر نیست زیرا باعث بروز عارضه‌های پوستی مانند حساسیت می‌شود. بهترین جایگزین برای مکمل‌های تقویتی، محصولات طبیعی هستند که استفاده از آن‌ها محدودیتی نداشته و تهیه آن‌ها نیز هزینه زیادی ندارد. در ادامه با ۶ مورد از موثرترین روش‌های خانگی برای تقویت و رسیدگی به ناخن‌ها آشنا می‌شوید.

استفاده از روغن نارگیل

یکی از بهترین روش‌ها برای داشتن ناخن‌هایی سالم و مقاوم، استفاده از روغن نارگیل است. چربی اشباع شده موجود در این روغن، رطوبت ناخن‌ها را افزایش داده و مانع از عفونت آن‌ها می‌شود. به منظور تقویت و رسیدگی به ناخن‌ها با روغن نارگیل ابتدا باید روغن را گرم کرد، سپس ناخن‌ها را به روغن گرم یا ولرم نارگیل آغشته کرد و هر دست را ۵ دقیقه ماساژ داد. این کار اثربخشی روغن نارگیل را چندین برابر می‌کند. روش دیگر استفاده از روغن نارگیل برای تقویت ناخن، آغشته کردن ناخن به روغن نارگیل انتهای شب و پوشیدن یک دستکش پلاستیکی در زمان خواب است. ماندن روغن نارگیل در طول شب باعث جذب بیشتر و بهتر آن توسط ناخن‌ها می‌شود.

سرکه سیب

دیگر راهکار مناسب برای تقویت کردن ناخن‌ها، استفاده از سرکه سیب است. این ماده به دلیل داشتن مواد مغذی مانند آهن، کلسیم، پتاسیم، منیزیم و انواع مختلف ویتامین‌ها، ناخن‌های ضعیف و شکننده را تقویت کرده و از ابتلای آن‌ها به بیماری‌هایی مانند عفونت پیشگیری می‌کند. برای استفاده از این روش تنها باید میزان مساوی از سرکه سیب و آب را ترکیب کرد و ناخن‌ها را به مدت چند دقیقه در این مخلوط قرار داد.

نمک دریا

یکی دیگر از مواد مفید برای تقویت و استحکام ناخن‌ها، نمک دریا است. این ماده علاوه بر استحکام و مقاوم‌سازی ناخن باعث زیبایی آن‌ها نیز می‌شود و ناخن‌ها را براق می‌کند. جهت استفاده از نمک دریا برای رسیدگی به ناخن‌ها نیاز به ۲ قاشق غذاخوری نمک دریا، کمی آب گرم، ۲ قطره روغن کندر، ۲ قطره آبلیمو و ۲ قطره روغن جوانه گندم است. این مواد باید با هم ترکیب شوند تا ماسک تقویتی ناخن تشکیل شود. در مرحله بعد باید ناخن‌ها را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه در این ترکیب قرار داد. با تکرار روزانه ۱-۲ مرتبه این کار در کمتر از یک ماه، ناخن‌هایی زیبا و قوی خواهید داشت.

 مدل ناخن ترند 1402 + عکس

زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ یکی دیگر از مواد مغذی و مناسب برای تقویت ناخن است. با استفاده از این ماده می‌توان خشکی و شکنندگی ناخن‌ها را برطرف کرد. زرده تخم مرغ را می‌توان به تنهایی استفاده کرد یا آن را با شیر ترکیب کرده و ناخن‌ها را با این ترکیب ماساژ داد تا به مرور زمان براق و قوی شوند.

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی یکی دیگر از موادی است که با استفاده از آن می‌توان ناخن‌ها را تقویت کرد. این ماده خوراکی سرشار از بیوتین است و این ماده نیز باعث ضخیم شدن ناخن‌ها می‌شود. این ماده هم مانند زرده تخم مرغ به تنهایی قابل استفاده است اما برای اثربخشی بیشتر، بهتر است آن را با ۲-۳ قاشق روغن زیتون ترکیب کرد و سپس ناخن‌ها را با این ترکیب ماساژ داد.

چای سبز

چای سبز فواید زیادی برای بدن دارد که یکی از آن‌ها تقویت و استحکام ناخن‌ها است. برای استفاده از این ماده ابتدا باید چای سبز را در مقدار مناسب آب دم کرد، سپس ناخن‌ها را به مدت ۱۰-۱۵ دقیقه در دمنوش چای سبز قرار داد. برای تاثیر بیشتر می‌توان چند قطره روغن نارگیل یا زیتون نیز به این دمنوش اضافه کرد. همچنین ماساژ دادن ناخن‌ها در چای سبز نیز به تاثیر بیشتر این ماده کمک می‌کند.

نکات مهم برای مراقبت از ناخن‌ها در خانه

برای داشتن ناخن‌های سالم تنها تقویت آن‌ها کافی نیست و مراقبت اصولی از ناخن هم اهمیت زیادی دارد. آشنایی با اصول و نکاتی مراقبتی در کنار راهکارهای تقویت ناخن، به داشتن دست‌های زیباتر کمک می‌کند. برخی از این نکات عبارتند از:

روش های خانگی و طبیعی برای پاک کردن لاک بدون استون+ آموزش

  •  استفاده از دستکش حین انجام کارهای روزمره به خصوص ظرف شستن
  •  پیروی از یک رژیم سالم غذایی حاوی پروتئین و چربی‌های سالم
  •  استفاده از محصولات تقویت‌کننده خانگی بعد از هر بار لاک زدن
  • نوشیدن آب کافی به منظور هیدراته کردن بدن و….
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر