تخم مرغ | تخم مرغ آبپز

چجوری تخم مرغ آب پز کنم که پوستش ترک نخوره؟ | تخم مرغ رو اینجوری آب پز کن

تخم مرغ ها حین پختن گاهی دچار شکستگی می شوند و ترک هایی در آن ها ایجاد می شود که این ترک ها تخم مرغ ها را از زیبایی خاص خود در می آورند

تخم مرغ آبپز
ویکی گردی:

جلوگیری از شکسته شدن پوسته تخم مرغ آب پز هنگام جوشاندن آن. برای اینکه خانم کدبانویی باشید باید از ترفندهای خانه داری بهره مند شوید و اطلاع داشته باشید مثلا برای رفع ترک خوردگی تخم مرغ آب پز می توانید در آب آن نمک اضافه کنید تا تخم مرغ آب پز ها هنگام آب پز شدن ترک نخورند اگر تخم مرغ ها حین پختن دچار ترک خوردگی بشوند این نشانگر یک ایراد بزرگ از خانم خانه است که بلد نیست چگونه ترفندهای خانه داری را استفاده کند و از آن ها بهره ببرد.

رفع ترک خوردگی تخم مرغ آب پز را در ویکی گردی بخوانید.

رفع ترک خوردگی تخم مرغ آب پز

۱- اگرمی‌خواهید تخم مرغ‌هایی را که برای پختن درون ظرف آب قرار داده‌اید ، کمتر این طرف و آن طرف رفته و در موقع جوشیدن ترک نخورده و نشکنند ، یک قاشق سرکه درون آب بریزید تا از بروز این مشکل جلوگیری کرده باشید . ۲- پیشنهاد می کنم قبل از قرار دادن تخم‌مرغ‌ها درون آب ، ابتدا که تخم‌مرغ‌ها را با یک سنجاق سوراخ کنید ، این کار مانع از شکستن تخم‌مرغ‌ها در آب جوش خواهد شد .

فواید فوق العاده آب پیاز و تخم مرغ برای رشد سریع مو + فیلم

۳- چنانچه درون آبی که می‌خواهید تخم‌مرغ‌ها را در آن بپزید مقداری سرکه یا نمک بریزید از ترک خوردن تخم‌مرغ ها جلوگیری کرده‌اید .

۴- یک لیموی تازه را از وسط دونیم کرده و روی پوسته تخم‌‌مرغ‌ها بمالید .

۵- هنگام برداشتن تخم‌مرغ‌ها از کارتن ، انگشتان خود را مرطوب کنید تا از لغزیدن و افتادن تخم‌مرغ‌ها جلوگیری کرده باشید . اگر می‌خواهید تخم‌مرغ ترک‌دار را بپزید ….

راهکارهایی برای رفع ترک خوردگی تخم مرغ آب پز

اگر تخم مرغی ترک دارد و قصد آب‌پز کردن آن را دارید :

۱- ابتدا تخم‌مرغ ترک‌دار را درون فویل آلومینیومی قرار داده و دو سرآن را محکم بپیچانید ، سپس درون آب قرار دهید تا آب‌پز شود .

۲- ابتدا محل ترک را با قطعه‌ای لیموترش مالش داده و بعد درون آب گرمی که جوش نباشد قرار دهید تا جوش بیاید . پس از اینکه سه دقیقه جوشید ، تخم‌مرغ پخته را از آب خارج کنید . چنانچه تخم‌مرغ در حین پخت ترک خورد، اگر سریع اقدام نکنید تخم‌مرغ از هم پاشیده شده و سفیده از ترک بیرون می‌زند که در عین حال منظره‌ای ناخوشایند پیدا می کند .

در این مواقع برای نجات تخم‌مرغ چند اقدام سودمند می توانید انجام دهید که در ذیل می آید :

۱- فوراً تخم‌مرغ ترک خورده را با قاشق از آب خارج کرده و روی ترک مقدار زیادی نمک بپاشید و دوباره درون آب قرار دهید . این کار باعث بسته شدن ترک و در نتیجه خارج نشدن سفیده تخم‌مرغ می شود .

۲- ریختن سرکه درون آب نیز باعث بسته شدن ترک می‌شود .

فواید تخم مرغ آب پز

چند غذای سریع و فوق العاده با تخم مرغ برای کودکان

خوراکی‌هایی مانند کیک اسفنجی نیز با تخم مرغ درست می‌شود. هیچ شکی در مفید بودن تخم مرغ وجود ندارد. زرده و سفیده تخم مرغ دارای خواص بسیاری برای سلامتی هستند. بسیاری از ورزشکاران، برای تناسب اندام و سلامتی خود، تخم مرغ را به صورت خام نیز مصرف می‌کنند. تخم مرغ آب پز نیز خواص زیادی برای سلامتی دارد.

مواد مغذی موجود در تخم مرغ

تخم مرغ، پروتئین بالایی دارد. نوع پروتئین موجود در تخم مرغ، پروتئین حیوانی است

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر