خودرو | دانستنی های خودرو

گذاشتن عینک روی داشبورد ممنوع | وسیله‌ هایی که هرگز نباید در خودرو جا بگذارید

در این مطلب از سایت ویکی گردی در خصوص هشدار آتش نشانان درباره گذاشتن عینک روی داشبورد و دیگر لوازم توضیح داده ایم. با ما همراه باشید

دانستنی های خودرو
ویکی گردی:

چه چیزی هایی را نباید داخل خودرو قرار داد؟ به‌ عنوان یک راننده حرفه‌ای حتما وسایلی هست، که ترجیح می‌دهید همیشه داخل خودرو نگهداری کنید. اما یک لیست ممنوعه برای این کار وجود دارد! با نزدیک شدن تابستان و گرم شدن هوا بهتر است نگاهی به وسایلی که رها کردن آن‌ها در خودرو غیرمجاز و خطرناک است بیاندازید.

 هشدار آتش‌نشانان درباره گذاشتن عینک روی داشبورد خودرو

آتش‌نشانان درباره باقی ماندن اشیا در خودرو به ویژه عینک روی داشبورد و خطر آتش‌سوزی هشدار دادند. به گزارش ویکی گردی، با گرم‌تر شدن هوا، باقی‌ماندن یک عینک زیر آفتاب روی داشبورد خودرویی در یورکشایر در بریتانیا به آتش گرفتن بخشی از فرمان و داشبورد منجر شد.

مراقبت از لاستیک ماشین در روزهای گرم تابستان

لوازم ممنوعه که نباید داخل خودرو رها کنید

عینک آفتابی

قرار گرفتن عینک آفتابی در معرض گرما و نور خورشید به صورت متمرکز و طولانی مدت، باعث آب شدن بخش‌های پلاستیکی و داغ شدن بدنه فلزی آن می‌شود. حتی قرار دادن عینک آفتابی در داشبور می‌تواند بدتر هم باشد، چون سطح بیرونی داشبورد، آفتاب و گرما را به خود جذب کرده و به محفظه داخلی منتقل می‌کند.

قرص و دارو

انواع دارو و به ویژه قرص‌ها باید در دمای محیط نگهداری شوند. به همین خاطر محیط خودرو قطعا جای مناسبی برای نگهداری از آن‌ها نیست. گرمای خودرو شاید باعث خراب یا سمی شدن داروها نشود، اما حتما میزان اثربخشی آن‌ها را کم می‌کند.

هرگونه لوازم الکترونیکی

داشتن وسایلی مانند پاوربانک یا سیم شارژر می‌تواند برای سفیران تپ‌سی یک ضرورت باشد. اما هیچ‌گاه آن‌ها را در خودرو رها نکنید، چون دقیقا همین وسایل کوچک توجه سارقان را به خود جلب می‌کنند.

ضدآفتاب و هرگونه کرم

اگرچه توصیه می‌شود برای محافظت از پوست خود به ویژه در روزهای تابستانی از ضدآفتاب حتما استفاده کنید، اما هرگز آن را در خودرو نگذارید. گرما باعث از بین رفتن خاصیت کرم‌ها و به ویژه ضدآفتاب می‌شود.

از طرف دیگر گرم شدن جداره خارجی کرم، موجب از بین رفتن آن و بیرون ریختن مایع کرم خواهد شد.

ظرف آب

در طول تابستان حتما باید یک ظرف آب به همراه خود داشته باشید تا در حین رانندگی با نوشیدن آب، دمای بدن را کنترل کرده و از بیماری و گرمازدگی جلوگیری کنید.

اما هرگز ظرف آب خود را در ماشین رها نکنید! مواد شیمیایی به کار رفته در ظرف پلاستیکی آب، موجب بیماری‌هایی مثل سرطان و نارحتی‌های قلبی می‌شود. قرار گرفتن این ظرف‌ها در برابر نور آفتاب یا در جای گرم، باعث رها شدن این مواد شیمیایی در آب خواهد شد.

اگر زمان رانندگی بنزین تمام شد، چه کنیم؟ + فیلم

خوارکی‌ها

خوراکی‌ها و خریدهای آشپزخانه‌ای را در صندوق ماشین یا کابین رها نکنید. گرمای تابستان به سرعت موجب فاسد یا خراب شدن هرگونه میوه، سبزی و خوراکی می‌شود.

کیف و مدارک مهم

هرگز فراموش نکنید که خودرو امن‌ترین جا برای نگه داشتن مدارک مهمی مانند کارت ماشین یا گواهینامه و غیره نیست! پس آن‌ها را در کیف یا کیف پولتان نگه دارید و البته کیف خود را نیز هیچ گاه در خودرو نگذارید!

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • مهدی ریاحی مقدم

    ممنونم از راهنمایی وپیشنهاد ولی چند مورد کم بود وسایلی مثل فندک و اسپری خوشبو کننده هم خیلی خطرناک و باعث آتش سوزی وخسارت میشود