کالباس خانگی | طرز تهیه کالباس خانگی با مرغ

چجوری تو خونه یه کالباس خوشمزه و سالم درست کنیم + آموزش

از آنجایی که سوسیس و کالباس برای همه مخصوصا بچه ها یه غذای ساده و خوشمزه محسوب میشه، بهتره یاد بگیریم تو خونه درستش کنیم تا از سالم بودنش مطمئن بشیم.

کالباس
ویکی گردی:

کالباس و سوسیس جزو مواد غذایی هستند که برای درست کردن انواع ساندویچ و پیتزا بسیار پر کاربرد هستند. اما همانطور که میدانید سوسیس و کالباس های بازاری از نظر کیفیت مورد تایید نیستند. به خصوص برای بچه ها. به همین دلیل در این مطلب طرز تهیه کالباس خانگی را به شما آموزش می دهیم.

 

مواد لازم کالباس مرغ خانگی

سیر ۲ حبه
قارچ بزرگ ۴ عدد
زرده تخم مرغ ۳ عدد
هویج متوسط ۱ عدد
سینه مرغ کامل ۱ عدد
آرد گندم ۱/۴ پیمانه
نشاسته ذرت ۱/۴ پیمانه
روغن مایع ۴ ق غذا خوری
دارچین ، هل و جوز هندی به مقدار لازم
نمک ، زردچوبه و فلفل سیاه  به مقدار لازم
آویشن ، پودر سیر و تخم گشنیز به مقدار لازم

انواع گوشت چقدر در یخچال و فریزر سالم می مونه؟ + عکس

طرز تهیه کالباس خانگی

برای تهیه کالباس خانگی ابتدا استخوان های سینه مرغ را خارج کنید و آنرا بشویید سپس پوست سیرها را بگیرید. در ادامه سینه مرغ را به همراه سیر ها دو مرتبه چرخ کنید و داخل یک کاسه مناسب بریزید. در مرحله بعد تمام ادویه ها را آسیاب کنید و به کاسه اضافه کنید.

در مرحله بعد زرده تخم مرغ را به همراه نشاسته ذرت و روغن مایع به کاسه حاوی گوشت مرغ اضافه کنید. در این مرحله مواد موجود در کاسه را یک مرتبه دیگر چرخ کنید تا به طور کامل یکدست شوند و ادویه ها به خورد مایه کالباس بروند.

پس از اینکه مواد را چرخ کردید آرد را کم کم اضافه کنید و مایه کالباس را کمی ورز دهید. در مرحله بعدی هویج را آبپز کنید و به صورت حلقه ای یا نگینی ریز خرد کنید. قارچ را هم به صورت نگینی ریز خرد کنید و به همراه هویج به مایه کالباس اضافه کنید.

در این مرحله اگر مایه کالباس شل بود کمی آرد اضافه کنید و ورز دهید تا خودش را بگیرد. پس از اینکه مایه کالباس آماده شد آنرا روی سلفون پهن کنید و مانند شکلات محکم بین سلفون بپچانید تا شکل رول به خود بگیرد.

پس از اینکه رول کالباس آماده شد چند دور دیگر سلفون دور آن بپیچید تا در زمان پخت ، آب به داخل سلفون نفوذ نکند. یک قابلمه بزرگ را از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید ، اجازه دهید آب موجود در قابلمه به جوش بیاید سپس حرارت زیر قابلمه را کم کنید.

سپس رول کالباس را در یک ظرف فلزی کوچکتر قرار دهید و داخل آب جوش قرار دهید ( مانند روش بنماری ). کالباس باید به مدت یک ساعت در این حالت بماند تا به طور کامل بپزد. پس از اینکه کالباس آماده شد اجازه دهید خنک شود سپس آنرا در فریزر نگهداری کنید.

کوکو ماکارونی مجلسی و خوشمزه رو اینجوری درست کن

کالباس گوشت را چجوری درست کنیم؟

برای تهیه کالباس گوشت کافیست گوشت مرغ را از لیست مواد حذف کنید و به جای آن از ۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده دارای چربی بسیار کم استفاده کنید. برای پخت کالباس گوشت حدودا ۳۰ دقیقه بیشتر از کالباس مرغ زمان نیاز است.

نکته بسیار مهم

سلفون مخصوص کالباس

برای پخت کالباس سعی کنید از سلفون معمولی استفاده نکنید چون می تواند باعث تولید مواد سمی شود. بهتر است با مراجعه به فروشگاه های لوزام شیرینی فروشی کاور مخصوص کالباس یا سلفون مخصوص کالباس تهیه کنید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • رضا

    عالی

  • رضا

    خوب و عالی

  • رضا

    خیلی خوب و عالی هستش ممنونم از زحمات فراوان شما همکاران