نگهداری از خودرو | نکات نگهداری از خودرو در هوای گرم

دانستنی های مهم برای نگهداری از خودرو در هوای گرم + نکات

رانندگان بهتر است در فصل تابستان و با گرمای هوا؛ به نکات نگهداری از خودرو توجه کنند تا طول عمر ماشین شان این گونه بیشتر شود.

نگهداری از خودرو
ویکی گردی:

نگهداری از خودرو مسئله ای است که اکثر رانندگان از آن غافل هستند. نکات نگهداری از خودرو اهمیت زیادی دارد؛ چون غافل شدن از هرکدام از این نکات باعث آسیب رسیدن به ماشین و هزینه زیاد برای رفع مشکل می شود. پس اگر می خواهید ماشین شما در همه فصل های سال شما را همراهی کند و در تابستان پایه ای برای مسافرت هایتان باشد؛ این نکات نگهداری از خودرو را در نظر بگیرید. 

نگهداری از خودرو در هوای گرم

 

  • خنک نگه داشتن ماشین در تابستان اهمیت زیادی دارد. اگر چه آمپر، در خودروهای جدید کم‌کم در حال حذف شدن است ولی اگر در خودرویتان آمپر وجود دارد، حتما به آن نگاه بیندازید، به‌ خصوص اگر در مناطقی یا آب و هوای گرم رانندگی می‌کنید. اگر هم در هنگام رانندگی دمای خودرو بیش از حد بالا رفت، حتما خودرو را متوقف کنید.
  • وجود «ترموستات» روی موتور یکی از ضرورت‌های نگهداری از خودرو در فصل گرما است. ترموستات وظیفه به تعادل رساندن دمای موتور را در ساعات اولیه روز به عهده دارد و به خنک کردن موتور در تابستان می‌پردازد. علاوه بر ترموستات نسبت به کارکرد صحیح پمپ خنک کاری، رادیاتور و دیگر بخش‌ها که خودرو را خنک می‌کنند، دقت کنید.
  • در مناطق سردسیر بعد از فصل زمستان، فیلتر هوا پر از کلوخ‌های نمک و ذرات ریز دیگر است. فیلتر هوای کثیف مصرف سوخت را بالا می‌برد. تعویض فیلتر کثیف می‌تواند مصرف سوخت را چند درصد پایین بیاورد ولی از کجا بدانیم فیلتر هوا چه زمانی باید تعویض شود؟ متخصصان توصیه می‌کنند فیلتر هوا هر ٢۰۰۰۰ کیلومتر تعویض بشود ولی این عدد بستگی به شرایط خاص جاده و آب و هوایی که در آن رانندگی می‌کنید هم دارد. اگر زیاد در جاده‌های خاکی و گلی رانندگی می‌کنید، فیلتر هوای خودروی شما زودتر از فیلتر خودرویی که فقط در بزرگراه حرکت می‌کند، کثیف می‌شود.

چگونه خودروی سد معبر کننده را جابجا کنیم

نگهداری از خودرو تابستان

راهکار جلوگیری از کم شدن آب رادیاتور خودرو

  • تابش مستقیم نور آفتاب به راحتی می‌تواند به کابین خودروی شما آسیب بزند. قدرت اشعه آفتاب که در تابستان چند برابر می‌شود، قادر است سبب رنگ پریدگی داشبورد و صندلی‌های جلو شود. این اتفاق نه تنها ظاهر خودروی شما را خراب خواهد کرد، بلکه می‌تواند تأثیر منفی زیادی روی قیمت، هنگام فروش داشته باشد.
  • یکی از نکات فنی خودرو در تابستان این است که حتما مخزن شیشه‌شوی را در همه فصل‌ها به ویژه در تابستان پر کنید. از آن جایی که مخزن شیشه‌شوی به موتور نزدیک است و در معرض گرمای زیادی قرار دارد، خالی بودن این مخزن در فصل گرما باعث خشکی، شکنندگی و خرابی این مخزن می‌شود.
  • رانندگی در فصل تابستان به این معنی است که سیستم تهویه مطبوع خودرو تقریبا در تمام مدت کار می‌کند. بسته به عوامل دیگر، این موضوع می‌تواند مصرف سوخت خودرو را افزایش دهد. بنابراین، در تابستان نسبت به میزان سوخت خودروی خود حساسیت و توجه بیشتری داشته باشید.
  • فرمان داغ خودرو یکی دیگر از معضلات آزار دهنده دیگر می باشد، برای حل این مشکل می توانید هنگام ترک کردن خودروی تان فرمان را 180 درجه بچرخانید تا نیم دایره داغ آن هنگام حرکت مجدد رو به پایین قرار گیرد.
  • در فصل تابستان حتما از سایبان استفاده کنید، در این فصل خورشید اوج می گیرد و نور آفتاب تابش تقریبا 70 درجه ای دارد. نور خورشید و پرتوهای آن به کابین خودرو آسیب می رسانند و در آن سو دمای اتاق خودرو هم به شدت افزایش می یابد. بنابراین سعی کنید همیشه سایبان خود را پشت شیشه جلو قرار دهید و حتی الامکان خودرو خود را در سایه پارک کنید.
  • با شروع فصل تابستان، تسمه پروانه را بررسی کنید چون ممکن است دچار پوسیدگی، شکاف، پارگی یا ترک شده باشد. معمولا به ازای هر ۸ تا ۱۰ هزار کیلومتر باید تسمه پروانه را بررسی کنید.

     

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر