گوشت چرخ کرده | غذا با گوشت چرخ کرده

با گوشت چرخ کرده چی بپزم؟ | لیست 4 غذای خوشمزه و آسان با گوشت چرخ کرده

با گوشت چرخ کرده غذاهایی که یادت میدم رو درست کن و در کنار خانواده از طعمشون لذت ببر.

گوشت چرخ کرده
ویکی گردی:

گوشت چرخ کرده یکی از مواد غذایی بسیار پر مصرف در سراسر جهان است که با آن غذاهای بسیار خوشمزه و متنوعی تهیه می شود. گوشت چرخ کرده در آشپزی ایرانی هم از جایگاه ویژه ای برخودار است و غذاهای بسیار متنوعی با آن درست می شود. از غذاهای سنتی و قدیمی ایرانی گرفته تا غذاهای فست فودی نوین در لیست غذاهایی که با گوشت چرخ کرده تهیه می شوند جای می گیرند.

البته ما ایرانی ها به دلیل علاقه شدیدی که به انواع کباب ها داریم، بیشتر گوشت چرخ کرده را به عنوان یکی از اجزای تشکیل دهنده کباب ها می شناسیم. در این مطلب از سایت ویکی گردی با ما همراه باشید تا یک لیست کامل از غذاهایی که با گوشت چرخ کرده تهیه می شوند را برای شما عزیزان جمع آوری کنیم.

روش تهیه کباب کوبیده حرفه ای در منزل

کوکو با گوشت چرخ کرده

کوکو گوشت چرخ کرده اولین پیشنهاد ماست. برای درست کردن این کوکو به پیاز، تخم مرغ، گوشت چرخ کرده، پودر سیر، زردچوبه، ادویه کاری و پودر نان نیاز دارید.

مرحله اول

۱ عدد پیاز درشت را پوست گرفته و با استفاده از رنده ریز کنید. آب پیاز را با فشار دست بگیرید. پیاز آب گرفته شده را درون یک کاسه بریزید. ۴۰۰ گرم گوشت چرخ کرده را به همراه پودر سیر، ادویه کاری، زردچوبه و نمک به پیاز اضافه کنید.

مرحله دوم

مخلوط گوشت و پیاز را با دست ورز بدهید تا مایه ای یکدست به وجود بیاید سپس ۸ عدد تخم مرغ را کم کم به مخلوط گوشت و پیاز اضافه و با قاشق مخلوط کنید. در این مرحله ۱۰ قاشق غذاخوری پودر نان هم اضافه کنید و اجازه دهید مخلوط کوکو حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای محیط بماند.

مرحله سوم

بعد از آماده کردن کوکو، تابه را با مقداری روغن بر روی حرارت قرار دهید. زمانی که روغن داغ شد، مایه کوکو را در کف تابه پخش نمایید. زمانی که یک طرف کوکو گوشت سرخ شد ، کوکو را برش زده و برعکس کنید تا سمت دیگر آن هم سرخ شود. کوکوی گوشت را هم با نان و هم با برنج سرو می کنند.

 

واویشکا با گوشت چرخ کرده

واویشکای گوشت یک غذای سنتی و اصیل شمالی ست و به استان گیلان تعلق دارد. برای درست کردن این غذا به پیاز، سیب زمینی، گوشت چرخ کرده، گوجه فرنگی، ادویه و رب گوجه فرنگی نیاز دارید.

مرحله اول

۲ عدد پیاز را به شکل نگینی خرد کرده و درون تابه با روغن تفت بدهید. ۲ حبه سیر را به شکل ریز خرد کرده و به پیاز اضافه کنید. در ادامه ۲۵۰ گرم گوشت چرخ کرده به همراه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه افزوده و همه مواد را با هم تفت بدهید.

8 نوع از بهترین غذاهای نونی برای مهمانی و شام + عکس

مرحله دوم

بعد از سرخ شدن کامل گوشت وسط تابه را باز کرده و ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی اضافه کنید. رب گوجه فرنگی را سرخ کنید تا بوی خامی اش برطرف شده و رنگش باز شود سپس آن را با گوشت مخلوط کنید. ۲ عدد گوجه فرنگی را پوست گرفته و به شکل ریز خرد کنید.

مرحله سوم

گوجه فرنگی خرد شده را به تابه اضافه نمایید و درب آن را بگذارید تا گوشت با آب گوجه فرنگی پخته و آماده شود. بعد از تمام شدن آب گوجه و پخته شدن گوشت نمک را هم اضافه کنید. برای کنار واویشکا باید ۱ عدد سیب زمینی بزرگ را به شکل نگینی خرد کرده سپس سرخ نمایید. مخلوط گوشت را به همراه سیب زمینی سرخ شده سرو کنید و از طعم عالی واویشکا لذت ببرید.

فلافل با گوشت چرخ کرده

در رسپی فلافل، گوشت چرخ کرده وجود ندارد اما شما می توانید با اضافه کردن این ماده یک فلافل متفاوت و خوشمزه تر درست کنید. برای درست کردن فلافل گوشت به پیاز، سیر، سیب زمینی، نخود، گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای سبز، ادویه، جعفری و بیکینگ پودر نیاز دارید.

مرحله اول

۱۰۰ گرم نخود که ۲۴ ساعت خیسانده شده اند را درون غذاساز بریزید و میکس کنید سپس به آن ۱ عدد سیب زمینی کوچک رنده شده، ۱/۴ فلفل دلمه ای سبز رنده شده، ۲ حبه سیر رنده شده، ۱ عدد پیاز رنده شده، ۱ کاسه کوچک جعفری و ادویه های مورد نیاز اضافه کنید و مجددا غذاساز را روشن کنید تا همه مواد را با هم میکس و مخلوط کند.

مرحله دوم

مخلوط نخود را درون کاسه ای ریخته و ۱۵۰ گرم گوشت چرخ کرده به آن اضافه کنید. ۱ قاشق چای خوری بیکینگ پودر هم به محتویات کاسه اضافه کرده و خوب همه مواد را با هم ترکیب کنید. به اندازه گردو از مایه فلافل برداشته و آن را با فرمی که دوست دارید شکل بدهید و درون یک سینی بچینید.

مرحله سوم

فلافل های شکل داده شده را به مدت ۱ ساعت داخل یخچال بگذارید و استراحت بدهید. بعد از سپری شدن این زمان، تابه ای بر روی حرارت قرار داده و درونش روغن بریزید. زمانی که روغن داغ شد فلافل ها را درونش قرار داده و سرخ کنید. بعد از سرخ شدن، فلافل ها را با گوجه و خیارشور سرو نمایید.

ساندویچ با گوشت چرخ کرده

ساندویچ گوشت چرخ کرده یکی از غذاهای فوری و خوشمزه است که در زمان کوتاهی آماده می شود. برای درست کردن این ساندویچ به پیاز، گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای، سیر، پنیر پیتزا، زردچوبه، پودر آویشن، فلفل سیاه و نان باگت نیاز دارید.

مرحله اول

۱ عدد پیاز بزرگ را به شکل خلالی خرد کرده و ریز نمایید. تابه را بر روی حرارت ملایم گاز قرار داده و مقداری روغن درون آن بریزید. زمانی که روغن داغ شد، می توانید پیاز خلال شده را به آن اضافه کنید. پیاز را درون روغن تفت بدهید تا طلایی رنگ شود.

 سریع ترین راه برای جدا کردن پوست سیب زمینی آبپز + فیلم

مرحله دوم

۲ حبه سیر را له کرده و به همراه نصف قاشق چای خوری زردچوبه به پیاز اضافه کنید. در نهایت ۱ عدد فلفل دلمه ای را به شکل ریز خرد کرده و به همراه ۲۵۰ گرم گوشت چرخ کرده به تابه اضافه کنید. گوشت چرخ کرده را با مواد دیگر تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند.

مرحله سوم

۱ قاشق چای خوری پودر آویشن، مقداری نمک و فلفل سیاه به گوشت اضافه کرده و شعله گاز را ملایم کنید تا گوشت کم کم پخته و مغزپخت شود. بعد از پخته شدن گوشت، ۱۵۰ گرم پنیر پیتزا بر روی آن ریخته و درب تابه را بگذارید تا پنیر کم کم آب شود.

مرحله چهارم

شعله گاز را خاموش کرده و تابه را از روی حرارت بردارید. این ساندویچ خوشمزه را می توانید هم با نان لواش و هم با نان باگت میل کنید. ساندویچ گوشت چرخ کرده به همراه کاهو، گوجه فرنگی، خیارشور و سس قرمز یا سفید سرو می شود. شما می توانید بنا به سلیقه و ذائقه خود به این ساندویچ، قارچ هم اضافه کنید

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر