گیاهان آپارتمانی | مراقبت از گیاهان آپارتمانی

کاری که تو هوای گرم، باید واسه گیاهان آپارتمانی انجام داد

با گرم تر شدن هوا گیاهان آپارتمانی نیاز بیشتری به مراقبت دارند تا دچار مشکل نشوند، اگر میخواهید گلدان هایتان در فصل تابستان و گرما شاداب بمانند باید نکاتی را رعایت کنید.

گیاهان آپارتمانی
ویکی گردی:

روش نگهداری صحیح گیاهان آپارتمانی در فصل گرما. با فرا رسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا گیاهان آپارتمانی  نیز نیاز به مراقبت بیشتری دارند تا در این فصل آسیب نبینند. اگر می خواهید گل و گیاهانتان در فصل تابستان سالم و شاداب بمانند و آسیب نبینند، این بخش از ویکی گردی را مطالعه نمایید و با مهم‌ترین نکات نگهداری درست گیاهان آپارتمانی در فصل گرما آشنا شوید. با روش های زیر در فصل گرما از گیاهانتان مراقبت کنید و آنها را از گرمازدگی حفظ نمایید.

مواظب نور آفتاب باشید

در فصل گرما نور آفتاب مستقیم و شدیدتر می تابد پس بهتر است گیاهان را از پنجره هایی که آفتاب شدید و داغ دارند، فاصله دهید و یا پرده بزنید تا آفتاب داغ روی گیاه نباشد.

چه گیاهی برای آپارتمان مناسب است؟

رطوبت گیاه را تامین کنید

برای تامین رطوبت گیاه در فصل گرما از روش هایی مانند اسپری کردن آب در ساعات خنک، ساخت جزیره برای گیاهان و دستگاه بخور سرد استفاده کنید. "جزیره" یکی از روش‌های تامین رطوبت مورد نیاز گیاه است که در آن با استفاده از یک زیر گلدانی سنگ‌ریزه دار (که حاوی آب است)، فضای اطراف گیاه را مرطوب نگه می‌دارند.

یکی دیگر از راه های ایجاد رطوبت برای گیاهان در منزل، این است که گیاهان را در کنار هم نگهداری کنید و در بین آن ها ظرفی قرار داده و داخل ظرف را با آب پر کنید.

به زمان آبیاری گیاه توجه کنید

در فصل گرما و تابستان گیاه را در ساعات گرم و زیر نورخورشید آبیاری نکنید و آبیاری را در ساعات اولیه روز که هوا خنک تر است انجام دهید و از اسپری آب هم صبح زود و غروب استفاده کنید. آبیاری در شب به دلیل کاهش جذب آب توسط ریشه ها باعث باقی ماندن آب در اطراف ریشه ها شده و در طولانی مدت پوسیدگی ریشه و بیماری های قارچی را به دنبال خواهد داشت.

در آبیاری به این نکات توجه کنید

برای آبیاری از آب تصفیه شده استفاده کنید یا در صورت استفاده از آب لوله کشی مدتی فرصت دهید تا کلر آن ته‌نشین شود. از آب ولرم استفاده کنید و با آب سرد آبیاری نکنید و آب را با فشار بر اطراف ساقه اصلی نریزید و بعد از آبیاری اضافات آب جمع شده در زیر گلدانی را خالی کنید.

گیاهان آپارتمانی خنک کننده مناسب کاهش دمای هوا

در شروع فصل گرما برای سرسخت شدن گیاه در مقابل تنش های احتمالی از آمینو اسید و کود پتاس بالا به عنوان ضد تنش استفاده کنید.

گیاه را مقابل کولر گازی قرار ندهید

در فصل تابستان گیاه را مستقیم جلوی کولر گازی قرار ندهید.همچنین اگر باد کولر آبی هم مستقیم به گیاه بخورد، گیاه از بین خواهد رفت.

گلدان را به موقع تعویض کنید

در فصل تابستان قلمه زدن و تعویض گلدان را در مواقع خنک یا در محیط خنک خانه انجام دهید تا تنش گیاه کمتر شود.

در صورت گرمازدگی گیاه این کار را انجام دهید

قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور مستقیم خورشید و تشنگی کشیدن گیاه سبب گرمازدگی گیاه خواهد شد پس اگر‌گیاهتان تشنگی کشید و آویزان شد اول محیط را خنک کنید و گیاه را تا نیمه گلدان 20 دقیقه درون آب بگذارید و بعد جزیره بسازید.

دمای محیط را تنظیم کنید

برای هر گیاه دمای ایده آلی وجود دارد که در آن شادابی و طروات بیشتری را به ما هدیه می‌دهد اما به طور کلی میتوان گفت دمای 12 الی 20 درجه سانتیگراد برای بیشتر گیاهان مناسب است.

در مصرف کود زیاده روی نکنید

معرفی گیاهان آپارتمانی مقاوم و زیبا، مناسب برای هدیه + عکس

فصل بهار و‌تابستان بهترین زمان برای کوددهی است پس در این دو فصل ماهی یکبار به گیاهانتان مطابق دستور مندرج بروی بطری کود بدهید. در نظر داشته باشید کوددهی بیشتر از مقدار مورد نیاز باعث نابودی گیاه می‌شود.

در هرس کردن گیاه به این نکات توجه کنید

هرس کردن گیاهان باعث ایجاد شاخه های جانبی و پر شدن گیاه شما میگردد اما هرس کردن گیاه در تابستان باید سبک‌تر باشد و به هیچ عنوان زیر تابش مستقیم آفتاب و در هوای گرم هرس نکنید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • زهره شمشیری

    راهنمائیهادرمورد گیاهان بسیار عالی بوددرموردکیاه«شفتریا»ونوع ابلغش تو۱ی۰ بدین لطفاممنونم!