فر کردن مو | آموزش فر کردن مو با اتو

بیا فر کردن مو با اتو مو رو بهت یاد بدم + فیلم آموزشی

برای فر کردن موهای لخت نیازی به بابلیس ندارید. به راحتی با اتوی مو می توانید مو را فر کنید

فر کردن مو
ویکی گردی:

اگه موهای لختی دارین و دوست دارین تنوع بدین و موهاتون رو فر کنید، حتما برای فر کردن مو نیاز به دستگاه بابلیس ندارید. با اتو خیلی راحت می توانید فر کردن مو را تجربه کنید. در این مقاله به صورت تصویری فر کردن مو را آموزش می دهیم.

نحوه فر کردن مو با اتوی مو چگونه است؟

طریقه کار خیلی ساده تر از این حرف هاست ولی برای سهولت یک آموزش مرحله به مرحله را در نظر گرفتم. دز طی این مراحل به صورت ساده و با توضیحات کامل، روش فر کردن مو با اتوی مو توضیح داده می شود. این آموزش با اتوی موی سرامیکی نتیجه خیلی بهتری دارد. اگر یکی از این دستگاه ها را در خانه دارید، طبق این مراحل پیش بروید و موهای تان را خودتان فر کنید. با یادگیری این روش، کلی هم از هزینه های آرایشگاه رفتن صرفه جویی خواهد شد.

درمان قطعی آرتروز و درد عضلات با این ترکیب گیاهی + فیلم

مرحله اول: خشک کردن موهای مرطوب

به هیچوجه موهای خیس و مرطوب را با اتوی مو، حالت ندهید. این دستگاه برای موهای خشک طراحی شده و نباید در تماس با موهای خیس باشد. موهای شسته شده و تمیز را در هوای آزاد و یا با کمک سشوار خشک کنید. در صورتی که حتی کمی رطوبت روی ساقه مو باقی بماند، موها فر نمی شود بلکه حالت وز و بد فرمی پیدا می کتد.

برای خشک کردن موها از حرارت ملایم سشوار استفاده کنید. به این ترتیب رطوبت درون موها باقی می ماند و تنها ساقه موها، خشک می شود. حرارت کم و ملایم برای موها مشکلی ایجاد نمی کند در صورتی که باد داغ سشوار به شدت کوتیکول مو را در نعرض تخریب قرار می دهد.

مرحله دوم: داغ کردن اتوی مو

اتوی موهای باریک و کمتر از 5 سانتیمتری برای فر کردن موها با اتوی مو مناسب تر هستند. پهن و بزرگ بودن سرامیک سری اتوی مو باعث می شود که فرهای خیلی درشتی ایجاد شود. این فرها دوام ندارند و خیلی راحت باز می شوند. پس هر چقدر اتوی مو باریک تر باشد نتیجه کار بسیار زیباتر و طبیعی تر خواهد شد.

دستگاه هایی که دارای درجه تنظیم گرما هستند برای این کار مناسب هستند. حرارت اتوی مو حداقل 200 درجه سانتیگراد باشد، کمتر از آن قادر به فر کردن موها نیست و در عمل وقت خود را هدر داده اید. اتوی موی سرامیکی با لبه گرد خیلی کارتان را ساده تر می کند.

مرحله سوم: استفاده از محافظ حرارتی مو

قبل از فر کردن موها با اتوی مو حتما از یک ژل سبک استفاده کنید. همین ترفند ساده موجب می شود تا موهای تان در اثر گرما و حرارت بالای اتوی مو دچار آسیب نشود. به طور کلی هم خانم ها و هم آقایانی که به طور دائم از سشوار یا اتوی مو استفاده می کنند باید از یک محافظ حرارتی بر روی ساقه مو استفاده کنند.

حتی سوپری محل تان هم احتمالا یکی از محصولات آرایشی بهداشتی محافظ حرارتی مو را دارد پس در خرید و استفاده از آن، تردید نکنید. گاهی اشتباهات ساده و سهل انگاری های کوچک می تواند زیبایی و سلامت موها را به کلی نابود کند.

نکاتی که برای نگهداری از شسوار که حتما باید بلد باشی + فیلم

مرحله چهارم: جدا کردن دسته مو

میزان دسته موهای جدا شده کاملا سلیقه ای است هر مقدار که مایلید حجم موها را انتخاب کنید. هر بار یک بخش مو را در اتوی مو قرار دهید  اتو را بچرخانید. جهت چرخاندن اتوی مو، همان جهت فرها است. قانون خاصی ندارد از هر جهت که بخواهید می توانید اتوی مو را حرکت دهید ولی نتیجه تفاوت خواهد داشت.

مورد دیگر مربوط به حجم مویی است که هر بار در اتوی مو قرار می دهید. برای فرهای ریزتر و در تعداد زیادتر لازم است تا حجم موها را کمتر انتخاب کنید. حجم موهای بیشتر منجر به ایجاد فرهای درشت تر و فنری می شود. برای مثال اگر هر بار به اندازه 5 سانتیمتر از موها را انتخاب کنید دسته فرهای کمتر ولی درشت تری خواهید داشت که شبیه به سیم تلفن هستند.

مرحله پنجم: فیکس کردن موها

یک نکته مهم اینکه مجبور نیستید اندازه فرها را ثابت در نظر بگیرید. برای مثال فر ریز برای جلوی موها زیباتر است ولی برای پشت موها می توانید از فرهای متوسط و درشت نیز استفاده کنید. فرهای ترکیبی ریز و درشت حالت طبیعی تری دارند و جذاب تر دیده می شوند.

وقتی کار فر کردن موها با اتوی مو تمام شد نوبت به اسپری فیکساتور برای ثابت نگه داشتن فرها است. لایه به لایه موها را با اسپری هایی که روی موها پخش می شود، ثابت کنید. فقط روی موها کافی نیست به همه قسمت ها اسپری بزنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر