غذا | غذاهای نامناسب | غذاهای بدون ارزش غذایی

غذا هایی که پیرتان می‌کند! | در مصرف این مواد غذایی احتیاط کنید

حتما مصرف این مواد غذایی را به حداقل برسانید تا روند پیری شما خیلی دیرتر اتفاق بیافتد.

غذا و پیری
ویکی گردی:

آنچه می خورید روی پوست تان اثر می گذارد ( روی بهتر یا بدتر شدن ). مواد غذایی نامناسب نمی توانند یک شبه شما پیر کنند، اما داشتن رژیم غذایی فقیر از مواد مغذی می تواند به پوست  و دندان در دراز مدت آسیب برساند. در اینجا مواد غذایی را به شما معرفی می کنیم که باید در مصرف آنها اعتدال را رعایت کنید تا بتوانید زیبایی و جوانی پوست خود را حفظ کنید. لیستی از این مواد غذایی را برایتان آماده کردیم تا زیباییتان دیرتر دچار سالخوردگی شود.

 

این لیست را همیشه به ذهن بسپارید تا هنگام مصرف آنها با احتیاط عمل کنید و حداقل حد تعادل را نگه دارید.

  • غذاهای پرادویه
  • مارگارین
  • سودا و نوشابه‌های انرژی‌زا
  • غذاهای یخ‌زده
  • نوشیدنی‌های الکلی
  • غذاهای فرآوری‌شده
  • غذاهای سرخ‌شده
  • گوشت‌های زغالی و سوخته
  • شیرینی‌جات
  • کافئین

شیرینی ها:

مصرف بیش از حد مواد قندی می تواند باعث شروع فرآیندی به نام گلیکوزیله شود.

نظریه: وقتی بیش از آنچه سلول ها می توانند پردازش کنند قند مصرف می کنید، مولکول های قند باقی مانده با پروتئین ترکیب می شوند و گلیکوزیلاسیون پیشرفته را می سازند. این ترکیب به کلاژن پوست آسیب می رساند ( پروتئینی که فرم و جوانی پوست را حفظ می کند ).

جای تعجب نیست که این مواد قندی برای لبخندتان هم ضرر داشته باشد. قند به دندان ها می چسبد و باعث تشدید باکتری ها، پوسیدگی و تغییر رنگ دندان می شود. اگر غذایی شیرین خوردید بلافاصله بعد از آن در دهان خود آب بچرخانید تا قند هایی که به دندان چسبیده است جدا شوند.

الکل:

هنگامی که کبد خوب کار می کند، سمومی که موجب آسیب رساندن به پوست می شوند به صورت طبیعی از بدن خارج می شوند. اما اگر مواد سمی که درون کبد ساخته می شوند به خوبی شکسته نشوند، پوست بستر انواع مشکلات نظیر آکنه و چین و چروک می شود.

نوشیدنی های الکلی همچنین می توانند باعت روزاسه شوند.

الکل باعث کم آب شدن بدن می شود و برای خواب نیز خوب نیست، که همه این موارد با پیری زودرس در ارتباط هستند.

خواب ناکافی روی چین و چروک، رنگدانه های پوست، و خاصیت ارتجاعی آن تاثیر دارد.

گوشت سوخته

روی همبرگری که می خورید تکه ای سوخته هست؟

آن قسمت ممکن است حاوی هیدروکربن های التهاب آور باشد. که می تواند با التهابی که بوجود می آورد باعث شکسته شدن کلاژن پوست شود.

برای جلوگیری از این مشکل مجبور نیستید گوشت کبابی را از برنامه خود محو کنید، اما اطمینان حاصل کنید که مناطق سوخته ی گوشت را نمی خورید. همچنین جایی که گوشت را در آن کباب کردید تمیز کنید تا دفعات بعدی غذایتان آلوده نشود

غذا های نمکی

 ممکن است در پخت و پز از نمک استفاده نکنید، اما این تضمینی نیست که ثابت کند مصرفتان کم است. بسیاری از غذاهای کنسرو شده را با سدیم محافظت می کنند، که می تواند باعث حبس آب در بدن شود و در نتیجه حالتی پف آلود پیدا می کنید.

پس مواظب غذاهایی که نمک بالایی دارند باشید. و اگر به دنبال راه حلی سریع هستید با استفاده از یک نرم کننده حاوی کافئین با آب های محبوس شده مبارزه کنید. این نوع نرم کننده در صورت استفاده ی مرتب باعث کاهش پف می شود.

 

غذاهای تند

از آنجا که غذاهای تند باعث باز شدن رگ ها می شود، زنان یائسه ممکن است متوجه شوند پوستشان لکه دار شده و جوانی خود را از دست داده است.

از اینکه گاهی غذای تند بخورید نگران نباشید، اما اگر این کار مرتب انجام شود شاهد علائمی چون وریدهای عنکبوتی، پف، و یا قرمزی دائمی پوست خواهید بود.

اگر غذایی تند میخورید سعی کنید تندی ملایم داشته باشد.

نوشیدنی های انرژی زا

نوشیدنی های انرژی زا ممکن است باعث شوند فکر کنید مانند یک کودک انرژی دارید، اما آنها تاثیر خوبی روی دندان هایتان ندارند.

در واقع مینای دندان بر اثر خوردن نوشیدنی های انرژی زا بیشتر از نوشیدنی های ورزشی تحت تاثیر منفی قرار می گیرد. همچنین مشخص شده است که نوشیدنی های انرژی زا بیشتر اسیدی هستند.

اما اگر واقعا به این نوشیدنی برای تجدید قوا نیاز دارید سعی کنید با نی آن را استفاده کنید تا کمترین تماس را با دندان ها داشته باشد.

چای سیاه

 به لطف تانن بالا، مصرف کنندگان چای نیز از لکه در امان نیستند.
اما  یک خبر خوب برای دوست داران چای: یک مطالعه جدید که در مجله بین المللی دندانپزشکی بهداشت منتشر شده نشان داده است که: کازئین موجود در شیر لکه های دندان حاصل از چای را کاهش می دهد.
ریختن لیمو در چای حالتی اسیدی شبیه به قهوه را ایجاد می کند، اسید سیتریک مینای دندان را ضعیف می کند، و همچنین دندان ها بیشتر مستعد به لکه می شوند.پس این عادت غذایی را نیز ترک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    مفید فایده بود مطالب شما تشکر فراوان ممنون موفق باشید