آب یخ | خوردن آب یخ | مضرات آب یخ | آب یخ و چاقی

چرا آدمای چاق نباید آب یخ بخورن؟! + دلیل

دانشمندان طی یه تحقیقی اعلام کردن نوشیدن آب یخ برای افراد چاقی که اضافه وزن دارن مضره! دلیلش رو در ادامه بخون.

آب یخ
ویکی گردی:

مصرف یک لیوان آب یخ بعد از قرار گرفتن در معرض گرما، لذت فوق العاده ای دارد. اما اگر از عوارض خوردن آب یخ مطلع شوید هرگز به خوردن آن ادامه نخواهید داد. در این مطلب از ویکی گردی نتیجه یک تحقیق در خصوص خوردن آب یخ و افزایش وزن را با هم می خوانیم.

خوردن آب یخ علاوه بر ایجاد مشکل برای "تارهای صوتی" و "دستگاه گوارش" می تواند یک عارضه ی بسیار مهم داشته باشد به این علت خوردن زیاده از حد آن ابدا توصیه نمی شود.

مضرات نوشیدن آب در نیمه شب!!! +توضیحات

پژوهشگران در یک تحقیق جالب دریافتند که مصرف نوشیدنی های سرد از جمله آب یخ می تواند نقش موثری در "افزایش چاقی" و یا بروز "دیابت" در افراد داشته باشد.

گفتنی است، براساس تحقیقات جدید مصرف آب یخ می تواند سبب افزایش تمایل و اشتهای افراد برای خوردن غذاهای شیرین شود و در مدتی کوتاه باعث ایجاد "اضافه وزن" در افراد گردد.

دانشمندان علت این رخ داد را سلول های خاص در اطراف دهان می دانند که در اثر نوشیدن آب یخ دچار کرختی موقتی شده و برای رفع این حالت مغز دستور به خوردن مواد غذایی شیرین را صادر می کند.

حواست باشه در این زمان ها اصلا آب نخوری!

در عین حال خوردن آب سرد به شکل یک عادت همیشگی سبب کاهش حساسیت "جوانه های چشایی" شده و در نتیجه مغز برای احساس طعم شیرین فرد را وادار به خوردن حجم بیشتری از مواد شیرین می کند.

دانشمندان به افراد مستعد به چاقی توصیه می کنند همواره از آب در دمای عادی و نه خیلی سرد استفاده کنند تا دچار افزایش اشتها برای خوردن شیرینی نشوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر