بازنشستگان | حقوق بازنشستگان | همسان سازی حقوق بازنشستگان

جدیدترین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد

در این خبر به توضیحاتی درباره جدیدترین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان پرداخته شده است. با ویکی گردی همراه باشید

افزایش حقوق بازنشستگان
ویکی گردی:

به گزارش ویکی گردی به نقل از ایسنا، حقوق بازنشستگان باید به گونه ای باشد که بازنشسته بتواند با حقوق خود امور اقتصادی خانواده اش را سامان دهد. حقوق بازنشستگان داری شرایط خاصی است، به طور مثال سن و سابقه کاری وی بر مبلغ حقوق بازنشستگان تاثیر گذار است. در پی ابلاغ رسمی ابطال مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از سوی محمدباقر قالیباف، حال جلسات متعدد برای تصویب میزان افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در حال برگزاری است.

با همسان سازی چقدر به حقوق بازنشستگان اضافه می شود؟

همسان‌سازی حقوق، یعنی حقوق فردی که در گروه شغلی خود، حقوق پایینی دارد به کسی که حقوق بالایی دارد، نزدیک شود. بر این اساس در سال ۹۸ به میزان ۱۳ درصد و سال ۹۷ معادل ۱۶/۵ درصد مشمول قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نشدند و سال گذشته نیز ۱۰درصد مشمول این قانون نمی‌شوند. در ماده ۹۸ قانون خدمات کشوری آمده است چنانچه ضریب جدول مستخدمین رسمی شاغل تغییر کند، دولت مکلف است، به نسبتی که هزینه زندگی موجب این تغییر شده است، حقوق بازنشستگان و وظیفه‌بگیران را ترمیم کند. براین اساس در برنامه‌های توسعه‌ای چهارم، پنجم و ششم توسعه بر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان تاکید شده و دولت مکلف است هرساله با تعریف منابع در بودجه سنواتی، این امر را در دستور کار قرار دهد.

 

حقوق بازنشستگان طبق قانون باید ۹۰ درصد دریافتی شاغلان همتراز آن باشد، اما برخی بازنشستگان نسبت به این موضوع گلایه دارند که برخلاف آنچه تصور می‌کردند، حقوق‌شان زیاد نشده است. صندوق‌های بازنشستگی با هم تفاوت دارند. به عنوان مثال صندوق نفت با صندوق وزارت آموزش و پرورش تفاوت زیادی دارد و مسلما زمانی که بحث افزایش حقوق مطرح می‌شود، به دلیل اختلاف در میزان پرداختی پایه حقوق در این صندوق‌ها، میزان افزایش هم متفاوت خواهد بود. ضمن این‌که رتبه علمی، مدرک تحصیلی و موارد دیگر نیز در رتبه‌بندی شغلی تاثیرگذار است.

راهکار مهم در شفاف سازی ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

فعال صنفی بازنشستگان یک راهکار مهم مطرح کرد که روش محاسبه وزارت کار در متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را شفاف می کند.

احمد قاسمی گفت: برای پرداخت ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی باید شفاف‌سازی کنند مثلاً احکام سه سال متوالی (۹۹.۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) را جدا جدا بزنند که هیچگونه شبهه‌ای باقی نماند.

احمد قاسمی ، فعال صنفی بازنشستگان در گفتگو با ایلنا، با اشاره به وضعیت معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گوید: دولت بدهی سنگین خود به تامین اجتماعی را نمی‌پردازد آن وقت بازنشستگان مجبورند با افزایش ناچیز حقوق سر کنند!

به گفته وی، افزایش ۲۷ و ۲۱ درصدی مزد و مستمریِ ۱۴۰۲ بدون رضایت و اجماع کارگران و نمایندگان کارگری تعیین شده و کارگران مجبور شده‌اند پایین مصوبه امضا بگذارند لذا این مزد غیرقانونی است و باید ابطال شود.

قاسمی دولت را مسئول اصلی ناتوانی پرداخت و کمبود نقدینگی در سازمان تامین اجتماعی می‌داند و می‌گوید: دولت ۲۶ گروه خاص از قبیل خادمان مساجد، قالیبافان، رانندگان، مداحان و… را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کرده و بر خلاف مصوبات قانونی، حق بیمه آن‌ها را نمی‌پردازد؛ در واقع از صندوق بین النسلی و اشتراکیِ تامین اجتماعی برای افرادی برداشت می‌شود که صاحبان صندوق نیستند؛ در این شرایط برای بازنشستگان و سهامداران صندوق پول نیست!

این فعال صنفی بازنشستگان مطالبات اصلی بازنشستگان کارگری را برمی‌شمارد: اول اجرای مواد ۱۱۱ و ۹۶ قانون تامین اجتماعی و افزایش مستمری‌ها به اندازه‌ی هزینه‌های زندگی، ماده۴۱ قانون کار مخصوص شاغلان است و ارتباطی به بازنشستگان ندارد. دوم، چون نتوانسته‌اند تورم را مهار و کنترل کنند باید اجازه دهند مزد و مستمری به اندازه تورم واقعی افزایش یابد.

او «رفع ابهام از اجرای باقیمانده همسان سازی ۱۴۰۰» را یه مطالبه دیگر می‌داند و می‌گوید: برای پرداخت ۲۵درصد باقیمانده متناسب‌سازی باید شفاف‌سازی کنند مثلاً احکام سه سال متوالی (۹۹.۱۴۰۱ و ۱۴۰۲) را جدا جدا بزنند که هیچگونه شبهه‌ای باقی نماند و بدانیم چگونه و با چه فرمول‌هایی محاسبات انجام شده است. باید بدانیم پایه چقدر بوده و آیا ۳۸ درصد ۱۴۰۰و۲۱ درصد ۱۴۰۲ اعمال شده یا نه.

فیلم آموزش ساخت کولر با کارتن و بطری نوشابه!

قاسمی در پایان اضافه می‌کند: باقیمانده متناسب‌سازی مربوط به سال ۱۴۰۰ است و باید مشخص کنند معوقات ۲۴ماه را چه زمانی و چگونه می‌خواهند پرداخت کنند.

وزیر کار امروز در حاشیه نشست هیات دولت گفته که ادغام صندوق‌های بازنشستگی در دست بررسی است. البته او اشاره‌ای به زمان اجرای این امر نکرده، با اینحال این اظهار نظر با موجی از انتقادات و واکنش‌ها همراه بوده است.

صولت مرتضوی- وزیر کار دولت رئیسی می‌گوید: «ادغام صندوق‌های بازنشستگی در دست بررسی است.» موضوعی که به نگرانی‌ها از بابت اینکه سرنوشت تلخ صندوق هما در انتظار باقی صندوق‌های بازنشستگی که هم‌اکنون یا ورشکسته شده‌اند یا در آستانه ورشکستگی قرار دارند، دامن زده است.

تقریبا میانه اردیبهشت ماه بود که اظهار نظر یک مسئول در وزارت کار با واکنش‌های گسترده‌ای همراه شد. «به جایی می‌رسیم که باید قشم و کیش را بفروشیم تا حقوق بازنشستگان را بدهیم.» این گفته سجاد پادام، مدیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت کار است که مجالی برای دفاع از گفته‌های خود نداشت و حکم برکناری او خیلی زود صادر شد. گفته‌ای که یادآور هشدارهایی بود که سال‌ها قبل در ارتباط با سرنوشت صندوق‌های بازنشستگی از زبان کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی به کرات شنیده شد. یکی از برجسته‌ترین آنها مسعود نیلی- اقتصاددان بود که مساله صندوق‌های بازنشستگی را یکی از شش ابرچالش اقتصادی ایران دانسته بود. اما با وجود اینکه زنگ خطر بحران سال‌ها پیش به صدا درآمده بود، دولت‌ها آن را جدی نگرفتند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد طی سال‌های گذشته دولت‌های مختلف تعهدات خود نسبت به صندوق‌ها را اجرا نکرده و حجم زیادی از بدهی ایجاد شده است. حالا دولت سیزدهم با کسری بودجه هنگفتی –برآوردها کسری ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی را نشان می‌دهند- دست به گریبان است و این در حالیست که به دلیل تحریم‌ها، منابع نفتی کفاف هزینه‌های بودجه‌ای را نمی‌دهد. همین موضوع افق پیش روی صندوق‌ها را تیره و تار کرده است.

صندوق‌های بازنشستگی در تله بزرگی از مشکلات گرفتار آمده‌اند؛ به‌گونه‌ای که از ۱۸ مورد بخش عمده‌ای از آنها ورشکسته‌اند و برخی دیگر در آستانه ورشکستگی قرار دارند. عده‌ای به این نکته اشاره می‌کنند که سالیان زیادی است که صندوق‌های بازنشستگی به حیاط خلوت وزارتخانه‌ها بدل شده‌اند. هر بار مدیری برکنار می‌شود، در این صندوق‌ها سمت می‌گیرد و در نتیجه آنچه اتفاق می‌افتد این است که تفکر دولتی در آنجا حاکم می‌شود و بنابراین می‌توان گفت آنچه در این صندوق‌ها اشتباه است، تفکر حاکم است.

گروهی از کارشناسان نیز بر این باورند که آنچه باید تغییر کند تا وضعیت صندوق‌ها سامان بگیرد، نظام حکمرانی است؛ موضوعی که در نهایت سبب تغییر در اوضاع کلان اقتصاد ایران خواهد شد و آثار سوء بحران‌های اقتصادی را بر نظام بازنشستگی تقلیل خواهد داد.

ادغام صندوق‌های بازنشستگی نزدیک است؟

با اینحال، به نظر می‌رسد گزینه نهایی وزرات کار برای حل بحران صندوق‌های بازنشستگی، ادغام آنها باشد. امری که طرح آن بی‌حاشیه هم نبوده و مساله‌ساز نیز شده است. در این بین، گروهی به این موضوع اشاره می‌کنند که ادغام جای اینکه درمان باشد، موجب ورشکستگی خواهد شد. یکی از مثال‌های بارز در این باره هم وضعیت صندوق هماست که پیشتر ایلنا در گزارشی به این موضوع اشاره کرده و در این باره نوشته بود: «این واگذاری، نه تنها شرایط بازنشستگان هما را بهتر نکرد که بر میزان زیان انباشته این شرکت واگذارشده هم افزود. درحالی‌که اعضای این صندوق اصرار داشتند این شرکت خصوصی می‌تواند بر اساس قانون با در اختیار گرفتن و سپرده شدن بخشی از شرکت‌های شرکت ملی هما چون شرکت‌های کارگو یا هتل‌های تحت اداره، ضمن چابک‌سازی به سوددهی برسد و بدون ادغام در یک شرکت بزرگتر دارای چالش سر پا بماند.»

خوردنی هایی که سکته رو از شما دور میکنن!

البته مرتضوی گفته که فعلا ادغام صندوق‌های بازنشستگی در دست بررسی است و معلوم نیست این امر چه زمانی به مرحله اجرا برسد. با این وجود کارشناسان می‌گویند آنچه درمان است تغییر نظام حکمرانی است نه ادغام.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • حسن

    سلام راستی هیچ به فکر انهایی که لشکری هستن جانباز ومعلول خدا حساب میکنه بس ایهمه زحمت کشیدن جان خودشون گذاشتن هیچ شد با این تورم ۲۰ در صد چه میشه

  • مریم

    چرا حق و حقوقمون رو پرداخت نمیکنند 25% باقیمانده متناسب سازی رو درست انجام ندادن حالا میگن برای دریافت حقتون برید دیوان عدالت اداری شکایت کنید. خیلی جالبه !! فقط کافیه چند تا از احکام بازنشستگان قبل از سال 99 رو کنترل و بررسی کنید به اشتباهتون پی ببرید. چرا ما بازنشستگان تامین اجتماعی برای گرفتن تک تک حق و حقوقمون اعتراض کنیم یا بریم شکایت کنیم.اینه دولت عدل علی ؟!!!!

  • مریم

    براساس بند ۱۲ قانون توسعه ششم همسان‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی می‌بایست از ابتدای مردادماه ۱۳۹۹ تا پایان اسفند ۱۳۹۹ به میزان ۱۰۰ درصد و انتقال آن به سال ۱۴۰۰ با ضریب ۲۶ درصد و نیز انتقال آن به ۱۴۰۱ با ضریب ۳۸ درصد و انتقال آن به سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۱ درصد اجرایی می‌گردید مغفول مانده و ابتدا می‌بایست ۱۰۰ درصد متناسب سازی حقوق طبق ضریب زمان بازنشستگی را برای ۸ ماهه پایانی سال ۱۳۹۹ و نیز ۲۵ درصد الباقی را از ابتدای ۱۴۰۰ و با ضریب ۲۶ درصد حساب می‌نمودند و مجموع بدست آمده را در سال ۱۴۰۱ و با ضریب ۳۸ درصد و مجموع اینها را برای سال جاری با ضریب ۲۱ درصد اقدام می‌کردند.

    اما شوربختانه با رویت فیش‌های برونداد در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ مشاهده شد که فقط ۲۵ درصد همسان‌سازی سال ۱۴۰۰ را فقط برای سال جاری اعمال کرده‌اند. به باور بازنشستگان، این یک تخلف آشکار و محرز است و باید به شرحی که رفت، اصلاح گردد که در غیر این صورت، موضوع قابل پیگیری در مجاری قانونی از جمله دیوان عدالت اداری می‌باشد.

  • ناشناس

    کدام صندوق ها را می خواهند ادغام کنند؟هر صندوقی در دیگری به غیر از تامین اجتماعی می شود ورشکستگی دیگری را تسریع خواهد کرد در نهایت ورشکستگی دولت را رقم خواهد زد.تزریق صد و چند هزار میلیارد تومانی به صندوق بازنشستگی کشوری و افزایش سال به سالی چشمگیر رقم ذکر شده و پلکان سازی برای حقوق بازنشستگان و نارضایتی قشر مذکور مبین همین و به غیر از مدیران و گردانندگان کسی از آن منتفع نمی گردد.
    دولت تاجر خوبی نیست برای رهایی از وضع موجود برای همیشه باید از شر صندوق بازنشستگی کشوری خلاص شود.هرچند که وزیر و همکارانش توجیهات متفاوت داشته باشند.

  • حسین

    چه خبرازهمسان سازی بازنشستگان کشوری؟

  • ناشناس

    سلام تامین اجتماعی بودجه ندارد نمی تواند حقوق مستمری بگیران زحمت کش را بدهد؟؟ میگن دولت بدهی بزرگی به تامین اجتماعی دارد چطور دولت میتواند حقوق نجومی هم خودش هم دور وبریاش داشته باشند چطور وحدانش قبول میکنه زندگی مرفح داشته باشند در صورتی که قشر زحمت کش کارگر داره با خون خودش امرار معاش میکنه ازحقوقهی نجومی کم کنه قدری به بازنشسته ها کمک کنه تا تعادل بر قرار بشه چجوره میتونه به خیلیها حقوق نجونی بده اما به باز نشسته ها که میرسه بودجه اش کم میشه

  • ناشناس

    کو عدالت

  • ناشناس

    با سلام لطفا یه نظام هماهنگ برای پرداخت چه شاغل و چه بازنشسته قرار دهید اینقدر امروز و فردا نکنید با این گرونیها .قوانین را درزمان سریع و به موقع اجرا و پیگیری نمایید تا ماهها و سالها طول بکشد .

  • مردم

    مایع شرمساری دولت نیست که حقوق برخی بازنشستگان غیر کارگری را از جیب زحمت‌کشان کارگر و بازنشستگان کارگری پرداخت کنند ؟ واقعا که...

  • ناشناس

    مثلی ازقدیم آورده شده که: پدری فرزند خودرا گم کرد، درشهری دیگر... جارچی را گفت جاربزندهرکس (امشب) فرزندم را پیدا وبه من برگرداند صد درهم به او مژدگانی خواهم داد...‌ابن کار به فردا کشیده شد وشخصی فردای آن روز فرزندش را آورد وتقاضای مژدگانی کرد که جواب این طور گرفت که من گفتم که ( امشب) که شب گذشته‌ بوده و من نمی‌خواستم فرزندم شب را درجایی ودور ازمن بوده باشد. آن موقع ارزشمند بود نه حال که از وقت‌ وزمانش گذشته است...ادغام صندوقها در یکدیگر اگر جهت برقراری نظمی هماهنگ برای برقراری حقوق ومزایا براساس عدالت باشد، امری بسیار خطیرو‌ارزشمندست تادر بهره وری همه با‌تناسب از سوابق بیمه وکار وفعالیت زمان خدمت خود بهره مند شده وبه حقوق واقعی و مساوات ، دست پیدا کنند... علی ای حالاً، فکر‌ پرداخت حقوق معوقه بازنشستگان همتی دیگر را می‌طلبد که‌این خود بسیار در جای خود ارزش واعتبار ویژه ای دارد، امید آنکه مسئولین محترم با زمان شناسی(وقت شناسی" امشب") به موقع، مشکل ‌حادکنونی را شناخته ودر رفع آن نهایت ،سرعت،دقت،و عمل را معمول فرمایند. ان شاءالله. خداوند همه را در راه خدمت شرافتمندانه شان، بیش ازپیش نصرت و مدد عنایت فرماید. آمین. والسلام.

  • ناشناس

    من بازنشسته سخت و زیان آور در سال 98هستم حکم سال 1400که 75درصد آن متناسب سازی شد در حکم جدید امسال خبری از 25درصد مابقی متناسب سازی لحاظ نشد چرا سازمان تامین اجتماعی برای من 25درصد متناسب سازی را اعمال نکرد حتی به شعبه سازمان تامین اجتماعی شهرستان خودمان رفتم آنها گفتند معوقه و 25درصد متناسب سازی را باید پرداخت کنند چون 75درصد متناسب سازی سال 1400در حکم شما اجر شده ولی 25درصد پرداخت نشده لطفا برسی کنید.

  • ناشناس

    اضافه حقوق در خرداد شامل حداقل بگیران میشود

  • ناشناس

    فکری به بازنشسته کشوری ولشکردی کنید

  • حسین الهی

    تامین‌اجتماعی نباید به آین موضوع تن دهد چون ملک شخصی شرکاست

  • ناشناس

    چرا دولت این گونه بیمه شده ها را به صندوق بازنشستگی لشکری نمی دهد که خود دولت مسئولش می باشد ولی صندوق بازنشستگی کشوری دولت هیچ منابعی به آن کمک نمی کند بلکه توسط کارگران با حق بیمه آنچنانی پا گرفته ولی دولت هر طور می خواهد دخالت می کند حق بیمه من کارگر که باتلاش وعرق پیشانی پرداخت می شود را به کسانی که هیچ ربطی با آن ندارند پرداخت می کند انگار مال بی صاحبه

  • شیرزاد

    سلام خدمت جناب قالیباف.من به نوبه خود بعنوان یک کارمند رسمی تحصیل کرده و با سابقه 30سال و بازنشسته ی تامین اجتماعی از شما تشکر میکنم.خودم وقتی حکم بازنشستگی ام را با یک همکارم که او نیز سابقه و تحصیلات من را دارد و ایشان بازنشسته کشوری و من بازنشسته ی تامین اجتماعی هستم حقوق ایشان حدود سه و نیم میلیون تومان بیشتر از من می‌باشد.وبنظر من 25درصد را در سالهای 1400و 1401ودر نهایت 1402محاسبه نکرده اند.وعلاوه بر این طبق قانون نیز حقوق بازنشسته می‌بایستی کفاف معیشت و اقتصاد خانواده باشد.احکام امسال و دو سال قبل می‌بایستی در سایت گذاشته شود.بابت شفاف سازی همین.بازنشسته ایثارگر و فرزند شهید

  • ناشناس

    حقوق‌ها 30 درصد افزایش پیدا کرد تورم 70 درصد شده ،چه تناسبی باهم دارند🤬🤬🤬🤬🤬🤬

  • ناشناس

    سی ماه جنگ کن نارحتی اعصاب وروان بگیر کاری هم نتوانی انجام بدی هر وحتی هر ماه از حقوق رزمندگان معسر که آنهم نصفه ونیمه است را قیچی می‌کنند این درد را کجا ببریم /آن گوهر که برتاج پادشاست/خون دل دیده من وماست!!!!!!!

  • ناشناس

    اینا تو رسانها میگن که همسان سازی رو انجام دادند ، دروغ محضه ، خود کارکنان تامین اجتماعی معتقدند که انجام نشده .
    اگر انجام شده از ۱۴۰۰تا اردیبهشت ۴۰۲مابه التفاوتش باید واریز میشد چرا واریز نشد ؟

  • ناشناس

    من تٱمین اجتماعی هستم سال قبل به من ماهی یک میلیون و هشتصد و سی هزار تومان حقوق می‌دادید امسال سال جدید دو میلیون و سیصد هزار تومان به من حقوق دادید در صورتی که ماهی دو میلیون و پانصد هزار تومان فقط اجاره خانه میدهم با یارانه جمع می بندیم فقط اجاره میدهم قبض آب،برق،گاز،یه چیزی بخور و نمیر آیا با این حقوق میشه آن مقصر اصلی که مسبب این
    فاجعه هستند بیایند حقوق نجومی خودشان را با من جابجا کنند من مسؤل احمالکاری های آنها نیستم که لقمه از دهان ما میگیرید چاله چوله های خودتان را پر میکنید چرا ما باید از سختی بمیریم تا شما هم در مسؤل بودنتان را به همه بدهید و هم راحتر زندگی کنید ما خدا داریم همانطور که دیگر ظالمان خوردند و بردند و پیش چشم مردم منفور شدند نوبت شما هم میرسه من چیزی برای از دست دادن ندارم چون همه چیز را از دست دادم فقط بخاطر احمالکاریهای شما مسؤلین

  • ناشناس

    ببخشید همسانسازی فقط برای سایر سطوح هستش پس حداقل بگیرا چی اونا باید بمیرنند گفته بودند که حداقل بگیرا ۲۷درصد اضافه میشه حتی به ۲۱درصد هم نمیرسه چه برسه به ۲۷درصد واقعا که فقط دعای شب وروزمون اینه که خدا ازشون نگذره

  • معلم بازنشسته

    با این مدیران نمونه ای که ما در اداره ی کشور داریم، اگه صندوق ها را به نابودی نکشانند، جای شکرش باقیست. یعنی امروز بدتر از دیروز. همسان سازی هم شعاری برای رد گم کردن است. من سال 94 با گروه 19 بازنشسته شدم . الان ، یک معلم شاغل با گروه 13 ، یعنی 6 گروه پایین تر از من ، دریافتی بسیار بالاتری از من دارد. کجای این همسان سازی شده؟ حکم یک معلم شاغل گروه 19 را چک کنید، ببینید چقدر هست و 90 در صد آن چقدر میشود؟ اگه 90 در صد حکم گروه 19 یک معلم شاغل شامل من شود، آنوقت همسان سازی درست است.

  • رضا مرادی

    با سلام بازنشستگان محترم تامین اجتماعی یه سازمان خصوصی و تابع قانون کار می باشد مسولین دولتی چرا باید برای این سازمان خصوصی تصمیم بگیرند و می‌خواهند ادغام کنند اول باید از اعضا این بیمه نظر خواهی کنند نه اینکه خودشان تصمیم گیری کنند تامین اجتماعی یع سازمان خصوصی می باشد

  • یوسف صادقی

    سلام بازنشستگان نیروهای مسلح باان امکانات بسیار ناچیزیک وجب از خاک ایران را به دشمن ندادن ودروقت حمله یاپاتک دشمن براثرنبودامکانات زخمی ها یاخوراک وحشیان کوهی شدن یابدست دشمن بصورت فجیهی جان دادن حال انتظار حمایت دولت و مجلس درخصوص حقوق وکمک معیشت خواستارند

  • ناشناس

    لطفا همسان‌سازی تصحیح شود، برای ما هم در حکم ۱۴۰۰ ۷۵درصد ثبت شده ولی در فیش امسال ۲۵درصد اضافه نشده