قیمت تخم مرغ | کاهش قیمت تخم مرغ | نوسان قیمت تخم مرغ

قیمت تخم مرغ کاهش یافت | اعمال نرخ مصوب تخم مرغ در فروشگاه ها

قیمت تخم مرغ در بازار نسبت به روز‌های قبل افت داشته و می بایست نرخ مصوب در مغازه ها اجرایی شود.

قیمت تخم مرغ
ویکی گردی:

تغییر قیمت تخم مرغ در بازار بسیار مشهود بوده و همچنان قیمت تخم مرغ دارای نوسان می باشد. مشاهدات حاکی از آن است که قیمت تخم‌ مرغ نسبت به ماه‌های گذشته کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ به ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان رسیده است.

قیمت رسمی مرغ اعلام شد | مرغ را گران‌تر از این قیمت نخرید

گفتنی است قیمت‌های ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق کمتر و یا حتی بیشتر نیز باشد.

مشاهدات حاکی از آن است که قیمت تخم مرغ نسبت به ماه‌های قبل کاهش یافته است، زیرا قیمت این کالای پروتئینی پرمصرف در چندماه گذشته به بالای ۱۱۰ هزار تومان هم رسیده بود.

حدود یک ماه قبل نیز رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغداران میهن اعلام کرد که قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری ۴۷ هزار و ۳۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده نیز ۵۶ هزار تومان تعیین شده است و قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ به وزن ۱۸۰۰ گرم، حدود ۱۰۰ هزار تومان می‌شود.

۲ دلیل عمده برای کاهش قیمت تخم مرغ در بازار وجود دارد نخست اینکه همه ساله با گرم شدن هوا مصرف تخم مرغ کمتر می شود و مصرف در فصول سرد سال همواره بیشتر است.

سایپا ماشین جدید معرفی کرد | مشخصات فنی و آپشن‌ها + عکس

دوم اینکه تولید تخم مرغ  بیشتر شده و عرضه را در بازار فراوان کرده است بنابراین این دو عامل سبب شده تناسب عرضه و تقاضا در بازار به هم ریخته و موجب کاهش قیمت شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • به توچه

    وقتی کسی نظارت نمیکنه همینه