شیرآلات | رسوب زدایی شیرآلات

فیلم آموزش رسوب زدایی شیرآلات با شمع | روش های معجزه گر جرم گیری شیر آلات

در این مطلب قصد داریم بهترین روش تمیز کردن شیرآلات را بررسی کنیم تا شما بتوانید بدون نیاز به شوینده‌های شیمیایی شیرآلات را جرم گیری کنید

شیرآلات
ویکی گردی:

آیا تا به حال برای برق انداختن شیرآلات به روش های طبیعی مانند تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین فکر کرده‌اید؟ روزهایی که قرار است گوشه و کنار خانه را تمیز کنید، احتمالاً به فکر تمیز کردن شیرآلات سرویس بهداشتی و ظرفشویی و … هم افتاده اید.

تمیز کردن شیرآلات با شمع

جهت تماشای فیلم فیلتر شکن خود را خاموش کنید

ما در این مطلب قصد داریم بهترین روش تمیز کردن شیرآلات را بررسی کنیم تا شما بتوانید بدون نیاز به شوینده‌های شیمیایی مانند وایتکس و جوهر نمک که می‌توانند به پوست دست و یا مجاری تنفسی شما و همچنین ظروف، سینک ظرفشویی و آبکاری شیرآلات آسیب بزنند، به تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات خانه خود بپردازید.

    روش تمیز کردن شیرآلات بهداشتی، بسته به نوع آبکاری آنها متفاوت است. مثلاً روش های اختصاصی که برای تمیز کردن شیرآلات طلایی به کار می رود، ممکن است برای تمیز کردن و برق انداختن شیرآلات استیل کارساز نباشد. البته روش های عمومی تمیز کردن شیرآلات مانند تمیز کردن شیرآلات با سرکه و یا تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین، بین تمامی آبکاری ها مشترک است و تا جایی که مورد خاصی در مورد لکه ها وجود نداشته باشد به نتیجه دلخواه می انجامد.

تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین

شیرآلات سرویس بهداشتی و یا سینک ظرفشویی اغلب از شمش برنج تولید شده اند و دارای آبکاری های متفاوت هستند. به طور کلی لکه‌های حاصل از رسوب آب و مواد شوینده مانند صابون و مایع ظرفشویی می‌تواند زیبایی و برق شیرآلات از هر جنس و با هر نوع آبکاری را کاهش دهد. بنابراین اگر می‌خواهید شیرآلات خانه شما همواره تمیز و براق باشند باید آن‌ها را با روش صحیح شستشو دهید. بهترین روش، تمیز کردن شیرآلات با جوش شیرین است که می توانید راهنمای قدم به قدم آن را در ادامه بخوانید:

  •     یک چهارم فنجان جوش شیرین را در ۲ قاشق غذاخوری آب گرم بریزید و خوب به هم بزنید تا ترکیبی خمیر مانند به دست بیاید. اگر خمیر بیش از حد سفت شده است، به آن کمی آب و اگر بیش از حد آبکی است، به آن کمی جوش شیرین اضافه کنید.
  •     خمیر را با استفاده از پارچه نرم و یا اسفنج بر روی بدنه شیرآلات بمالید به صورتی که تمام سطح شیر را بپوشاند. اگر برای مالیدن خمیر بر روی مهره ها و نقاط خارج از دسترس شیر از مسواک استفاده می کنید، دقت کنید که مسواک مورد استفاده حتما نرم باشد تا ابکاری شیر دچار خش خوردگی های ریز نشود.
  •     پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه شیرآلات را با اب سرد آبکشی و تمام سطح آن را با پارچه ای نرم خشک کنید.

تمیز کردن شیرآلات با سرکه

دیگر روش معجزه آسای تمیز کردن شیرآلات استفاده از سرکه است. سرکه در هر خانه ای پیدا می شود و یکی از مؤثرترین موادی است که برای تمیز کردن شیرالات به کار می رود. علاوه بر تمیز کردن شیرآلات با سرکه می توانید جرم سایر سطوح را نیز با این ماده معجزه آسا پاک کنید.

  •     یک بطری اسپری را با آب و سرکه سفید به نسبت برابر پر کنید.
  •     محلول آب و سرکه را بر روی شیرآلات و بخش های مورد نظر اسپری نمایید.
  •     ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید تا جرم ها نسبت به سرکه واکنش دهند.
  •     شیر را خوب آبکشی نمایید و با دستمال نخی خشک و نرم شیر را خشک کنید.

 تمیز کردن شیرآلات با لیمو

لیمو ماده طبیعی دیگری است که به دلیل خاصیت اسیدی خود می تواند در تمیز کردن شیرآلات مؤثر باشد. تمیز کردن شیرآلات با لیمو بسیار ساده است و فقط کافی است یک چاقو و یک لیموی تازه در دسترس داشته باشید.

  •     لیمو را از وسط برش بزنید.
  •     از بخش برش خورده آن را بر روی سطح شیرآلات بمالید تا رسوب و جرم ها را در خود حل کند.
  •     کمی صبر کنید و بخشی از شیر را چک کنید. اگر تمیز شده بود شیرآلات را آبکشی و خشک نمایید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • الیاس

    چه کلیپ مزخرفی انگار پلنگ دنبالش کرده حداقل یه کم آرومتر توضیح بده که مردم بفهمن چی میگی

  • جلال خطیبی مجد

    نحوه اموزش تمیز کردن شیر الات حمام از طریق این‌ سرکار خانم عرض شود شاهکار کردید حتما باید ثبت گینس چرا گذاشتی یکسال کبره ببتده که الان به این سختی تمیزش کنی ؟

  • ناشناس

    یه کم آرومتر توضیح بده عزیزم