خوراک | خوراک نخود سبز | طرز تهیه خوراک نخود سبز

طرز تهیه خوراک نخود سبز فوق العاده خوشمزه + نکات پخت

خوراک نخود سبز غذای فصل بهار است. بهتر است تا فصل بهار تمام نشده از نخود سبز تازه برای تهیه این خوراک استفاده کنید.

خوراک
ویکی گردی:

نخود سبز یا نخود فرنگی در فصل بهار بهترین انتخاب برای درست کردن انواع خوراک است. خوراک ها معمولا غذاهایی با دستور پخت ساده هستند و هم بدون گوشت و هم با گوشت تهیه می شوند. در این مطلب  قصد داریم طرز تهیه خوراک نخود سبز با سیب زمینی را آموزش دهیم. دقت کنید در این دستور از گوشت استفاده نشده است.

مواد اولیه برای تهیه خوراک نخود سبز:

  •     سیب‌زمینی؛ در ابعاد متوسط و به تعداد لازم
  •     نخود سبز تازه پخته شده؛
  •     پیاز؛ به نسبت سیب‌زمینی‌ها (غالبا ۲ عدد کافی است)
  •     رب گوجه‌فرنگی؛ به مقدار لازم
  •     نمک
  •     فلفل
  •     زردچوبه

با نخود فرنگی غذا چی بپزم؟ | انواع غذاهای نونی با نخود فرنگی

مراحل تهیه پخت خوراک نخود سبز با سیب زمینی

قبل از شروع پخت خوراک نخود فرنگی و سیب‌زمینی لازم است یک نکته را بدانید. به یک دلیل در مواد اولیه، مقدار دقیق مواد مصرفی را ذکر نکرده ایم. آشپزی هنر سلیقه‌ها و علاقه‌هاست. شما باید به نسبت سلیقه خودتان از مواد استفاده کنید. مثلا در قسمتی ما می‌نویسیم ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی بزنید. شما هنگام پخت متوجه می‌شوید یک قاشق کم است و کمی بیشتر رب گوجه لازم است. در اینجا تشخیص شما اولویت دارد. پس در آشپزی به خودتان توجه کنید و طبق میلتان غذا بپزید.

در مرحله اول، سراغ پیازها می‌رویم. پیازهای متوسط و خوشگل خود را به آرامی برش زده و خرد کنید. اشکی که پای خرد کردن این پیازها ریخته می‌شود، برای پاکسازی سطح چشم شما مفید است. بعد از خرد کردن پیازها، قابلمه‌ای را روی حرارت قرار دهید. بهتر است ابعاد قابلمه به اندازه خوراک مورد نیاز شما باشد. پس از داغ شدن قابلمه، کمی روغن ریخته و سپس پیازها را اضافه و عملیات تفت دادن را از همین لحظه آغاز نمایید.

در مرحله دوم از خوراک نخود فرنگی و سیب زمینی بعد از چند دقیقه تفت دادن پیاز، زمانی که رنگ طلایی را مشاهده کردید، سراغ مواد دیگر می‌رویم. برای رنگ‌دهی بهتر و گرفتن بوی پیاز، کمی زردچوبه اضافه و چند لحظه تفت دهید. سپس رب گوجه‌فرنگی را به این دو ملحق کنید. رب گوجه‌فرنگی در این غذا بسیار مهم است. رنگ و طعم اصلی را رب گوجه‌‎فرنگی به خوراک منتقل می‌کند. مواد را کمی تفت داده تا به خوبی به خورد یکدیگر بروند.

در این حین، سیب‌زمینی‌ها را به خوبی شسته و سپس پوست آن‌ها را کنده و به صورت نگینی خرد کنید. سیب‌زمینی‌های خرد شده را درون قابلمه ریخته و مجددا تفت دادن را ادامه دهید. بعد از آنکه سیب‌زمینی‌ها کمی آماده شدند، نوبت به کنسرو نخود فرنگی می‌رسد.

۲ روش نگهداری نخود فرنگی + توضیحات

در خوراک نخود فرنگی و سیب‌زمینی سعی کنید از نخود سبز تازه استفاده کنید. مطمئن باشید طعم خوراک شما زمین تا آسمان تفاوت خواهد داشت. نخودفرنگی پخته را در قابلمه بریزید. در ادامه به مقدار لازم آب، نمک و فلفل به آن اضافه کنید تا مواد طعم بهتری بگیرند. نمک و فلفل را می‌توانید در هنگام تفت دادن هم اضافه کنید. سپس درب قابلمه را بسته و منتظر بمانید. تقریبا ۳۰ دقیقه زمان برای پخت و آماده شدن خوراک خوشمزه و کم‌هزینه شما لازم است. بعد از گذشت زمان لازم و آماده شدن مواد، می‌توانید این خوراک را با لذت میل کنید. از سبزی‌های مختلف مانند ترخون و مکمل‌هایی مانند آبلیمو هم می‌توانید استفاده کنید.

 

نکات ویژه

در تهیه خوراک نخود فرنگی و سیب‌زمینی ممکن است دستور پخت‌های مختلفی ببینید. روش پخت همه دستورات یکسان است. تفاوت تنها در جزئیات و مواد اولیه می‌باشد. به عنوان مثال برخی از افراد برای پخت این خوراک هویج یا قارچ و برخی دیگر به آن آبلیمو اضافه می‌کنند یا استفاده از قرص طعم‌دهنده سوپ هم می‌تواند طعم بهتری به غذا بدهد. در کل همانطور که گفته شد، آشپزی هنر سلیقه‌هاست. ابتدا دستور تهیه پایه را یاد بگیرید، سپس هر آنچه که دوست دارید را امتحان کنید و از آشپزی لذت ببرید.

در این دستور پخت، سیب‌زمینی همراه با مواد به قابلمه اضافه شد. در صورتی که می‌توانید سیب‌زمینی را از قبل سرخ کرده و سپس اضافه کنید. البته اگر به دنبال غذای سالم‌تری هستید، این کار را نکنید. استفاده از سیب‌زمینی به همین صورت که در دستور پخت آوردیم، رژیمی‌تر و سالم‌تر است. این خوراک را می‌توانید در وعده‌های ناهار و شام استفاده کنید. برای کلیه رده‌های سنی مناسب است و هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر