ارزدیجیتال | کیف پول ارز دیجیتال | معرفی انواع کیف پول ارز دیجیتال

توضیحات مفاهیم ارز دیجیتال | کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ + فیلم آموزشی

در این مقاله می‌خواهیم ببینیم کیف پول ارز دیجیتال چیست و چطور کار می‌کند. با ویکی گردی همراه باشید

کیف پول ارز دیجیتال
ویکی گردی:

می‌خواهیم در مورد یکی از قدم‌های ابتدایی و اصلی ورد به حوزه ارز دیجیتال صحبت کنیم، موضوعی که درک و آگاهی نسبت به آن برای همه ضروری است. همانطور که ارزهای فیات و دارایی‌های ارزشمند خود را در کیف پول‌ها، حساب‌های بانکی یا صندوق‌های مختلف نگهداری می‌کنیم، رمزارزها را هم باید در کیف پول یا Wallet مناسبشان نگهداری کنیم. والت ارز دیجیتال آنقدر مفهوم پیچیده‌ای نیست،‌ اما آشنا نبودن با آن می‌تواند به‌ راحتی منجر به از دست رفتن سرمایه شما شود. بنابراین در این مقاله می‌خواهیم ببینیم کیف پول ارز دیجیتال چیست و چطور کار می‌کند. همچنین انواع کیف پول‌ها را معرفی کرده و تفاوت والت‌های سرد و گرم را بررسی می‌کنیم. با میهن بلاکچین همراه باشید.

فیلم آموزش نکات مهم در مورد شناخت کیف پول ارز دیجیتال

جهت تماشای فیلم فیلتر شکن خود را خاموش کنید

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال به زبان ساده یک نرم‌افزار یا سخت‌افزار است که کلیدهای خصوصی و عمومی را ساخته و ذخیره می‌کند. این برنامه با بلاک چین‌های مختلف ارتباط برقرار می‌کند تا کاربران بتوانند انواع رمزارزها را ارسال و دریافت و میزان دارایی دیجیتال خود را کنترل کنند.

قدم اول ما برای کار کردن با ارزهای دیجیتال،‌ داشتن کیف پول است. کیف پول‌ها انواع مختلفی دارند که باید با آن‌ها و تفاوت‌هایشان آشنا باشیم. بعضی از کیف پول‌ها رایگان هستند و برای تهیه برخی از آن‌ها باید هزینه کرد. عدم آگاهی و سهل‌انگاری کاربران در ارتباط با والت‌ها، یکی از دلایل اصلی از دست رفتن یا سرقت رمزارزها است.

امنیت رمزارزهای ما کاملا به شناخت و استفاده ما از والت‌ها وابسته است. ما باید کاملا آگاه باشیم که برای دریافت رمزارز یا تعامل با یک برنامه غیرمتمرکز (dApp)، چه اطلاعاتی از کیف پول را می‌توانیم در اختیار دیگران بگذاریم و چه اطلاعاتی هرگز نباید افشا شود.

کیف پول رمزارز چگونه کار می‌کند؟

نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که رمزارزهای شما در کیف پول‌ها ذخیره نمی‌شوند، بلکه هر ارز دیجیتال در بلاکچین مخصوص خودش ثبت و ضبط می‌شود. والت‌ها صرفا یک رابط با شبکه‌های بلاکچینی هستند که به کاربر اجازه مشاهده و مدیریت رمزارزهایش را می‌دهند.

آموزش ارز دیجیتال به زبان ساده | بهترین راهنما برای شروع مبتدی‌ ها

جابجایی ارزهای دیجیتال به صورت تراکنش‌هایی روی بلاکچین‌ها ثبت می‌شود. وقتی شخصی بیت کوین یا هر نوع ارز رمزنگاری شده دیگری برای شما ارسال می‌کند، در اصل انتقال مالکیت آن ‌توکن‌ها به آدرس کیف پول شما را امضا می‌کند. این امضا که به آن امضای دیجیتال می‌گوییم، از ترکیب کلید عمومی و خصوصی فرستنده ایجاد می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر