پنیر پیتزا | کش آمدن پنیر پیتزا

چیکار کنیم پنیر پیتزا کش بیاد | رازهای فست فودی ها برای کش آمدن پنیر پیتزا

برای اینکه در خانه پیتزایی تهیه کنید که مثل پیتزا آماده بیرون شود باید جواب این سوال را را بدانید: چکار کنیم پنیر پیتزا کش بیاد؟

پنیر پیتزا
ویکی گردی:

یکی از غذاهایی که امروزه در سراسر دنیا طرفدار بسیار دارد پیتزا است. پیتزا غذا محبوبی بین همه افراد است و سن و سال مشخصی هم ندارد. وقتی کلمه پیتزا را می‌شنوید، در لحظه اول به چه چیزی فکر می‌کنید؟ البته که اولین چیزی که به ذهن می‌آید پنیر پیتزا است. همه دوست دارند در خانه غذای سالم درست کنند. اکثر مواقع پیتزای خانگی شبیه پیتزاهای فست فودها نمی‌شود چون مانند آنها پنیرش کش نمی‌آید. برای اینکه در خانه پیتزایی تهیه کنید که مثل پیتزا آماده بیرون شود باید جواب این سوال را را بدانید: چکار کنیم پنیر پیتزا کش بیاد؟

راهکارهای کش آمدن پنیر پیتزا

فلسفه کشدار شدن پنیر پیتزا

پیتزا غذایی ایتالیایی است که امروزه همه جهان آن را می‌شناسند و دوست دارند. این غذا از موقع ابداعش تا به امروز، به پنیر استفاده شده در آن شناخته می‌شود. پنیر انواع مختلفی دارند که بهترین آنها برای پیتزا، موتزارلا (موزارلا)، گودا، پارمزان، چدار و … است. در بیشتر مواقع برای اینکه بگویند فلان پیتزا کیفیت خوبی دارد، در مورد کش آمدن پنیر پیتزا آن صحبت می‌کنند. برای اینکه پیتزایی که در خانه تهیه می‌کنید شبیه پیتزا بیرون کش بیاید، راهکارهای ساده‌ای وجود دارد. در این بخش به چند مورد از آنها اشاره خواهد شد.

طرز تهیه پیتزا فوری بدون خمیر و فر | روش پخت

پنیر را به پیتزا بپوشانید

برای پخت پیتزایی با کشسانی بالا، باید پنیر زیادی را برای آن استفاده کنید. پنیر را روی هر لایه از موادی که می‌چینید، بریزید. برای سطح آن هم باید به قدری پنیر بریزید تا کل مواد را بپوشاند. برای اینکه محل های برش هم کش بیاید، می‌توان چند دقیقه قبل از خروج از فر، پیتزا را بیرون آورد. سپس آن را به طور دلخواه برش داد. روی محل برش‌ها به مقدار کافی پنیر ریخت و آن را درون فر برگرداند. ‌

چگونه و چه مقدار مواد پیتزا را بگذاریم

نباید از مواد بسیاری روی پیتزا استفاده کرد. چون وقتی از مواد زیادی با ابعاد بزرگ استفاده شود، گرمای کافی به پنیر نمی‌رسد. پس ممکن است در بعضی جاها پنیر آب شود و در جاهای دیگر هنوز کامل ذوب نشده باشد. اینگونه ممکن است باعث کش آمدن پنیر پیتزا به اندازه کافی نشود. بهتر است مواد روی پیتزا را تا کوچکترین اندازه ممکن خرد کرد. برای روی پیتزا از مواد بسیار زیاد استفاده نکنید. سعی کنید مقدار آن به اندازه باشد.

بگذارید یخ آن باز شود

اکثر افراد موادی مانند پنیر پیتزا را درون فریزر نگهداری می‌کنند. پنیر پیتزا یخ‌زده باعث کش آمدن پیتزا نخواهد شد. باید پنیر را از قبل از فریزر خارج کرده و بگذارید در محیط به دمای اتاق برسد. بعد می‌توان از آن برای داخل و روی پیتزا استفاده کرد. بهترین حالت برای استفاده از پنیر، حالت رنده شده آن است.

کیفیت پنیر باید مناسب باشد

پنیر را در بسیاری از مکان‌ها می‌توان پیدا کرد اما آیا آن پنیر باکیفیت و مناسب است؟ حالت پنیری که مناسب است، باید لاستیکی و نرم باشد. وقتی در حال خرید پنیر پیتزا هستید، دقت کنید که پنیر دارای بافت و رنگ یکدستی باشد. همچنین دقت کنید که از برندهای خوب و معتبر خرید کنید. بهترین گزینه برای پنیر پیتزا، موزارلا است. چون بافت کشسانی خوبی دارد و باعث کش آمدن پنیر پیتزا می‌شود. موزارلا بو و مزه خاصی ندارد بنابراین اصولا آن را با پنیرهای دیگر مانند گودا ترکیب می‌کنند. ترکیب ۲ پنیر باعث می‌شود مزه آن بهتر و کش آمدن آن بیشتر ‌شود. پیتزا را چند دقیقه قبل از پخت کامل، از درون فر خارج کنید و از ترکیب پنیرها روی آن استفاده کنید.

بدون مایه تو خونه ماست درست کن

دما را تنظیم کنید

برای کش آمدن کامل پنیر پیتزا، آب شدن آن باید در دمای متناسب باشد. زمان و دما را باید روی فر تنظیم کرد. در کل بهتر است قبل از اینکه پیتزا را درون فر بگذارید، فر کاملا داغ باشد که پنیر به راحتی آب شود. چون اگر اینطور نباشد، برای این که پنیر به طور کامل آب شود مدت بیشتری در فر می‌ماند. در این زمان اضافه ممکن است خمیر پیتزا شما خشک شود و کشسانی خود را از دست بدهد. گاهی شاید پنیر پیتزا هم بسوزد.

 

چگونگی افزودن پنیر

همیشه بعد از اینکه به خمیر سس زدید، روی آن پنیر بریزید. اینطوری مواد روی خمیر باقی می‌مانند. حالا پس از اضافه کردن هر ماده‌ای مقداری پنیر هم بیفزایید. در دقایق آخر درون فر هم، پیتزا را خارج کرده و باز هم به آن پنیر بزنید.

اسپری آب

پنیر پیتزا اگر رطوبت بیشتری داشته باشد، بیشتر کش می‌آید. برای بیشتر کش آمدن پنیر پیتزا، می‌توان از کمی آب کمک گرفت. فقط باید دقت داشت که آب سرد باشد و آن را به صورت اسپری استفاده کرد. زیرا آب باید به طور یکسان و مقدار کم روی پنیر باشد. دقت داشته باشید که مقدار آب زیاد نشود زیرا ممکن است پیتزا آبکی شود.

کره ذوب شده

البته می‌توان در بخش پایانی، مقدار کمی کره را روی سطح پیتزا رنده کرد که پنیر درون فر هم رطوبت داشته باشد. می‌توان از کره ذوب شده هم به صورت اسپری استفاده کرد. اگر شما از مزه کره خوشتان نمی‌آید یا به هر دلیلی نمی‌خواهید کره به‌کار ببرید، موردی ندارد. زیرا استفاده از روغن‌های مایع مانند روغن زیتون به صورت اسپری هم همان تاثیر را دارد. در آخر اسپری آب سرد فراموش نشود.

۹ روش برای بریدن هندوانه | هندوانه رو اینجوری برش بزن + فیلم

پیتزای شما کی آماده می‌شود؟

در مورد پیتزا اصطلاحی به نام گل انداختن وجود دارد. زمانی که پنیر پیتزا حالت نقطه‌های طلایی و قهوه‌ای به خودش بگیرد، اصطلاحا گل انداخته است. وقتی پیتزا شما گل انداخت یعنی کاملا آماده شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر