تقویت حافظه | روش های تقویت حافظه

خوراکی هایی که شما را برای نمره 20 آماده می کند! | شب امتحان حتما این خوراکی ها رو بخور

در این مطلب از ویکی گردی به شما میگوییم که چه خوراکی‌هایی برای تقویت حافظه در شب امتحان توصیه می‌شوند؟ با ما همراه باشید

تقویت حافظه
ویکی گردی:

تقویت حافظه و افزایش توانایی ذهنی و قدرت یادگیری در روزهای امتحان بسیار مهم است؛ زیرا تقویت حافظه و ذهن می‌توانند توانایی تمرکز، حافظه و قدرت استدلال و محاسبه را در دانشجویان و دانش‌آموزان افزایش دهند. در نتیجه آن‌ها نتایج رضایت‌بخش بیشتری از امتحانات کسب خواهند کرد. راهکارها و روش‌های مختلفی برای تقویت حافظه در دوران امتحانات توسط افراد توصیه می‌شود که می‌توان به خوردن انواع خوراکی‌ها، خواب کافی، استراحت کردن اشاره کرد.

در این مقاله قصد داریم در مورد خوراکی‌هایی که در شب امتحان سبب افزایش حافظه می‌شوند صحبت کنیم.

چه خوراکی‌هایی برای تقویت حافظه در شب امتحان توصیه می‌شوند؟

بدون مایه تو خونه ماست درست کن + روش

علاوه بر مواد غذایی مانند زرده تخم‌مرغ عسلی، شله زرد و فالوده سیب در شب امتحان، خوراکی‌های دیگر مانند انواع آجیل‌های خوش هضم و مقوی مثل بادام درختی، انجیر و گردو و نخود‌چی کشمش برای تقویت حافظه در دوران امتحانات مناسب هستند. این خشکبار به عنوان میان‌وعده مصرف می‌شوند که مغز و ذهن را تقویت کرده و سبب سنگین شدن دستگاه گوارش نمی‌شوند. البته افراط در مصرف این مواد ممکن است فرد را دچار مشکلاتی مانند دلپیچده کند.

معرفی 5 خوراکی برای افزایش حافظه در شب امتحان

خوردن غذاهایی مانند تنقلات، قند، شکر و غلات تصفیه‌شده می‌توانند باعث کُند شدن فرآیند ذهن و یادگیری شوند و در فرد احساس خستگی و کسلی را به وجود آورند.

1.خوردن بادام و خوراکی‌هایی که از آن تهیه می‌شود

طب سنتی اسلامی بادام را یکی از مواد اصلی برای تقویت ذهن و حافظه می‌داند زیرا این خوراکی سرشار از مواد معدنی نظیر آهن و کلسیم و فسفر است که به فعالیت مغز کمک می‌کند. دانه بادام حاوی حدود 23.63 میلیگرم ویتامین Eدر هر 100 گرم می‌باشد که برای جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های مربوط به ارتباط کلامی و حافظه بسیار مفید است. در شب امتحان برای افزایش فعالیت حافظه از بادام به صورت خام، بوداده و یا شیر بادام می‌توان استفاده کرد.

خودت تو خونه گلاب خونگی درست کن + فیلم آموزشی

2.مواد خوراکی و غذایی حاوی امگا3

مصرف موادغذایی مثل ماهی سالمون، گردو، تخمه‌کدو تنبل، کدوحلوایی، لوبیا قرمز و لوبیاچیتی، دانه‌های سویا و اسفناج در وعده شام شب امتحان به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا3 سبب افزایش عملکرد مغز می‌شوند. این خوراکی‌ها از طریق افزایش جریان خون باعث بهبود عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی می‌شوند و در نتیجه حافظه را افزایش می‌دهند.

گردو ظاهری شبیه مغز انسان دارد و برای افزایش فعالیت مغز همراه با خوراکی‌های دیگر توصیه شده است. در گردو پلی فنول‌ها ، ویتامین E،DHAو اسیدهای امگا 3 اشباع نشده (حدود 2.5 گرم در هر 28 گرم) وجود دارد. به دلیل همین ویتامی‌ها و اسیدهای چرب، محققان نقش آن را در کاهش اضطراب، بهبود مهارت‌های یادگیری و حافظه بسیار مهم می‌دانند.

تخمه کدو نیز از دسته خوراکی‌های دارای امگا3 است که علاوه برآن حاوی آنتی اکسیدان، مقادیر زیادی منیزیم (برای افزایش یادگیری و حافظه) ، آهن (برای جلوگیری از مه مغز و اختلال شناختی)، روی (برای سیگنالینگ عصبی و جلوگیری از بیماری‌های عصبی) و مس( حفظ سیگنالینگ عصبی مناسب) نیز می‌باشد.

3.مصرف موادغذایی حاوی منیزیم و کربوهیدرات

 نخود سرشار از منیزیم است و  می‌تواند به مغز در انتقال پیام‌های عصبی کمک کند. همچنین مصرف مقدار مناسبی مواد خوراکی و غذایی حاوی کربوهیدارت شامل نان کامل، برنج قهوه‌ای، بلغور جو دوسر، غلات پر فیبر و عدس می‌توانند برای مدت طولانی انرژی مورد نیاز بدن و مغز را تامین کنند. بنابراین مصرف این مواد غذایی در شب امتحان برای داشتن مغزی فعال و حافظه‌ای قوی بسیار مفید است.

4.مصرف مواد خوراکی حاوی ماده کولین

مصرف سبزیجات در وعده شام شب امتحان برای تقویت حافظه و مغز بسیار مفید هستند. سبزیجاتی مانند بروکلی و گل‌کلم حاوی ماده کولین هستند که یکی از انواع ویتامینB می‌باشند و به رشد سلول‌های مغز کمک کرده و در افراد بزرگسال منجر به تقویت هوش می‌شود.

5.مصرف فندق در شب امتحان

فندق یکی از خوراکی‌های مقوی مغز و تقویت کننده حافظه محسوب می‌شود. زیرا دارای اسیدهای چرب و پروتئین‌های مفید مانند ویتامین E، منیزیم، تیامین، فولات برای سلامت اعصاب هستند. منگز فعالیت مغز را بهبود می‌بخشد و ویتامینE از بروز بیماری‌هایی مانند پارکینسون و آلزایمر که با افزایش سن بروز می‌کنند، جلوگیری می‌کند.

جمع‌بندی بحث 5 خوراکی برای افزایش حافظه در شب امتحان

تقویت حافظه، بهبود تمرکز و تصمیم‌گیری سریع‌تر از جمله فواید مهم خوراکی‌هایی است که برای افزایش حافظه در شب امتحان مصرف می‌شوند. در این مقاله 5 خوراکی مفید و خوش هضم را معرفی کردیم که می‌توانید برای شب امتحان از آن‌ها بخورید تا مغزتان برای پاسخ‌دهی به سوالات امتحان فعال و پرانرژی باشد.

۹ روش برای بریدن هندوانه | هندوانه رو اینجوری برش بزن + فیلم

آجیل‌ از دسته خوراکی‌هایی است که در بین افراد از محبوبیت بالایی برخودار می باشد؛ چرا که دو ویژگی مقوی و خوشمزگی را با هم دارد. مواد مغذی و اسیدهای چرب گوناگون مانند اسید ایکوزاپنتائنوئیک، امگا3 وDHA این دانه‌ها را به عامل مهمی در تقویت حافظه و رشد سلول‌های جدید مغزی تبدیل کرده‌اند.

معمولا آجیل حاوی مواد معدنی زیادی شامل فسفر، پتاسیم، فلز مس، فلز روی و سلنیوم است که برخی از این مواد را بدن نمی‌تواند تامین نماید و باید از طریق خوردن مواد خوراکی به بدن برسند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر