ماشین لباسشویی | آب دادن ماشین لباسشویی

علت نشتی آب از ماشین لباسشویی و راهکار رفع آن + فیلم آموزشی

در این مطلب از سایت ویکی گردی علت نشتی آب از ماشین لباسشویی و راه حل آن را برایتان تهیه کرده ایم.

نشت آب از ماشین لباسشویی
ویکی گردی:

آب دادن ماشین لباسشویی یکی از معضلات و مشکلات رایج در این دستگاه می باشد. برای دانستن علت آب دادن ماشین لباسشویی در قدم اول می بایست برخی از قسمت های لباسشویی، به لحاظ اتصال و یا خرابی چک شود. در قدم بعدی اگر با بررسی های اولیه مشکلی قابل رفع در آن پیدا نشد، باید برای پیدا شدن مشکل با یکی از مراکز معتبر تعمیر لوازم منزل تماس حاصل نمود. در ادامه علل و عواملی که باعث به وجود آمدن این مشکل در ماشین لباسشویی می شود را مورد بررسی قرار خوهیم داد.

 

فیلم راهکار رفع نشت آب از ماشین لباسشویی

نشت آب از ماشین لباسشویی را جدی بگیرید

نشتی آب از ماشین لباسشویی، ممکن است در طول مدت زمان استفاده طولانی یا نحوه کار نادرست با لباسشویی و یا بسیاری موارد دیگر اتفاق بیفتد.تاثیر مستقیم این ایراد در قطعات ماشین لباسشویی آبریزی ماشین لباسشویی را به یکی از موارد پرتکرار در تعمیرات ماشین لباسشویی آبسال، عیب یابی و تعمیر ماشین لباسشویی ارج و سایر برندها تبدیل کرده است.

در واقع نشتی آب لباسشویی یکی از موارد خرابی این وسیله می‌باشد که به دلیل قرار گرفتن آب در کنار برق می‌تواند برای کسی که با ماشین لباسشویی در تماس است خطرساز شود. رفع نشتی آب در دیگر لوازم برقی در حین تعمیر یخچال ارج و سایر موارد بسیار پر اهمیت است.  لذا صرفه نظر از اینکه نشتی آب از ماشین لباسشویی کم است یا زیاد سریعا نسبت به تعمیر آن باید اقدام فرمایید.

 

دلیل نشت آب از ماشین لباسشویی و عیب یابی دقیق آن

  •     نشتی، پارگی یا گرفتگی در شیلنگ های لباسشویی می‌تواند دلیل نشت آب از ماشین لباسشویی باشد.
  •     بررسی پمپ تخلیه و طریقه نصب شلنگ تخلیه لباسشویی، برای علت نشت آب در ماشین لباسشویی ضروری است.
  •     بررسی دریچه ورودی آب سومین علت نشت آب از زیر لباسشویی می‌باشد. پس دریچه را بررسی کنید.
  •     اگر مشکلی در لاستیک دور درب به وجود بیاید می‌تواند دلیل نشت آب از زیر لباسشویی باشد. پس باید به تعمیر لاستیک ماشین لباسشویی بپردازید.
  •     یافتن علت آبگیری مداوم ماشین لباسشویی و همین طور علت آبگیری نکردن ماشین لباسشویی به دلیل تجهیزات وابسته تاثیر گذار در آبریزی ماشین لباسشویی در رفع مشکل نشتی آب تاثیر دارد.

دلیل داغ شدن بدنه یخچال چیه  + راه حل

  •     بررسی دیگ، کاسه نمد و بلبرینگ ( تعویض بلبرینگ ماشین لباسشویی) برای رفع مشکل نشتی آب در لباسشویی محتمل است.
  •     مشکلات جاپودری می‌تواند منجر به نشت آب در لباسشویی باشد که با جرم گیری ماشین لباسشویی و رسوب زدایی آن قابل رفع است.
  •     خرابی سوئیچ ماشین لباسشویی منجر به نشت آب از لباسشویی میشود.

در ادامه به طور دقیق تر به سراغ این 7 علت نشت آب از ماشین لباسشویی خواهیم رفت.

رفع مشکل نشت آب از ماشین لباسشویی

قبل از تعمیر مشکل نشت آب از ماشین لباسشویی، تعمیر لاستیک لباسشویی و ... توجه داشته باشید اگر تخصصی در تعمیرات ندارید از یک تعمیر کار لباسشویی کمک بگیرید. حال اگر دستی بر این آتش دارید، با هم به سراغ 7 علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی بپردازیم تا بدون پرداخت هزینه به عیب یابی و رفع مشکل نشت آب از ماشین لباسشویی، نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی، رفع علت نیامدن اب داخل لباسشویی و ... کنیم.

 

1. شیلنگ‌ها

اگر ماشین لباسشویی نشتی دارد، اولین چیزی که باید چک کنید شیلنگ‌ها هستند. داخل ماشین لباسشویی، انواع مختلفی هست که معمول‌ترین آن‌ها شیلنگ تخلیه و ورودی آب هستند. چک کنید که اتصال این دوشیلنگ به درستی با لباسشویی برقرار است و شیلنگ علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی نیست. همچنین برای اطمینان از پارگی و سایش شیلنگ، صفحه بالایی لباسشویی را بلند کنید.

ماشین لباسشویی‌ها همچنین دارای شیلنگ‌های داخلی هستند که شیر برقی را به مخزن جاپودری وصل می‌کنند. اگر این شیلنگ معیوب باشد در حین آب‌گیری لباسشویی نشتی آب خواهید دید.

 

2. خرابی پمپ لباسشویی

خرابی پمپ تخلیه آب، یکی از شایع‌ترین دلایل نشت آب از ماشین لباسشویی است. این پمپ می‌تواند تسمه‌ای، درایو مستقیم و یا الکتریکی باشد. اگر در طول چرخه شستشو نشتی آب را شاهد باشید می‌توان متوجه شد که معیوب شدن پمپ تخلیه علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی و علت نیامدن اب داخل لباسشویی است. بنابراین باید پمپ تخلیه و شیلنگ های متصل به آن و در صورت نیاز تسمه ماشین لباسشویی در قسمت پمپ را بررسی کنید. با باز کردن قسمت جلویی به راحتی می‌توانید پمپ را بررسی و در صورت خرابی آن را تعویض کنید.

توجه توجه: قبل از اقدام به بررسی علت نشت آب از ماشین لباسشویی و چک کردن پمپ برق دستگاه را قطع کنید.

تیغه چرخ گوشت رو مثل روز اول تیز کن! + روش

3. دریچه ورودی آب

سومین علت نشت آب از زیر ماشین لباسشویی، دریچه ورودی آب است. این دریچه، وظیفه کنترل ورود آب گرم و سرد به داخل لباسشویی را دارد. این شیر در پشت ماشین لباسشویی قرار دارد که شیلنگی به آن متصل شده است که از پنل عقب وارد دستگاه می‌شود. دقت داشته باشید که باید دریچه و شیلنگ متصل به آن فاقد ترک خوردگی و آسیب دیدگی باشند تا باعث نشتی آب از ماشین لباسشویی نشود.

علت نیامدن اب داخل لباسشویی، علت تخلیه شدن آب ماشین لباسشویی می‌تواند به همین دلیل باشد. توجه کنید که قبل از بررسی این قسمت حتما برق دستگاه را قطع کنید.

4. بررسی لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

به دلیل استفاده زیاد و روزانه از ماشین لباسشویی، لاستیک دور درب ممکن است معیوب شود. این مشکل می‌تواند باعث نشت آب از ماشین لباسشویی شود. بدین منظور باید سریعا به سراغ تعمیر لاستیک لباسشویی و نسبت به تعمیر و  جا انداختن فنر دور لاستیک لباسشویی در قسمت درب اقدام کنید.رفت. یکی از دلایل دیگر که مخصوص به درب لباسشویی است، و باعث نشت آب از ماشین لباسشویی میشود؛ قفل نشدن آن است که با مواجه شدن با این مورد باید قفل درب را تعویض کنید.

 

5. بررسی دیگ ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل نشت آب از ماشین لباسشویی، مشکل در تراز بودن دیگ است. چونکه عدم تراز بودن دستگاه در حین کار باعث تکان خوردن و در نهایت ضربه به دستگاه می‌شود که شکاف و سوراخ ایجاد می‌شود. همچنین اگر ماشین لباسشویی هنگام پر کردن آب و چرخاندن مخزن نشتی دارد علت ممکن است به کاسه نمد مربوط باشد. پس بیایید برای تحقیق نشتی آب از شفت، قاب پشتی ماشین لباسشویی را در آورید و اجازه دهید که ماشین لباسشویی کامل آبگیری کند. به قسمتی که بلبرینگ قرار دارد نگاه کنید و ببینید آب خارج می‌شود. اگر کاسه نمد باید عوض شود، باید کل ماشین لباسشویی از هم باز شود.

توجه توجه: ریختن حجم بسیاری از لباس در لباسشویی به مرور زمان دچار اختلال کار در کاسه نمد و بلبرینگ می‌شود که در نهایت می‌تواند منجر به نشت آب شود.

 

6. بررسی جاپودری لباسشویی

رسوب گرفتن جاپودری ماشین لباسشویی، از دیگر علت نشت آب از ماشین لباسشویی است. در واقع در مواردی به دلیل جرم گرفتن منافذ تعبیه شده در جای پودر ماشین لباسشویی فشار آب ورودی از شیر برقی به مخزن پودر ماشین لباسشویی باعث پاشش آب به خارج از جاپودری میشود. همچنین اگر جاپودری ماشین لباسشویی ترک بخورد نیز باعث نشت آب از ماشین لباسشویی می‌شود. نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی بیشتر به همین علت یعنی ترک خوردگی آن است.

2 روش ساده و آسان برای باز کردن لوله سینک ظرفشویی + فیلم

7. خرابی سوئیچ فشار و هیدرواستات

اخرین دلیل نشت آب از ماشین لباسشویی، خرابی سوئیچ فشار است. در واقه سوئیچ فشار برای کنترل میزان آب در دیگ لباسشویی استفاده می‌شود. با پر شدن دیگ از آب به اندازه مناسب و رسیدن فشار هوا به نقطه تنظیم، سوئیچ باز می شود و شیر برقی را قطع می‌کند تا از ورود بیشتر آب به داخل دیگ جلوگیری کند. در صورت بروز مشکل در هر کدام از این قطعات باید نسبت به تعمیر شیر برقی و تجهیزات وابسته اقدامات لازم صورت گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر