کولر | تعمیرات کولر | عوض کردن پوشال کولر

آموزش تعویض پوشال کولر آبی | نکات مهم پوشال کولر + فیلم آموزشی

در این مطلب با بررسی مراحل تعویض پوشال کولر آبی و یک سری نکات آموزشی در این خصوص با شما همراه خواهیم بود.

تعویض پوشال کولر آبی
ویکی گردی:

یکی از مراحل مهم در سرویس کولر آبی، تعویض پوشال کولر آبی است. تعویض پوشال کولر آبی و نحوه تعویض پوشال سلولوزی کولر آبی در زمان سرویس این وسیله سرمایشی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مطلب با بررسی مراحل تعویض پوشال کولر آبی و یک سری نکات آموزشی در این خصوص با شما همراه خواهیم بود.

امروزه بیشترین حجم بررسی آموزش تعویض پوشال کولر حول محور موضوعاتی مثل آموزش تصویری تعویض پوشال کولر، بهترین مارک پوشال کولر، نحوه تعویض پوشال کولر سلولزی، پوشال کولر جدید، اگر پوشال کولر عوض نشود، پوشال خوب برای کولر آبی، سرویس کولر آبی، فیلم تعویض پوشال کولر بوده است.

 اشتباهاتی که ماشین ظرفشویی را داغون می کند + فیلم

فیلم آموزشی تعویض پوشال کولر آبی

 

پوشال کولر چیست؟

پوشال رشته‌هایی از چوب است که توسط ماشین پوشال سازی تولید گردیده و دربسته بندی‌هایی از توری‌های نایلونی مخصوص قرارگرفته است. چوب به دلیل متخلخل بودن و داشتن ساختاری از فیبر، آب را به‌خوبی در خود نگهداری می‌دارد و در اثر حرکت باد تولیدشده توسط پره‌های متصل به الکتروموتور موجب ایجاد خنکی بیشتر می‌گردد.

امروزه انواع پوشال کولر آبی در جنس سلولوزی و معمولی تولیدو مورد استفاده قرار می‌گیرد. پوشال در جلوگیری از ورود ذرات آلودگی در دریچه کولر و همین طور به جریان در آوردن هوای خنک در کانال‌های کولر آبی تاثیر بسزایی دارد.

 

بهترین مارک پوشال کولر و بهترین نوع آن

یادتان باشد بهترین مارک پوشال کولر، همان است که از چوب درختان سپیدار، تیره بید و یا صنوبر در آن استفاده‌شده است؛ زیرا این‌گونه چوب‌ها می‌توانند آب را در منافذ خود به بهترین نحو نگهداری کنند و البته بهترین نوع آن، پوشال کولر سلولزی است زیرا با داشتن بافتی یکدست و صاف به‌خوبی خیس می‌گردد و آب را درون خود نگاه می‌دارد.

 

تعویض پوشال کولر آبی و بهبود قدرت آن

پوشال کولر آبی دریچه ورود هوا به داخل کولر است تا این هوا در اثر فرآیندهای داخلی کولر، خنک شده و از طریق کانال‌کشی، وارد ساختمان گردد. لذا اگر پوشال‌ها کوچک‌ترین عیبی را داشته باشند، بر روی قدرت خنک‌کنندگی کولر و حتی تهویه هوا تأثیر گذاشته و شرایط نامناسبی در محیط ایجاد می‌کنند؛ بنابراین شستن و یا تعویض پوشال کولر آبی الزامی است.

 روش های تیز کردن چاقو بدون چاقو تیزکن در خانه

عدم تعویض پوشال کولر آبی و مشکلات تنفسی

با توجه به این‌که کولرهای آبی بر روی پشت‌بام و در فضای باز قرار دارند لذا در طول فصولی که بلااستفاده هستند، گردوغبار محیط و حتی حشرات و آفات به همراه باد وارد کولر شده و زمانی که شما دستگاه را روشن می‌کنید، تمامی این ذرات معلق، لارو حشرات و... وارد محل زندگی و کار شما خواهند شد.

این موارد عوارض خطرناک تنفسی را به دنبال داشته و همین طور شرایط را برای رخنه کردن حشرات حساسیت زا و موذی به محیط زندگی فراهم می‌کند.

 

استفاده از پوشال‌های یکدست و افزایش راندمان کولر

آبی که وارد کولر می‌شود، باید ابتدا پوشال کولر آبی را خیس کند تا هوایی که به پوشال برخورد می‌کند، خنک شده و به داخل ساختمان وارد شود. پس این مسئله بسیار مهم است که در زمان تعویض پوشال کولر آبی از پوشال‌هایی استفاده کنید که ساختار یکدست و منسجمی دارند، درنتیجه آب به‌صورت یکنواخت تمامی قسمت‌های پوشال را خیس کرده و همین فاکتور کمک می‌کند راندمان کولر در خنک کردن محیط بیشتر شود.

مهم‌ترین نکات هنگام تعویض پوشال کولر آبی

همان‌گونه که ذکر کردیم، پوشال کولر آبی تعیین می‌کند باد با چه کیفیتی به داخل کولر وارد شود و درنتیجه هوای خنکی که در ساختمان جریان پیدا می‌کند تا چه اندازه مطبوع و مناسب باشد. لذا با فرارسیدن فصل تابستان و گرم شدن هوا، باید به فکر راه‌اندازی کولر آبی باشید اما قبل از هر چیز باید سرویس کولر آبی را انجام دهید. تمامی قسمت‌های کولر را بررسی کرده و تمیز کنید. در ابتدا، تمیز کردن و یا تعویض پوشال کولر آبی را انجام دهید؛ و برای این منظور به نکات توجه داشته باشید.

 

رعایت نکات ایمنی در هنگام  تعویض پوشال کولر آبی

قبل از این‌که تعویض پوشال کولر آبی را انجام دهید، از قطع بودن برق مطمئن شوید. درست است که عوض کردن پوشال ارتباطی با قسمت‌های برقی کولر ندارد ولی عقل سلیم حکم می‌کند که با پیشگیری خطر را از خود دفع کنید. همچنین در زمان باز کردن و نصب مجدداً دریچه‌های کولر، دقت کنید که به دست‌های خود آسیب نزنید. لذا بهترین کار این است که از دستکش‌های ایمنی برای این منظور استفاده کنید.

نگهداری نقشه  تعمیر نصب پوشال کولر در ذهن

اگر دقت کنید، بر روی پوشال کولر آبی سیم‌هایی بسته می‌شود تا از افتادن آن‌ها زمانی که دریچه در جای خود نصب می‌شود، جلوگیری نماید. دقت کنید که این سیم‌ها را بااحتیاط بازکرده و تصویر اتصال سیم‌ها را در ذهن خود داشته باشید تا بعد از تعویض پوشال کولر آبی مشکلی در بستن سیم‌ها نداشته باشید.

 

یادتان نرود، پوشال جدید حتماً باید خیس شود!

برای کاهش مصرف آب و جلوگیری از فشار آمدن به کولر حتماً پوشال جدید را خیس کنید. اگر پوشال کولر آبی خشک باشد، کولر باید مدت‌زمان زیادی کار کند تا آب تمام قسمت‌های پوشال را اشباع نماید و تا زمانی که این مرحله رخ ندهد، پمپ آب پیوسته روشن بوده و به آن فشار وارد می‌شود. تمامی این اتفاقات می‌تواند دست‌به‌دست هم دهند تا پمپ آب کولر دچار آسیب گردد.

سفید کردن قطعی دندان ها با زردچوبه + روش تهیه

خیس کردن پوشال، راهی برای جلوگیری از ایجاد آلرژی

از طرف دیگر اگر پوشال کولر آبی را نشسته داخل کولر نصب کنید، بوی خامی آن به داخل محیط پخش می‌شود و این شرایط قابل‌تحمل نخواهد بود و حتی ممکن است ذرات پوشال، به داخل ساختمان پخش‌شده و منجر به آلرژی گردد. لذا ابتدا پوشال‌ها به‌گونه‌ای که آب از داخل پوشال‌ها جاری‌شده و هیچ قسمتی از آن خشک نباشد کاملاً خیس نمایید.

شستشوی دریچه‌های کولر

بعد از باز کردن پوشال‌های قدیمی، ابتدا دریچه‌ها را بشویید. مسلماً زمانی که آب بر روی پوشال‌ها می‌ریزد، در اثر تبخیر آب، املاح آب بر روی دریچه رسوب‌کرده و گچ در شیارهای دریچه تشکیل می‌شود. در زمان تعویض پوشال کولر آبی ابتدا دریچه‌ها را بشویید. برای این منظور از برس استفاده نموده و حتی می‌توانید کمی سرکه بر روی رسوب‌ها بریزید تا حل شوند.

 

نحوه قرار گرفتن پوشال در کولر

نحوه قرار گرفتن پوشال در دریچه کولر بعد از تعویض آن، اهمیت دارد. اگر نتوانید پوشال را به‌خوبی در محل خود نصب‌کرده و نگه‌دارید، موقع بستن دریچه‌ها، پوشال کولر آبی از جای خود بیرون می‌آید و درنتیجه نمی‌تواند نقشی در خنک کردن فضا داشته باشد.

از طرفی همین افتادن پوشال ممکن است، به موتور کولر آسیب بزند و احتمال سوختن موتور بالا رود. در مرحله آخر باید پوشال کولر آبی را بر روی دریچه‌ها قرار داده و فنرهای آن را محکم ببندید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • علی

    خسته نباشید.

  • داود

    در عکس بالا کنار دریچه کولر که اغلب آب به بیرون می پاشد کنتور آب قرار گرفته. این وضعیت خطرناک و نمایش آن بدون اشاره و تذکر درست نیست!

  • کریم میرزاییان

    سلام وتشکر ، محافظ پوشال کولر جهت کولرهای قدیمی هم قابل نصب است،ما جهت جلوگیری از پاشیدن آب ،در قسمت موتور وتسمه روی پوشال گونی برنج گذاشتیم