کیک یزدی | نکات پخت کیک یزدی | مواد لازم پخت کیک یزدی

کیک یزدی رو به روش بازاری ها بپز | نکات مهم در پف کردن کیک یزدی

کیک یزدی یکی از رایج ترین کیک ها در میان ما ایرانیان می باشد که معمولا در مجالس و مهمانی ها از آن استفاده می شود.

کیک یزدی
ویکی گردی:

کیک یزدی یکی از انواع کیک های سنتی ایرانی است که مانند شیرینی کشمشی به عنوان یک شیرینی مناسبتی شناخته می شود. کیک یزدی در بین ایرانیان طرفداران زیادی دارد. ما در این مطلب از سایت ویکی گردی روش پخت کیک یزدی به سبک قنادی هارا برایتان تهیه کرده ایم. برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با ویکی گردی همراه باشید.

مواد لازم پخت کیک یزدی

کیک یزدی

دستور پخت کیک یزدی

طرز تهیه مافین شکلاتی خوشمزه و ساده به روش خانگی

مرحله اول

ابتدا شکر و تخم مرغ را داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم و با همزن دستی خوب هم می زنیم تا کاملا یکدست شوند، در ادامه عسل را به همراه گلاب، وانیل، بکینگ پودر، ماست، هل و نمک به کاسه اضافه می کنیم و با همزن خوب مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله نصف روغن مایع را اضافه می کنیم و پس از آن آرد را دو مرتبه الک کرده و به کاسه اضافه می کنیم. حالا باید مواد را خوب هم بزنیم تا حالت خمیری بگیرد سپس باقیمانده روغن مایع را اضافه می کنیم و مجددا مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا مایه کیک یزدی آماده است، فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود، سپس قالب های کیک یزدی را داخل سینی فر می چینیم. می توانیم داخل قالب های فلزی را کاغذ مخصوص کیک بیندازیم یا اینکه با روغن چرب کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه دو سوم از حجم قالب ها را با مایه کیک یزدی پر می کنیم و با یک چاقوی کوچک روی مایه کیک یک علامت ضربدر می زنیم که این کار تاثیر بسیار زیادی در پف کیک یزدی دارد. در صورت تمایل می توانید کمی کنجد هم روی مایه کیک ها بپاشید.

مرحله پنجم

حالا سینی را داخل فر که کاملا گرم شده است قرار می دهیم. کیک ها باید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار بگیرند تا به طور کامل پف کنند و طلایی شوند. پس از اینکه کیک ها آماده شد آنها را از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم.

کاپ کیک شکلاتی را چه جوری درست کنم ؟

مرحله ششم

اجازه می دهیم کیک های یزدی در دمای محیط به طور کامل خنک شوند، سپس آنها را داخل ظرف مورد نظرمان می چینیم. برای مجلسی تر شدن کیک یزدی می توانید مقداری شکلات تخته ای را به روش بن ماری ذوب کنید و روی کیک ها بریزید.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۷ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر