کولر | تعمیرات کولر گازی

چیکار کنم کولر گازی آب نده؟ | دلایل رایج از زبان تکنسین ها

کولر گازی یک انتخاب فوق‌العاده برای روزهای گرم تابستان است اما یکی از مشکلات بزرگ و کلافه کننده برای مصرف کنندگان نشت آب از کولر گازی است.

کولر گازی
ویکی گردی:

چرا کولر گازی آب میده؟ احتمالا هیچ چیز به اندازه یک کولر گازی خیلی قوی شما را در روز های گرم تابستان خوشحال نمی‌ کند؛ اما گاهی اوقات این کولر ها نشتی دارند و آب پس می دهند و باید هرچه سریع تر علت را پیدا کرد تا آسیب شدیدی نبیند. اول از همه باید علت این موضوع را پیدا کنید. در این قسمت از ویکی گردی توضیح مفصل خواهیم داد. قبل از اینکه دلیل آب دادن کولر گازی را بدانید، بهتر است بدانید که این آب از کجاست و کجا می رود.

آب داخل کولر گازی از کجاست؟

آب داخل کولر گازی حاصل از رطوبت و بخار کویل داخل کولر است؛ یعنی یخساز یا خنک‌کننده داخل کولر که از این کویل ها عبور می‌ کند، گرمای هوا را به داخل می کشد و آن را خنک کرده و به بیرون تحویل می‌ دهد و این فرآیند بخار تولید می کند که باعث تولید آب و رطوبت می شود‌.

 اشتباهاتی که ماشین ظرفشویی را داغون می کند + فیلم

این آب کجا می‌ رود؟

داخل کولر گازی یک پمپ وکیوم طراحی شده است که آب اضافه را داخل خودش می کشد و رطوبت را جمع می کند. لوله ای هم وجود دارد که این آب از آنجا خارج می شود.

چه چیزی باعث نشت آب از کولر گازی می شود؟

حالا نوبت به معرفی دلایل اصلی آب دادن کولر گازی میرسد که به شرح زیر است:

مسدود شدن پمپ وکیوم

اولین و رایج ترین علت، مسدود شدن پمپ وکیوم است؛ یعنی آب نمی تواند به خوبی از قسمت مکش دستگاهِ کولر گازی خارج شود‌ و در نتیجه به بیرون می ریزد.

شکستگی لوله

گاهی اوقات لوله ای که آب را به درون خودش می کشد، دچار شکستگی می‌ شود که علت می تواند گرمای بیش از حد موتور باشد و همین باعث می شود آب از کولر گازی به بیرون نشت کند.

شل شدن پمپ وکیوم

گاهی اوقات وکیوم در سر جای خود شل می شود که در چنین حالتی آب بیرون می ریزد و نمی تواند مسیر اصلی خود را پیدا کند و همین باعث نشتی کولر گازی می شود.

کثیف بودن کویل

 روش های تیز کردن چاقو بدون چاقو تیزکن در خانه

اگر کویل ها کثیف باشند و آلودگی و جرم گرفته باشند، کولر گازی نمی ‌تواند به خوبی آب را داخل آنها بریزد‌ و در نتیجه مقدار زیادی آب داخلش باقی می ماند که همگی به بیرون نشت می کنند.

عایق بندی آسیب‌دیده

اگر عایق بندی کویل ها دچار آسیب شوند، آب نمی تواند مسیر درست خودش را پیدا کند که همین باعث ایجاد حفره و سوراخ روی آن خواهد شد و نشتی به وجود می آورد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۸ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • لیلی

    سلام. ببخشید کولر اسپلیت ک یکسال خریداری شده اگه قدرت پرتاب بادش یهویی کم شه مشکل ازکجا می‌تونه باشه. ممنون میشم جواب بدید

    • محسن

      به احتمال زیاد توری هاش کثیف شده هر ۳ یا ۲ ماهی باید بشورین

  • محسن

    آغا اطلاعات غلط ندین
    پمپ وگیوم کجا بود توی کولر گازی؟
    اصلا پمپ وکیوم کارش کاملا فرق میکنه با پمپ درین آب
    پمپ وکیوم برای ایجاد خلا توی لوله های مسی کولر استفاده میشه
    پمپ درین آب هم روی هیچ کولری نیست و هرکی بخواد باید جداگانه بخره و قیمتش حدود ۲ میلیون به بالاست

  • ناشناس

    قابل توجه سازندگان کولر: بهتر است کولرها را طوری بسازید که در شهرهای نسبتاً خشک مانند اصفهان رطوبتی که از هوا گرفته می شود در صورت تمایل استفاده کننده قابل بازگشت به هوای اتاق باشد(مثلاً با زدن دکمه ای آب گرفته شده بر روی لوله های اواپراتور یا مستقیماً به هوای اتاق اسپری شود) چون هوای خشک این قبیل شهرها نباید خشک تر شود.