هندوانه | تشخیص هندوانه شیرین

تشخیص هندوانه شیرین با این روش‌های ساده | چطور هندوانه شیرین و آبدار بخریم؟

یکی از میوه های پرطرفدار در فصل گرم تابستان هندوانه است، اما یکی از موضوعاتی که مصرف کنندگان با آن روبرو هستند، انتخاب هندوانه مناسب است .

هندوانه
ویکی گردی:

هندوانه میوه آبدار و خوشمزه ای است که چیزی به اندازه خوردن آن در تابستان گرم لذت بخش نیست. این میوه تابستانی سرشار از مواد مغذی و ویتامین های زیادی می‌باشد که بیشتر آن را آب تشکیل داده به همین خاطر مصرف آن در تابستان بسیار توصیه می شود. بسیاری از ما هندوانه را پس از خرید درون یخچال گذاشته و پس از خنک شدن مصرف می کنیم اما در این بخش از سبک زندگی و خانه داری ویکی گردی توصیه های برای خرید هندوانه ای شیرین و آب دار برایتان آورده ایم که جالب است آنها را بدانید.

احتمالاً شما هم این تجربه را داشته اید که پس از بریدن هندوانه و دیدن رنگ سفید درون آن، رویایتان برای خوردن هندوانه ای قرمز و آبدار نقش بر آب شده است.

فواید شگفت انگیز پوست هندوانه برای سلامتی بدن

 

ترفندهایی هوشمندانه برای خرید هندوانه

هندوانه یکی از خوشمزه‌ترین میوه‌ها مخصوصا در فصول گرم سال است. البته اگر بدون اطلاعات کافی بخواهید هندوانه بخرید، بعد از بردنش به منزل فقط باید دعا کنید که وقتی آن را برش زدید خیار سفید تحویل نگیرید! همه افرادی‌که حداقل یک‌بار هندوانه سفید یا بی‌مزه خریده‌اند می‌دانند چه ضدحال بزرگی است! بنابراین خوب به این نکات دقت کنید.

 

۱. شکل هندوانه را بررسی کنید

هندوانه‌ای را بردارید که شکلی یکنواخت داشته باشد. هندوانه باید محکم و متقارن باشد. همه جای آن را بررسی کنید؛ اگر نشانی از کبودی، بریدگی، تورفتگی یا هر نشانه غیرطبیعی می‌بینید آن را نخرید. برآمدگی یا تورفتگی‌های سطح هندوانه بدان معناست که در هنگام رشد همه‌جای آن به یک اندازه و به طور منظم در معرض آبیاری یا نور خورشید قرار نگرفته است. بنابراین ممکن است بافت درون هندوانه یکنواخت نبوده و بعضی قسمت‌های آن خشک باشد.

۲. اندازه و وزن هندوانه را بسنجید

هندوانه را بلند کنید و نگه دارید. هندوانه باید نسبت به اندازه‌اش سنگین‌تر باشد، این نشان می‌دهد که آبدار است و به خوبی رسیده است. دو هندوانه را با اندازه مساوی بردارید. هر کدام سنگین‌تر بود آن را بردارید.

به‌طورکلی بهتر است هندوانه را نه زیاد بزرگ و نه زیاد کوچک انتخاب کنید. بااین‌حال، صرف‌نظر از اندازه، تنها نکته مهم این است که هندوانه نسبت به اندازه‌اش سنگین باشد.

۳. به‌دنبال لکه بزرگ زردرنگ باشید

هر هندوانه معمولا یک لکه دایره‌ای بزرگ زردرنگ دارد. این درست همان بخشی از هندوانه است که با زمین تماس داشته است و بنابراین در زیر نور آفتاب رسیده است. هرچه این لکه زرد تیره‌تر باشد، هندوانه بهتر است. فکر نکنید این چیزی است که فقط قدیمی‌ها به آن اعتقاد داشته‌اند، کاملا درست و علمی است. اگر این لکه سفید باشد یا اصلا وجود نداشته باشد، بدان معناست که هندوانه زود برداشت شده است و کاملا رسیده نیست.

ناشتا سیب بخورید! | درمان کبد چرب با خوردن سیب

۴. رنگ پوست هندوانه را بررسی کنید

رنگ پوسته بیرونی هندوانه را بررسی کنید. درباره هندوانه سبز راه‌راه، هر چه رنگ سبز آن تیره‌تر باشد، رسیده‌تر است. این موضوع درباره هندوانه سفید همدان، هندوانه چارلستون گری و برخی هندوانه‌هایی که رنگ سبز روشن دارند صدق نمی‌کند.

علاوه‌براین، رنگ پوست هندوانه باید مات و کدر باشد. معمولا هندوانه‌های براق، کاملا رسیده نیستند و آنها را زود چیده‌اند.

۵. دنبال لکه‌های شبکه‌ای بگردید

دنبال نشانه‌هایی از لکه‌های قهوه‌ای که به‌شکل شبکه‌ای تنیده‌شده در کنار هم و به‌شکل خطوط (نه خراشیدگی) هستند بگردید. این لکه نشان می‌دهد که زنبورها بارها روی گل هندوانه گرده‌افشانی کرده‌اند. هرچه گرده‌افشانی بیشتری انجام شده باشد، میوه شیرین‌تر است.

۶. جنسیت هندوانه در طعم آن تأثیر دارد

بسیاری از مردم نمی‌دانند که هندوانه می‌تواند ماده یا نر باشد. هندوانه‌های گرد ماده هستند و بسیار شیرین‌اند. اما هندوانه‌های کشیده و بزرگ‌تر نر هستند و طعم آبکی‌تری دارند.

۷. ترفند ضربه‌زدن می‌تواند کمک‌کننده باشد

این ترفند کمی تخصص می‌خواهد اما افرادی‌که تجربه دارند، آن را بهترین روش می‌دانند. دستتان را مشت کنید و با بند انگشت به هندوانه ضربه بزنید. به صدای آن گوش دهید. اگر هندوانه رسیده باشد صدای عمیق و زیر تولید می‌کند نه بم. صدای بم یعنی هندوانه هنوز نرسیده است و صدای بم توخالی یعنی هندوانه بیش‌ازحد رسیده است و حالت پوک به خودش گرفته است.

۸. استحکام پوسته هندوانه را حس کنید

پوست هندوانه رسیده باید محکم و ضخیم باشد. با فشار دادن هندوانه از طرفین (البته اگر به اندازه کافی نیرو وارد کنید) نباید صدای تردی گوشت درونی آن را حس کنید. اگر این‌طور باشد هندوانه بیش‌ازحد رسیده است.

فریز کردن باقلا و اصول نگهداری آن در طولانی مدت

۹. دم هندوانه را بررسی کنید

اگر دُم هندوانه روی آن هست و از ته آن را نبریده‌اند، آن را بررسی کنید. اگر این ساقه کوچک سبز و تر باشد یعنی هندوانه را زود برداشت کرده‌اند. اگر کاملا خشک است یعنی هندوانه رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵۶ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • یک ایرانی

    سلام علیکم همه محصولات کشاورزی اعم از گوجه و طالبی هندوانه وغیره بوسیله مواد زائد بعمل می‌آورند مثلا طالبی راشیرخشک فاسدشده می‌زنند که هنگام خوردن بوی شیر خشک می‌دهد یا هندوانه بوسیله واجبی (پودرنظافت) به آن می‌زنند وغیره لطفا نشر بدهید تابیشترازاین دچارامراض نشوید

  • پارسا

    خب این کار ها چیه
    یه چاقو ببر
    نصف کن ببین چطوره
    والااا

  • ناشناس

    ممنون خیلی عالی بود

  • عباس

    مورد سوم قسمتی که روی زمین قرار می گیرد زرد باشد بهترین شیوه است ولی وسط تابستان و اوج گرما اگر خیلی زرد باشد احتمال ترشی هندوانه نیز است

  • مژده

    سلام بسیار مطالب مفید بود

  • M H P

    عالی. فقط توضیحات باتصویر مذاشتی خیلی عالی بود

  • بهرام

    سلام هندوانه خوب باید جایی که از ساقه چیده میشه سفید باشه و چند تا ضربه بزنید صدا طبل بدهد

  • محسن

    هندوانه شیرین قرمز پوست نازکو خوب تشخیص میدم درفصل هندوانها شاید در طول فصل یه دونه نارس خریده باشم اونم زمانی که هندوانه خوب گیر نمیاد آدم مجبور میشه شانسی انتخاب کنه

  • محمد

    راهنمایی هندوانه عالی بود ممنون

  • حسین

    عالی بود ممنون نکات جالبی داشت برخلاف خیلی از مسایل که مطرح میشه وهیچ نکته مثبتی نداره

  • عباس

    هرکار میکنم بازم نمیشه
    یا خیلی نارس یا پوسیده برمیدارم
    خوبم دربیاد توچنتا دیگه شانسی دروغ چرا
    میسپارم به فروشنده اونم که منصف باشه پنجاه پنجاه خوب میده