زلزله | زلزله امروز مشهد | زلزله 8 اردیبهشت

ویدیوی جدید از مشهد پس از زلزله | فرار مردم از خانه‌های مسکونی

ساعاتی پیش زلزله‌ای تقریباً شدید به قدرت 4.7، مشهد و اطراف نیشابور را لرزاند.

زلزله هرمزگان
ویکی گردی:

ساعت 2:09 دقیقه بامداد جمعه 8 اردیبهشت، زلزله‌ ای به بزرگی 4.6 ریشتر در 41 کیلومتری جنوب غربی شهر مشهد به وقوع پیوست. این زلزله در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده است. با وجود اینکه کانون این زلزله (قدمگاه) خارج از شهر مشهد بوده است اما برخی از ساکنان شهر مشهد بعد از وقوع زلزله، از خانه‌ خارج شده و در سطح شهر حضور یافته‌اند.

تعدادی از مجاوران و زائران امام رضا علیه السلام نیز خود را به صحن‌های حرم رضوی رسانده‌اند تا ساعات پس از زلزله را در آنجا سپری کنند.

 ساعاتی پیش زلزله مشهد را لرزاند + فیلم

محسن داوری فرماندار مشهد با بیان اینکه بسیاری از مردم شهر وقوع زلزله را احساس کرده‌اند گفت: تیم‌های ارزیاب هلال احمر برای بررسی خسارات احتمالی در حاشیه شهر مشهد به ویژه روستاها مستقر شده‌اند اما خوشبختانه تا این لحظه گزارش خاصی وقوع خسارت ارسال نشده است.

جواد نجات مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی نیز از آماده‌باش نیروهای امدادی در سطح شهرستان مشهد خبر داد.

فیلم زلزله مشهد

 صبح جمعه آرام مشهد پس از یک شب دلهره آور/ زلزله خسارتی نداشت

ساعاتی قبل زلزله ۴.۶ ریشتری در عمق هشت کیلومتری زمین در مشهد بوقوع پیوست که موجب استرس و وحشت مردم شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس،بامداد امروز براساس اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله 4.6 ریشتری در عمق هشت کیلومتری زمین با نقطه کانونی شهر قدمگاه، مرکز شهرستان زبرخان در شرق شهرستان نیشابور رخ داد که این زلزله در عرض جغرافیایی 35.866 و طول جغرفیایی 59.248 در فاصله 41 کیلومتری (در خط مستقیم) جنوب غرب مشهد ثبت شده است.

اگه نمی خوای بمیری بخون | فواید ارزشمند پیاده روی

این زمین لرزه در کلانشهر مشهد کاملا احساس شد که موجب وحشت شهروندان و خروج شمار زیادی از آنها از خانه ها و آمدن به خیابان ها و پارک‌ها شد بطوریکه هنوز هم بسیاری از مردم باوجود گذشت چند ساعت از وقوع زمین لرزه در پارکهای شهر به سر می‌برند و زائران زیادی نیز به حرم مطهر رضوی پناه برده اند.

زلزله بامدادی در خراسان رضوی پس‌لرزه‌ای نداشت

محسن ذاکریان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهارداشت: بامداد امروز بلافاصله پس از وقوع زلزله با حضور در مناطق زلزله زده شهرستان زبرخان از وضعیت این منطقه و  خسارات احتمالی آن بازدید داشتیم و تیم‌های ارزیاب و پیشرو هلال احمر به کانون زلزله حوالی شهر قدمگاه شهرستان زبرخان اعزام شدند.

وی افزود: خوشبختانه تاکنون  هیچگونه خسارتی گزارش نشده و تیم‌های امدادرسانی شهرستان های نیشابور ، مشهد ، طرقبه و شاندیز و فیروزه در آمادگی کامل هستند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد:تیم های امدادی بلافاصله پس از وقوع این زلزله به حالت آماده باش درآمدند و تعداد سه تیم ارزیاب در کانون منطقه زلزله زده حضور یافتند که خوشبختانه براساس بررسی‌های میدانی انجام شده، این زمین لرزه تاکنون خسارتی نداشت.

وی اظهارکرد: خوشبختانه تا این لحظه هیچ پس لرزه ای در منطقه گزارش نشده است.

ذاکریان عنوان کرد: به همه تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان تاکید شده آمادگی خود را حفظ کنند ضمن اینکه کار ارزیابی روستاهای محدوده زلزله بامداد امروز، به پایان رسیده و خوشبختانه هیچگونه خساراتی تا این لحظه گزارش نشده است.

خوشبختانه کانون زلزله منطقه غیرمسکونی بوده است و تا کنون گزارشی از خسارات احتمالی مالی و جانی در مناطق نزدیک آن گزارش نشده است.

فاصله استاندارد چشم از تلویزیونهای مختلف + عکس

داوری، فرماندار مشهد اظهارداشت: بخش زیادی از زائران و مجاوران، زلزله بامداد مشهد را به دلیل شدت آن حس کردند.

وی افزود: تا این لحظه گزارش مبنی بر وقوع خسارت بر اثر زلزله 4/6 ریشتری در مشهد و روستاهای اطراف این شهر، براساس بررسی‌های انجام شده، اعلام نشده است و تا این لحظه خوشبختانه زلزله بدون خسارت بوده است.

فرماندار مشهد تصریح کرد:تیم های کارشناسی درحال رصد کلیه گزارش ها هستند و همچنان از مردم می خواهیم آرامش خود را حفظ کنند.

آخرین وضعیت کانون اصلی زلزله مشهد در نیشابور

جوان، فرماندار نیشابور نیز اظهارداشت: ستاد مدیریت بحران این شهرستان در پی وقوع زلزله‌ای که بامداد امروز با مرکزیت قدمگاه نیشابور در این شهرستان و مشهد احساس شد، در وضعیت آماده باش قرار گرفته است.

وی افزود: در حال حاضر ستاد بحران شهرستان با اولویت هلال احمر، آتش‌نشانی و اورژانس در آماده‌باش قرار دارند. تاکنون براساس بررسی‌ها گزارشی بابت وقوع خسارت ناشی از زلزله نداشته‌ایم ضمن اینکه  در پی وقوع زلزله برخی از خانواده‌ها از خانه‌های خود خارج شدند.

خسارتی از زلزله شهرستان زبرخان گزارش نشده است

محسن نجات، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز اظهارداشت: تاکنون گزارشی از خسارات احتمالی زلزله 4.6 ریشتری بامداد جمعه در شهر قدمگاه، مرکز شهرستان زبرخان دریافت نشده است.

وی افزود: تاکنون سه تیم ارزیاب هلال احمر به منطقه "دررود" کانون وقوع زلزله اعزام شده اند و دستگاه های عضو مدیریت بحران در شهرستان های زبرخان و نیشابور به حالت آماده باش درآمده اند.

بوسیدن بچه ها توسط پدر و مادر چه فوایدی داره؟

 حرم مطهر امام رضا(ع) پناه مردم مشهد در هنگام زلزله

بامداد جمعه حرم مطهر امام رضا(ع) میزبان زائران و مجاورانی بود که با وقوع زمین لرزه ۴/۶ دهم ریشتری مشهد بهصحن و سرای حرم مطهر رضوی پناه آورده بودند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، زلزله نسبتا شدیدی ساعت 2 و 9 دقیقه و یک ثانیه بامداد جمعه، مشهد را لرزاند و باعث وحشت شهروندان شد بطوریکه بیشتر مردم ترجیح دادن تا صبح در پارک ها و خیابان ها بمانند اما بسیاری از زائران و مجاوران نیز حرم امام رضا(ع) را در این شرایط بهترین مامن خود قرار دادند و تا صبح در صحن و سرای حرم مطهر رضوی و اطراف بارگاه های منور رضوی حضور داشتند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر