تغذیه مناسب در حالت های روانی مختلف

وقتی عصبی هستی این خوراکی ها رو بخور | در حالت های روانی مختلف چی بخوریم؟

تغذیه مناسب تاثیر زیادی در کنترل اعصاب و حالت های روانی مختلف دارد. با ادامه مطلب ویکی گردی همراه باشید

InShot_20230427_113344215
ویکی گردی:

هر کدام از ما در طی روز به دلایل مختلف ممکن است حالت های روانی خاصی را تجربه کنیم.تغذیه مناسب در عملکرد بهتر بدن و آرامش اعصاب و روان تاثیرگذار است.بهتر است بدانیم در حالت های روانی مختلف چه غذایی بخوریم تا به حالت طبیعی برگردیم. در این مقاله تغذیه مناسب برای حالت های روانی مختلف معرفی شده است.

 

بی خوابی دارید؟

و اگر به مسئله‌ی‌ بی‌خوابی برخوردید بهتر است غذاهایی غنی از منیزیم همچون نخود، عدس، جو دوسر، تخم کدو و اسفناج را در برنامه‌ی غذایی روزانه و هفتگی خود بگنجانید تا این مشکل با مصرف مواد مورد نیاز بدن برطرف شود و اما در صورت شدت گرفتن بی‌خوابی بهترین گزینه مراجعه به پزشک و تحت درمان قرار گرفتن است.

با این خوراکی ها پشت فرمان هیچ وقت خوابت نمیبره

غمگین هستید؟

غذاهایی را انتخاب نمایید که دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D زیادی باشند. تحقیقات نشان می دهد که اینها می توانند افسردگی را تخفیف دهند و موجب آرامش فرد شوند. برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 می توانید تخم بذر کتان و ماهی های چرب مانند قزل آلا را انتخاب نمایید. از منابع خوب ویتامین D نیز می توان به شیرهای غنی شده با این ویتامین و زرده تخم مرغ اشاره کرد. البته نور خورشید نیز منبع خوبی از این ویتامین است.

 

استرس دارید؟

در جستجوی غذاهایی باشید که غنی از ویتامین های گروه B باشند تا تولید سروتونین مغزتان افزایش یابد و در نتیجه آرامش به سراغ شما آمده و راحت شوید. برای دریافت ویتامین B12، بشقاب تان را پر از قزل آلا یا میگو کنید یا یک کاسه بزرگ ماست کم چرب میل نمایید.

 

در سختی هستید؟

یکراست بروید سراغ غذاهایی که غنی از ویتامین C هستند. این ویتامین رادیکال های آزاد را کاهش داده و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند. در واقع این ویتامین یک آنتی اکسیدان فوق العاده است. زغال اخته، کلم بروکلی، فلفل سبز، کیوی، توت فرنگی و گوجه فرنگی گزینه های خوبی برای این ویتامین می باشند.غذاهایی غنی از ویتامین C مانند گوجه فرنگی، آناناس، توت فرنگی، کیوی، فلفل سبز و کلم میل کنید و یا در موقعیتی که دچار استرس شده‌اید غذاهایی غنی از ویتامین‌های گروه B مانند قزل آلآ یا میگو و یا یک کاسه بزرگ ماست کم چرب میل کنید.

این خوراکی ها را با معده خالی هرگز نخورید! + عکس

عصبانی هستید؟

این حالت خود را با پتاسیم از بین ببرید. اگر در موقعیتی هستید که بیشتر از همیشه عصبانی هستید و درگیر حالت عصبی هستید منابع غذایی پتاسیم دار مانند موز، آووکادو، ذرت، سیب زمینی و لوبیا سفید میل کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر