چین و چروک | رفع چین و چروک | جلوگیری از چین و چروک

عادات غلطی که باعث چین و چروک پوست میشه! | این اشتباهات پوستت رو نابود می کنه

با خواندن این مقاله عادات مخرب برای چین و چروک پوستتان را شناسایی و آن ها را ترک کنید

چین و چروک
ویکی گردی:

همه ما در طول روز عاداتی داریم و کارهایی انجام می دهیم که ناخواسته باعث ایجاد چین و چروک روی پوست ما می شود. قطعا ایجاد چین و چروک به مرور و در صورت تکرار این عادات اتفاق میفتد. در این مقاله عاداتی را بررسی می کنیم که می تواند در درازمدت روی پوست شما چین و چروک ایجاد کند.

مالیدن چشمان

پوست دور چشم‌ها بسیار نازک و ظریف بوده و به سرعت دچار چین و چروک می‌شود. اگر پوست این ناحیه را زیاد دستکاری می‌کنید و می‌مالید باید این را بدانید که این کار باعث کشیدگی پوست دور چشم‌ها شده و کلاژن و الاستین را از بین می‌برد. بنابراین موجب بروز چین و چروک زودهنگام در این نواحی می‌شود. هر چه بیشتر این کار را انجام دهید تأثیر آن نیز بیشتر خواهد بود. معمولاً خانم‌ها برای آرایش چشم‌ها عادت دارند پلک خود را به سمت پایین بکشند. این کار تأثیر مخربی روی پوست دور چشم‌ها دارد.

عجیب ترین نوزاد جهان متولد شد + تصویر شوکه کننده

استفاده مداوم از  لنزهای تماسی

استفاده از لنزهای تماسی به تنهایی باعث ایجاد چین و چروک نمی شود. اما روشی که لنز را در چشم می گذارید و غالبا هنگام استفاده ابروهای خود را بالا میبرید چین و چروک ایجاد میکند. (همچنین در هنگام استفاده از ریملهم اینکار را انجام می دهید.این حرکت تکراری باعث چین و چروک پوست روی پیشانی شما می شود.

خوردن زیاد قند

دسر خوشمزه است ، اما برای پوست شما چندان مناسب نیست.مصرف زیاد قند می تواند منجر به شکل گیری “محصولات نهایی گلیکاسیون پیشرفته” (AGEs) شود ، ترکیبات مضر که هنگام ترکیب پروتئین یا چربی با قند موجود در جریان خون ایجاد می شوند.

این ترکیبات می توانند به کلاژن و الاستین آسیب رسانده و منجر به ایجاد چین و چروک و ضخیم شدن پوست شوند.

کمبود خواب

ساعت هایی که شما خواب هستید، پوست شما ترمیم و تجدید می شود.اگر خود را از استراحت شب خوب محروم کنید ، چهره شما قادر نخواهد بود خود را به طور موثری توانبخشی کند و منجر به گردش کمتر سلول و چهره کسل کننده شود.

در حقیقت ، یک مطالعه در ژورنال Sleep نشان داد که کمبود خواب بر ویژگی های صورت مانند چشم ، دهان و پوست تأثیر می گذارد، باعث ایجاد پلک های آویزان ، چشم های قرمزتر و متورم تر و دایره های تیره تر زیر چشم می شود.

خوابیدن روی شکم

هنگامی که دمر می‌خوابید صورتتان روی بالش فشرده می‌شود و این مسئله نیز موجب چین افتادن آن می‌شود. بعد از چند ساعت که در این وضعیت بمانید در همان ناحیه چین میافتد. علاوه براین خوابیدن روی شکم باعث پف کردن چشم‌ها می‌شود چون در این وضعیت گردش خون دشوارتر انجام می‌شود. راه‌حل مناسب این است که به پشت بخوابید به طوری که سرتان به میزان کمی بالاتر از سطح بدنتان قرار بگیرد.

خودت موهات رو رنگساژ کن+ فیلم آموزشی

به طور مداوم با گوشی یا تبلت کار می کنید.

وقتی هر روز ساعت ها به موبایل، تبلت یا سایر دستگاه های الکترونیکی خیره می شوید ، مرتباً گردنتان را خم می کنید.این عمل باعث می شود خطوط و چین و چروک هایی روی گردن شما شکل بگیرد.

درست همانطور که لوزه زدن و اخم کردن می تواند باعث ایجاد خطوطی بر روی صورت شما شود ،

حرکت مداوم گردن شما به سمت خم شدن به طرف پایین تنش را روی عضله ایجاد می کند –

که به نوبه خود می تواند چین و چروک ایجاد کند.

نوشیدن از طریق نی

برخی از دندانپزشکان به شما خواهند گفت که برای جلوگیری از لکه دار شدن دندان ، قهوه یا چای را از طریق نی بنوشید ، اما متخصصان پوست با این توصیه مخالف هستند. برای استفاده از نی ، باید لب های خود را غنچه کنید.هر حرکتی تکراری ، روی پوست شما آسیب می بیند.

انجام این کار اغلب باعث ایجاد چین و چروک در اطراف لب شما می شود.

جویدن آدامس

جویدن آدامس به فعالیت بیش از حد عضلات در گونه ها احتیاج دارد.هنگامی که به طور مداوم انجام شود ، باعث می شود کلاژن شکسته شود و باعث از بین رفتن پوست شود که منجر به چین و چروک روی گونه ها و اطراف دهان می شود.

خبر خوب: بهتر است هر روز از جویدن آدامس خودداری کنید ، اما جویدن گاه به گاه باعث ایجاد مشکل نمی شود.

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا

قرارگیری هر روزه در معرض مه دود، دود سیگار و اگزوز ماشین، موجب آسیب رسیدن به پوست می‌شود، مسئله‌ای که منجر به تنش اکسیداتیو و پیری زودرس پوست می‌شود. به همین علت است که شست و شو و پاک سازی روزانه‌ پوست بسیار مهم است.

 

استفاده نکردن از ضد آفتاب

قرار گرفتن پوست در معرض نور آفتاب یکی از اصلی‌ترین دلایل پیری پوست محسوب می‌شود. اشعه‌های ماورا بنفش ساطع شده از نور آفتاب، باعث آسیب سلولی و از بین بردن ساختار الاستین و کلاژن پوست می‌شوند.

کاربردهای باورنکردنی پوست لیمو + عکس

پاک نکردن آرایش

هنگامی که با آرایش به خواب می‌روید، عملا از پوست خود این درخواست را می‌کنید تا چروک شود. آرایش و آلاینده‌های محیطی که در طول روز بر روی پوست می‌نشینند، به درون حفره‌های پوستی کشیده شده و موجب از بین رفتن کلاژن و الاستین می‌شوند. این امر باعث افزایش یافتن فرایند کهولت سن شده و به خط افتادن و چین و چروک پوستی منجر می‌شود. هر شب قبل از خواب، پوست خود را تمیز کرده و کرم مرطوب‌کننده بزنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر