بیمه | بیمه تامین اجتماعی | سوابق بیمه

چگونه سوابق بیمه را افزایش دهیم؟ | سریع ترین روش بررسی سابقه بیمه

براساس قوانین سازمان تامین اجتماعی، کارفرما موظف است برای هر فرد شاغل در کارگاه‌های مشمول قوانین کار و تأمین‌اجتماعی، صورت مزد، حقوق و حق بیمه مربوطه را در مهلت قانونی و براساس قواعد موجود به صورت ماهانه پرداخت کند.

بیمه تامین جتماعی
ویکی گردی:

به گزارش ویکی گردی به نقل از فردای اقتصاد سازمان بیمه تأمین اجتماعی به دلیل کسری منابع و عدم تعادل بین منابع و مصارف، قانونی را که در سال ۶۹ مصوب شد، تغییر داد تا با کاهش مشمولان دریافت این مستمری بار مالی کمتری از پرداخت بیمه بیکاری به دوش بکشد.در سال ۱۳۸۴ طی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی، دایره‌ی حمایتی قانون بیمه‌ بیکاری بیمه تامین اجتماعی تنگ‌تر شد و از آن به بعد دریافت مستمری بیمه بیکاری بیمه تامین اجتماعی برای تعداد بسیاری از بیمه‌شدگان میسر نبود.

طبق ماده ۳۹ قانون تأمین‌اجتماعی، مهلت قانونی برای تحویل لیست و پرداخت حق بیمه هر ماه، حداکثر تا آخرین روز ماه بعد است و کارفرمایان مکلف هستند حق بیمه کارگران و شاغلان را در مهلت قانونی به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت کنند.

 

با پرداخت حق بیمه ماهانه، برای هر فرد بیمه‌شده، سابقه بیمه‌پردازی ایجاد می‌شود که این سوابق در بانک‌های اطلاعاتی این سازمان نگهداری می‌شود. سابقه بیمه به منزله ماه‌ها و سال‌های پرداخت حق بیمه است که ملاک ارائه تعهدات کوتاه مدت و بلندمدت به بیمه‌شدگان قرار می‌گیرد.

چگونگی احیا و جمع آوری سوابق بیمه

مدیرکل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تأمین‌اجتماعی توضیحاتی درباره چگونگی احیاء و جمع‌آوری سوابق بیمه‌ای ارائه کرده که در ادامه به صورت فهرست‌وار بیان می‌شود:

- لازم است همه بیمه‌شدگان ثبت‌نام در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین‌اجتماعی به نشانی es.tamin.ir سوابق بیمه‌ای خود را به صورت مرتب کنترل و بررسی کنند. غالب کارفرمایان، خوش‌حساب و متعهد هستند و حق بیمه کارگران را در موعد مقرر پرداخت می‌کنند؛ ولی بعضاً مشاهده می‌شود که برخی کارفرمایان در پرداخت حق بیمه کارگران کوتاهی کرده‌اند و یک یا چند ماه حق بیمه برای بیمه‌شدگان پرداخت نشده و در میان سوابق بیمه‌ای بیمه‌شدگان، خلاءهایی ایجاد شده است.

- این گروه از بیمه‌شدگان می‌توانند برای بازیابی سوابق آن ماه یا ماه‌هایی که حق بیمه آن پرداخت نشده، به صورت قانونی اقدام کنند.

- روال کار اینگونه است که این کارگران باید به شعب تأمین‌اجتماعی مراجعه کنند و مدارک و مستنداتی که حاکی از اشتغال و دریافت مزد یا حقوق یا حق‌الزحمه در آن مقاطع باشد را به شعبه ارائه دهند و فرم ادعای سابقه را تکمیل کنند.

- درحال‌حاضر در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان نیز بخش اعتراض به سوابق، فعال شده است تا بیمه‌شدگان بدون مراجعه به شعبه، درخواست خود را در این زمینه ارائه دهند.

- مستندات مذکور در کمیته رسیدگی به ادعای سوابق بررسی و در صورت تأیید ادعای بیمه‌شده، میزان حق بیمه با رعایت مقررات جاری محاسبه و به کارفرما ابلاغ و پس از طی مراحل قانونی، مدت مورد تأیید کمیته، جزو سابقه بیمه شده منظور می‌شود.

 - امکان تکمیل سوابق برای ماه‌های بدون کارکرد برای آن دسته از افراد که در ماه‌هایی کارکرد نداشته‌اند و به تبع آن، حق بیمه آنان نیز در آن ایام پرداخت نشده و مابین سوابق بیمه‌ای آنها فاصله ایجاد شده است، وجود ندارد.

- این امکان صرفاً برای کسانی وجود دارد که در آن مقطع که برای آنها سابقه ایجاد نشده است، کار می‌کرده‌اند و کارفرما به هر دلیل، حق بیمه آنها را در مهلت مقرر قانونی پرداخت نکرده است و مدارکی دال بر اشتغال نظیر فیش حقوقی، حکم کارگزینی یا هر مدرکی که اثبات می‌کند برای کارفرمای مدنظر کار کرده‌اند را در اختیار داشته باشند.

- لازم است کارگر این مدارک را به همراه مشخصات کارفرما و کارگاه به ضمیمه فرم ادعای سابقه، به شعب تأمین‌اجتماعی ارائه یا در سامانه خدمات غیرحضوری تأمین‌اجتماعی ثبت کند.

خبر مهم درباره افزایش حقوق بازنشستگان 

- البته یک استثناء هم وجود دارد و آن هم مربوط به افرادی است که بالای ۶۰ سال سن و دارای سابقه بیمه کمتر از ۱۰ سال هستند و می‌خواهند با استفاده از قانون خاص تصویب شده برای این افراد، از مستمری بازنشستگی بهره‌مند شوند. این گروه از افراد می‌توانند در صورت تمایل شخصی خود، سوابق بیمه‌پردازی خود را تا سقف ۱۰ سال با پرداخت یک جای حق بیمه ایام باقی مانده تا ۱۰ سال، تکمیل کنند تا مطابق مقررات مستحق دریافت مستمری بازنشستگی از سازمان تأمین‌اجتماعی شوند.

سریعترین روش برای بررسی سوابق بیمه

- هریک از بیمه‌شدگان با شماره‌گیری #۱۴۲۰*۴* و ارسال شماره ۲ و نهایتاً با ارسال شماره ملی، آخرین سابقه ماه قبلی خود را با مقدار کارکرد روزانه و همچنین دستمزد ماهیانه، دریافت کنند.

- با عنایت به صدور بخشنامه در شهریورماه سال ۹۹ از سوی سازمان تأمین‌اجتماعی برای بیمه‌شدگانی که به دلیل ماهیت شغلی خود به‌صورت کسری از ماه در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین‌اجتماعی اشتغال به کار دارند مانند منشی مطب‌ پزشکان، معلمان و... امکان تکمیل سوابق بیمه‌پردازی در ایام جاری اشتغال پس از عقد قرارداد، به طور اختیاری فراهم شده است که این گروه از بیمه‌شدگان می‌توانند برای اطلاع از ضوابط و مقررات مربوط به تکمیل سوابق کسری از ماه - که البته فقط در مورد ماه‌های پس از انعقاد قرارداد امکان‌پذیر خواهد بود- بخشنامه مرتبط با این موضوع را از سایت سازمان دریافت و مطالعه و با عقد قرارداد، نسبت به تداوم بیمه‌پردازی خود به صورت کامل اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴۸ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر

  • ناشناس

    حداقل کاش میشد کسی که ۲۰سال بیمه دارد وسنش ۵۰ سال است ومیخاد زودتر بازنشست بشد میتونست ۱۰ سال بیمه را خریداری کند و زودتر بازنشست بشد

  • ناشناس

    دربرخی ازتولیدیهابدون درنظرگرفتن بیمه بااندک حقوق ازکارگران یازده الا دوازده ساعت کارمیگشن ماهم نمیتونیم بگیم.میترسیم اخراجمون کنند.

  • ناشناس

    بعد ازفوت توی قبر بیمه میگیرد

    • ناشناس

      سن بازنشستگی بیمه روستایی و عشایری را کاهش دهید،،،سخت ترین شغل است دامداری و روستایی

  • محسن رستگار

    بنده یک سال درختان کارکردن مشغول به کار بودم ولی پنج ماه بیمه رد شده برام سال 80 بوده هیچ مدرکی هم ندارم

  • عباس خمرثمره

    باعرض سلام من بیمه تامین اجتماعی هستم هم مشکل قلبی دارم هم مشکل اعصاب که دستم بی حس میشه خواهش میکنم برای کسانی همسال من دولتمردان به دادماه برسید

  • ناشناس

    من کارگر ساختمانی هستم.بازنشستگی من شده۳۵ سال.سختی کار هم ندارم ماهانه حدود پانصد هزارتومان باید بدم .عدالتی که ۴۴ گفتن همینه.

    • ناشناس

      والا مفتی میدید ما هم کارگری هستیم پارسال 1800 می‌دادیم ،

    • علیرضا

      به خدا همتون مفت بیمه میریزید من کارگر خیاطی هستم کارفرما هم بیمه نمی کند خودم بیمه ازاد میریزم ماهی ۱میلیون وهشتصد مگه درامد من چقدر است ۱۵ سال سابقه دارم نه میشه بریزم نه میشه نریزم ۱۵ ساله دارم ازاد میریزم

  • سید جواد حسینی

    سلام خواهشمندم حق بیمه کارگران ساختمانی را زیاد نکنید چون همون مبلغ قبلی را نمی تونستیم به موقع پرداخت کنیم خرج و مخارج کرایه خانه زیاد شد بادوفرزند دیگه نمی تونم فرزند داشته باشیم واقعا ماکی خیلی درزندگی صرفه‌جویی می کنیم خواهشمندم مسولین به فکرما کارگران هم باشید

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر من الان 11سال کار میکنم هر شرکتی میرم حقوق از صفر میزنه یعنی کل سابقه ای ک دارم اصلا حساب نمیکنه علت اینکه من خدمات کار میکنم ولی اونی ک تازه امده بخاطر پارتی از من حقوقش بیشتر 🥺

  • مهرداد

    من سالهای زیادی برای پیمانکار کار کردم حتی یک روز بیمه برای من پرداخت نکردند و حتی بیشتر حقوقم رو خوردند. ولی در تاکسیرانی ۱۷سال کار کردم که حدود ده سال را بخاطر مشکلات مالی نتونستم پرداخت کنم که مالا مشخص هست خواهشا یه قاتونی که بشه باقیمونده اونرو پرداخت کرد و فرصت و زمان مناسب وجودداشته باشه اگه بشه وامی به این منظور صورت بگیره، در شهرستان درامد رپتاکسی بسیار پایینه ما تا مدتی که میخواییم خصوصا تعمیرات به درستی انجام نمیشه، اینها باعث شده مشکلات مالی زیادی راشته باشیم. ممنون میشم کمک بشه، در ضمن انصافا این کار بسیار سخته در تابستان گرما غیرقابل تحمله و درزمستان مشکلات سرما اذیت میکنه با این خودروها کولر هم نمیشه مرتب گرفت، علاوه بر خودرو خودراننده هم زود فرسوده میشه، مشکلات عصبی فروان هم به خاطر رفتار برخی مسافرین برای راننده بوجود میاد اینکار واقعا سختی کار لازم داره، شغل نظافت شهرها خیلی از کار ما راحتتره شما مقایسه کنید دونفر ازین دو شغلرو راننده در سن پنجاه سالگی مثل فرد هشتاد ساله میشه در حالیکه نظافت شهر فعلالیت زیادی نداره به اونها سختی کار میدن ولی به راننده تاکسی تعلق نمیگیره. شما یکروز در گرمای تابستان پشت یه خودرو بشینید کولر هم نگیرید تا سختی کار مارو بفهمید.در زمستان سرمای شدید و خراب شدند ماشین خیلی اذیت میکنه استرس خرابی و مشکلات مالی از یکطرف و درامد کم. کسی نمیگه مجموع درامد کرایه که مثلا در ماه ده میلیون میشه چقدرش هزینه تعمیرات کم بشه برای راننده باقی میمونه. برخی موقع ها اصلا مسافر نیست فقط ساعات خواص در مسیر خواص مسافر هست.

  • ناشناس

    کارگران روز مزد بیمارستان دولتی رو بیمه کنید
    مثل صیادشیرازی گرگان

  • مهدی

    باعرض سلام
    خدمت کارشناس گرامی
    سابقه بیمه ای که توسط کارفرمایان محترم بصورت ناقص درسالهای قبل پرداخت شد و در حال حاضر هیچ نشانی از کارخانه وکارفرما نیست چه باید بکنم
    ایا راه حلی برای پرداخت از طرف خودمان هست یا نه
    باسپاس

  • محمداسفندیاری

    بنده ۳۱سال تومخابرات کارکردم چندین شرکت دراوایل بیمه بنده راخوردند وبه بیمه تامین اجتماعی نریختن والان هم نام نشانی از شرکت‌های قبلی ندارم هرشرکت شش ماه بیمه رادزدیدند حالا تکلیف من چی میشه ممنونم راهنمای بفرماید

  • رضا رضافر

    تو رو خدا
    حق بیمه کارگر ساختمانی رو ارزونتر کنید
    من خرج4تا بچه مو ب زور میدم
    خیلی گرون کردید
    جون مادرتون ارزون کنید
    از عدالت نیست
    کلگر ساختمان سختی کار داره
    اون هم برداشتید

    • ناشناس

      دیگه ارزونترین بیمه رو شما دارید میدید ، بعد خدا مگه عقل نداده شماها که ندارید چهارتا بچه میخواید چکار که برا چندرغاز التماس دولت رو کنید ،

  • رضا

    با سلام پدر بنده با ۲۸ سال سابقه از کار اخراج شد راننده ی تراکتور در شرکت توداک وابسته ب بنیاد جانبازان که این شرکت کشت وصنعت به حجازی استاندار بدون حکم همدان واگذار شد و پدر بنده اولین اخراجی بدون علت بود.هیئت تشخیص ب نفع پدرم رای داد که با اعتراض شرکت موضوع در هیئت حل اختلاف رسیدگی شد و نهایتا رای ب نفع پدرم شد و بازگشت ب کار صادر شد ولی کارفرمای دارای نفوذ از پذیرش رای امتناع کرد و پس اعلام پدرم ب اجرای احکام غیر قانونی هیت تشخیص تشکیل جلسه مجدد دادو باز ب نفع پدرم رای صادر کرد مجددا هیئت حل اختلاف تشکیل جلسه مجدد داد و غیر قانونی با رسیدگی مجددب موضوع واحد طرفین واحد و نقض رای قبلی رای جدید صادر کرد رای قطعی و لازم الجرای قبلی را ابطال کرد و حق و حقوق پدرم ضایع شد و پدرم در ۳۰ ماه اخر کار خود از بیمه بیکاری استفاده کرد و بعلت کم شدن حقوق بیس حقوق دوران بازنشتگی با حقوق بیمه بیکاری بسته شد

  • مهدی ذاکری

    من ۶۲ سال دارم ۴۰ سال جاهای مختلف کار کردم صاحب کارها حق بیمه مرا رد نکردن کل این ۴۰ سال ۱۵ سال رد شد با ۱۵ سال حقوق من دو ملیون سیصد هزار تومان در ماه هست بخاطر این بازنشسته شدم دست چپ من از مچ قطع شده از کار افتاده هستم من با این حقوق ۲ ملیون در ماه چیکار کنم کمک مان بکنید

  • ناصر

    سلام.من ۵سال بیمه ام رد نشده.شرکت کارمیکنم ۱۸ساله یکجا.ولی ازاین ۱۸سال۵سال بیمه ام رد نکرده شرکت الان بایدچیکارکنم.چجوری این سابقه ام رو برگردونم.هیچ مدرکی ام ندارم.تنهاکاری میتونم بکنم اینه که استنشادبگیرم.ازکارگرا که شهادت میدن که این شرکت کارکردم.لطفا راهنماییم کنید

    • شاه شهید

      پس حقوق تو چطور دریافت کردید دریافت حقوق یعنی مشغول به کار بودن پرینت حساب بانکی را بیاری مشکلت حل میشه

    • شاه شهید

      دوستان این یک سایت خبری هست و هیچ کارشناسی وجود نداره که به سوالات شما جواب بده یا به درد شما رسیدگی کنه
      بجای دخیل بستن به صفحات اینترنتی دنبال مشکلتان برید و به خدا توکل کنید که حلال مشکلات است
      باز میگم کسی نیست سوال شما را جواب دهد

  • سلطان

    با سلام لطفا یه فکری واسه سوابق ما که کار کردیم حالا چه کارفرما بدهد چه خود ما تا بتوانیم مدتی که کار کرده ایم رو جز سابقه خود بیاوریم ویه فکری هم واسه از کار افتادگان زیر ۳۳ درصد بکنید که هیچ امتیازی تامین اجتماعی برای انها در نظر نگرفته اونها اگه بتوانند که خرج خانواده خود رو تامین کنند که دیگه لازم نبود اینهمه کمسیون بیایند واز کارافتادگی بگیرند

  • ناشناس

    سلام .خواهش می کنم ازمقام عالی کشور یه کم به فکرکارفرما هم باشن اگر کارفرما نبود کارگر از کجا خرج ومخارج خانه اش را جبران می کردبیمه نصف نصف بود بهتر بود

    • ناشناس

      بیمه کارگر ساختمانی رو لطفا یه سر سامون بدید 35 سال سابقه برا بازنشستگی چه خبر الان هم مبلغ بیمه رو زیاد کردین ما با تاخیر پرداخت میکنیم الان دیگه چه کار کنیم که بالاتر رفته به دادمون برسین

    • علیرضا دربان

      همین جوری کارفرمایان خون کارگران را درشیشه کردن با چه رویی میگه دولت بفکر کارفرمایان باشه

    • فرهاد

      سلام
      من خودم کارفرما هستم اما اگر همین کارگرا نبودن شما هم تنهایی باید می‌رفتید بادمجون واکس میزدید
      ماشین آلات به تنهایی کار نمیکنن این نیروی کار هست که به اونا ارزش میده

    • علی

      اگه همین کارگرا نبودن تو یکی روز به روز چاق و فربه نمیشدی خیر سر همین کارگرا داری روز به روز پول روی پول میزاری

    • علی جلیلی

      سلام.اقا این بازنشسته هایی که دارن کار میکنن نصف قیمت چطور میشه جلوشون گرفت الان شرکت ما شده خانه سالمندان هر چی بازنشسته اومده اونجا سرکار حقوق کمتر میگیرن مشغول کار میشن ما هم تا حرف از حقوق میزنیم میگن همینی که هست کار نمیکنی به سلامت یکی راهنمایی کنه با اینا چه سازمانی باید برخورد کنه تا بتونیم حق خودمون از کارفرما بگیریم یا حداقل اینا با حقوق کم کار نکنن تا ما هم بتونیم حقمون بگیریم ممنون میشم یکی راهنمایی کنه

  • رضا

    سلام بنده عرضم این است که فردی در شیروان خراسان شمالی با کلک کار افتادگی می‌گیرد ودر حال حاضر آن شخص مشغول کار میباشد وحقوق کار افتادگی هم میگیرد چطور ایشان کار افتاده است که می‌تواند در آهنگری کار کند لطفا مسولین حق مستمری بگیران ضعیف را پایمال نکنند چون ایشان درآمد بالایی دارد ولی حقوق از کار افتادگی دروغین را هم می‌گیرد

  • خلیل انسی

    سالم با۲۵ سال سابقه میتونم بیمه بیکاری بگیرم بازنشسته‌ بشم حقوقم چقدر میشه راهنماییم کنید مرسی

  • محمد

    اره راست میگی ،اگه کارفرما نبود کارگر ازکجا ،،،،،،،،یکی نیست به خودت بگه اگه کارگر نبود کارفرما از کجا میدزدید اگه کارگر نبود پیمانکارها از کجا سفر خارجه شون رو میرفتند بهترین کار این هست که پیمانکارها حذف شوند چون خوشی زده بهشون وگرنه نیروها ی کارگر کارشونو انجام میدهند وپیمانکارها ماهیانه از شهرداری و ارگانهای دولتی و جاهای دیگه که به پیمانکارها داده اند ده برابر سود میکنند

  • باسلام

    من بیمه مشاغل آزاد هستم،ماهانه۸۰۰هزار تومان باید قسط بیمه بدم.خیلی زیاده خواهشان هرساله جوری افزایش بدین که توان مالی ما بشه که بیمه مون رو پرداخت کنیم در وضیعت الان زندگی کردن خیلی سخت شده هرچی کار کنیم باید پول بیمه و کرایه خونه و قبض اب.و برق بدیم.من ماشین سواری دارم و مسافر کشی می کنم..

  • حسن گرامی

    سلام من سال ۷۸مشغول کار بودم اما کارفرما برای من بیمه ماه کامل رارد نمی کرده حالا هم کار فرما فوت کرده برای کسری روزهایی که بیمه من را رد نکردن باید چکار ی انجام بدم چون اگر تمام ماها کامل می شد من نزدیک بازنشستگیم بود راهنمایی کنید ممنونم قبلا تهران سرکار بودم حالا مشهد مشغول کار هستم

  • مشتاق قنواتی

    دوسال سابق بیمه بیکاریم را از کجا پیکنم اهواز کاتر اخراج شدم دوسال بکاری در ماهشهر حقوق بیکاری درفت می کردمدوسال سربازی هم اضاف نَشده؟جبه ای هم دارم فقط ۱۳ سال برام بیمه رد شده وچندساله بازنستگط می گیرم ممنونم از راهنمای

  • بهزاد

    باسلام خدمت کارشناس محترم اگر معلمی کارکرد بیمه اش در سالهای دهه ۸۰ و بخشی از ۹۰ توسط کارفرما که پیمانکار نیروی انسانی آموزش و پرورش بوده , بصورت نصفه ارسال شده است آیا امکان تکمیل سوابق علی الرغم اینکه کارکردش کامل بوده , وجود دارد؟ اگر دارد چگونه ؟ باتشکر

  • ناشناس

    چون کار فرما حق بیمه بیکاری را بحساب تامین اجتماعی واریز میکند واین حق کار گر است که در زمان بیکاری از آن استفاده کند حال در آن زمان حقوق بیکاری نگرفته و بیمه رد نشده انصاف نیست که این مزایا از حقوق کارگر حذف شود

  • ناشناس

    باسلام چرا وقتی کارگران ساختمانی به مشکل میخورن بهش بیمه تعلق نمیگیره شوهر بنده یک ماهه رباط پاش پاره شده و‌ شکسته هم هست نمیتونه کار کنه تو خونه افتاده چرا بیمه بیکاری بهش تعلق نمیگیره خواهشا پیگیری کنید تازه باید عملم کنه که هزینه عملش نزدیک به پنجاه میلیون تومان میشه

    • علی

      سلام مردوم اگ بخان دولت کاری براشون انجام بده یا سازمان تامین اجتماعی فقط سه ماه حق بیمه شونو پرداخت نکنن اونوقت همچی درست میشه

  • رحمت عقلمند

    الان کمتر کسی بعد از۳۰ سال کارکردن بتونه راحت ازبیمه استفاده بکنه دیگه میمیره لااقل در۵۰ سالگی باز نشسته بشه شاید ۱۰ سال بخوره

  • فرزاد

    بیمه بیکاری همانند تمام کشورهای توسعه یافته عدالت محور بایستی تا زمان اشتغال بصورت دایم به کارجو وفرد ایرانی پرداخت شود وهیچ توجیحی قابل قبول نیست.

  • Ali

    باسلام
    هدف بیمه پول گرفتن هستش خوب چه فرقی می‌کنه واسه شما حداقل بشه چن سال اندکی رو خرید

  • منصور اسماعیلی

    اینکه می‌فرمایید مستندات را ارئه کنید .وقتی کارفر ما تعمدا بیمه واریز نمی کند ،هیچ گونه سند یا مردرک هم به کارگر نمی دهد .تا کارگر نتواند ثابت کند.کارفرماهای ما شدند رفیق دزد و شریک قافله.

  • ناشناس

    سلام.امسال حق بیمه اختیاری پرداختم حدود 1.800.000 تومان.واقعا چه خبره؟؟مگه جنگ جهانی شده؟؟اونوقت در ازاء پرداخت حق بیمه خدمات درمانی صفر صفر.دکتر میری ویزیتش 5 هزار تومن ارزونتره.متخصصها که اصلا بیمه تامین اجتماعی رو قبول نمیکنن.داروخانه میری یا داروت رو نمیدن یا آزاد حساب میکنن و اکثر داروها آزاد حساب میشن.اعمال تخصصی مثا ام آر آی و اسکن و سونوگرافی و نوار مغز هم 20 الی 30 هزار تومن ۹ارزونتر میشه.شما به ما بگین چرا ما پول یامفت باید به بیمه باید پرداخت کنیم و خدمات نگیریم.الان من که اختیاری میریزم بیشترین پول رو پرداخت میکنم و موقع بازنشستگی کمترین حقوق رو به ما میدن.چراااااااااااااااا؟؟؟؟؟

  • مهدی

    با سلام من کارگر فصلی بودم ۶ماه سرکار بودم۶ماه بیمه رد نمیشده ایا راحلی هست که خودم پرداخت کنم راهنمای کار شناس سپاس

  • ناشناس

    سلام من قبلا 4سال سابقه بیمه دارم الان 3ساله پرستار خانمی از کار افتادن هستم شبانه روزی ولی بیمه نکردن قرارداد هم نیستن ولی ماهانه حقوق کمی بحسابم واریز میکردن خواهش میکنم راهنمایی کنید ممنون میشم

  • ناشناس

    کسی که پنج سال سابقه داشته و پنج سال هم خریده و با ده بازنشته شده میتونه پنج سال دیگه یکجا پرداخت کنه و بره روی سابقه بیمه ش

  • ناشناس

    سلام خواهشمندم سوابقی که دارای خلاءپرداخت حق بیمه هستند . را که بیمه پرداز به مدت یکسال خلاء را به صورت خرید نقدی پرداخت کنند.معمولا در طول مدت بیمه پردازی کارگر چندین کارفرما جابه جا میشه . یا به علت تعطیلی کارگاه بوده یا ورشکستگی کارخانه ویا بعلت تعدیل نیرو و یا بعلت نپرداختن حق بیمه توسط کارفرما بوده.معمولا خلاء حق پردازی بوجود میاد . یک سال ارفاق در کل طول بیمه پردازی و پرداخت نقدی این یک سال توسط کارگر لطف بزرگی به جامعه کارگری

  • ناشناس

    باسلام بنده توکارپام شکست دردهلران اسراحت پزشکی بردم گفتن بیمه به اندازه برات ردنکردن حالاهم یک بندانگشتم قط شدپیونددادم اونم حق اضوی ندادن امرمان توبندرها کارکردیم بیمه خیلی کم برامان ردکردن اگرم باکسی صحبت میکنیم چون کارگریم کسی زیاداحمیت نمیده بازهم پناه برخداکارگرکسی نداره

  • حسین ک

    چرا شغل تراشکاری که جزو سخت ترین خطرناکترین شغلهاست سختی کار نداره

  • ناشناس

    سلام من درکارخانه سیمان جوین مشغول به کارهستم متاسفانه کارفرما درسال چندماه ازبیمه روواریزنمی کندوحداقل حقوق راپرداخت میکند.وبین بیمهاخلع ایجادکرده لطفامسولیین پیگیری کنن ممنون

  • ناشناس

    روش پیشنهادی تون برای بررسی سوابق بیمه جواب نمیده.

  • رمضان حسین زاده

    سلام من وخانومم مدت شش سال داخل مجتمع ۲۵۰خانوار دوازده بلوک از سال ۸۸ تا ۹۵ کار کردیم ولی متاسفانه بیمه ما رو رد نکردن چند بار به اداره کار رفتم شکایت کردم بعداز چند سالی بالاخره دادگاه حکم صدور اموال داده چون هیت مدیره داشتن و نامه ای به من دادن بعنوان سه ماه آخر که حقوق بدن زیر نامه نوشتن من حق و حقوق وبیمه کامل دریافت نمودم ولی متوجه شدم و نامه را پاره کردم ولی همان پاره شده نامه رو پرونده هست با حکم دادگاه و نامه ای به پاسگاه جهت اموال ولی مامور پاسگاه خانه اش داخل همان مجتمع بود هست مدیره رئیس اون موقع عوض شد یکی دیگه آمد چند سال گفت میدم ولی شکایت رو به دیوان عدالت اداری بردم گفتن جواب بعداز ۴سال میاد هنوز جواب رو نرفتم بگیرم به نظر شما بیمه شش سال من درست میشه و چکار کنم الان از ۹۶ بیمه کارگر ساختمانی میریزم سنم ۵۵ ساله وبه اون شش سال احتیاج دارم تا سوابق من به ۲۵ سال برسه الان

  • مجید

    به حال بیمه چه فرقی داره بعضی افراد بین بعضی ماها وقفه افتاده پولش را به بیمه پرداخت کنن سابقه رد بشه براشون اونم به روز پرداخت کنن.

  • علی رضا

    بالای ۶۰ سال سن حدود ۴۰سال پیش پدرم کار کردم وقتی مامور بیمه می‌آمد نمیزاشت اسم منو بنویسه خدا رحمتش کند الان فقط ۵سال بیمه دارم پول ندارم بقیه رو بخرم توانکارم کم شده لطفا من چکار میتوانم بکنم

  • ناشناس

    سلام من حودن ۹سال بیمه کارگری داشتم پیام آمدی برم تمدیدکنم ریس تمین اجتمای گفت ازاین پس باید آزاد پرداخت کنی من کارکرهستم نمیتونم ازادپرداخت کنم نزیکه ۲سال بیمه ام راقط کردن روتفن راهنمای کنیدشهرستان بم

  • حسین

    من چند سال جای کار کردم اما بیمه من ناقص واریز کردم چکار کنم

  • مهناز

    مامشخصات رو در سایت در قسمت اعتراض به سوابق پر میکنیم بعد اخرین لحظه که دکمه ثبت رو میزنیم عمل نمیکنه.چند بار به سختی فرم رو پر کردیم و در اخر ثبت نشد.لطفا سایت رو درست کنید

  • محسن

    من 64 سالمه و با 13 سال بازنشسته شدم میخام بدونم آیا میشه افزایش سنوات با پرداخت یکجا برای 7 سال داشته باشم تا سابقه 20 ساله پیدا کنم