آب معدنی | مضرات آب معدنی

آب معدنی که میذارن جلوی در مغازه رو هرگز نخر! + دلیل

اشعه آفتاب باعث ورود مشتقات شیمیایی و نفتیِ بطری به آب شده و آب معدنی را سرطان زا میکند.

7UxTma4gpevS
ویکی گردی:

دبیر انجمن آب‌ معدنی و آشامیدنی ایران با بیان اینکه هیچ اتفاقی برای کیفیت و استاندارد آب معدنی در صورت قرارگیری طولانی مدت در زیر نور آفتاب رخ نمی‌دهد، گفت: آب معدنی اگر به مدت بسیار طولانی مثلا چند ماه زیر نور آفتاب قرار بگیرد تنها در طعم و بوی آن تغییراتی ایجاد می‌شود اما مصرف آن هیچ خطری برای سلامتی افراد ندارد.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران با بیان اینکه هیچ اتفاقی برای کیفیت و استاندارد آب معدنی در صورت قرارگیری طولانی مدت در زیر نور آفتاب رخ نمی‌دهد، گفت: آب معدنی اگر به مدت بسیار طولانی مثلا چند ماه زیر نور آفتاب قرار بگیرد تنها در طعم و بوی آن تغییراتی ایجاد می‌شود اما مصرف آن هیچ خطری برای سلامتی افراد ندارد.

خطر جدی در کمین افرادی که به نوشیدن آب در نیمه شب عادت دارند

 در حال حاضر سرعت خرید آب معدنی از سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروشی‌ها بسیار بالا بوده و عموما آب معدنی ظرف یک روز به فروش می‌رسد؛ بنابراین بحث قرارگیری طولانی مدت آب معدنی در زیر نور آفتاب عملا منتفی بوده و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی درباره نگهداری آب معدنی در زیر نور آفتاب در اغلب سوپرمارکت‌ها و خرده‌فروشی‌ها نیز عنوان کرد: اساسا نه فقط در مورد آب معدنی بلکه در مورد سایر مواد غذایی نیز توصیه ما این است که هیچ محصولی در زیر نور مستقیم آفتاب نگهداری نشود. البته در حال حاضر به دلیل کمبود جا در مغازه‌ها بسیاری از محصولات مانند انواع اسنک و نان در زیر نور آفتاب نگهداری می‌شوند.

او درباره آخرین وضعیت استاندارد آب معدنی گفت: استاندارد آب معدنی ایران مطابق با استاندارد کدکس جهانی بوده و در چند سال اخیر چند اصلاحیه نیز روی آن اعمال شده است و هم‌اکنون نظارت سازمان استاندارد بر استاندارد و کیفیت آب معدنی در حال انجام است.

دبیر انجمن آب‌های معدنی و آشامیدنی ایران در عین حال با توصیه به صاحبان خرده‌فروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها درباره اینکه مواد غذایی مانند آب معدنی را در فضایی به دور از نور مستقیم خورشید نگهداری کنند، گفت: از سوی دیگر در حال حاضر بسیاری از برندهای بزرگ آب معدنی از صفحات چاپدار برای بسته‌بندی محصول خود استفاده می‌کنند که همین باعث می‌شود جلوی ورود نور خورشید به بطری گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

ارسال نظر