ناخن | لاک ناخن | ژلیش ناخن

هشدار در مورد ژل ناخن | عوارض استفاده از ژلیش ناخن!

اگه انتخاب شما برای ماندگاری لاک ناخن استفاده از لاک ژل هست ادامه مطلب را دنبال کنید.

ژلیش ناخن
ویکی گردی:

ژلیش ناخن در واقع یک روش کارآمد برای افزایش ماندگاری لاک بر روی ناخن ها است و از آنجایی که خانم ها دوست دارند همیشه آراسته باشند و لاک ناخن آنها در حین انجام دادم کارهای روزانه لب پر نشود، ژلیش یا لمینت ناخن را انتخاب می کنند. در این مقاله قصد داریم عارض احتمالی ژلیش ناخن را بررسی کنیم.

عوارض ژلیش ناخن

هر اقدام آرایشی و مراقبت از پوست و مو از لیفت ابرو و هایفو تا لیزر و اکستنشن مژه بدون عوارض نیست و نسبت به روش‌های سنتی، معایب خاص خود را دارد. اما گاهی علایق فرد و روش‌های جایگزین که متخصصان معرفی می‌کنند، به‌گونه‌ای است که سبب می‌شود تا برخی از تکنیک‌ها بیش از روش‌های سنتی و کم‌تر تهاجمی٬ مورد استفاده قرار بگیرد و محبوب شود. روش‌های طب سنتی و طب سوزنی، طرفداران کمتری نسبت‌به روش‌های جدید مراقبت از پوست و مو دارند. بنابراین، ژلیش ناخن هم از این قاعده مستثنی نیست.

روش های خانگی و طبیعی برای پاک کردن لاک بدون استون+ آموزش

ژلیش برای بانوانی که ناخن‌های خیلی ضعیف و حساسی دارند، توصیه نمی‌شود. اگر خواهان این کار هستید، حتما با پزشک متخصص پوست خود مشورت کنید. در ژلیش، معمولا سطح ناخن بین ۴ تا ۵ لایه، با مواد مخصوص، کاور می‌شود و پس از قرارگیری دست داخل دستگاه، استحکام پیدا می‌کند. این امر باعث می‌شود که روی سطح ناخن شما لایه‌ای قرار بگیرد. وجود این لایه هوارسانی به سطح پوست و ناخن را مختل کرده و استمرار در آن در بلندمدت، باعث مشکلات پوستی می‌شود.

بنابراین توصیه می‌شود اگر عاشق ژلیش ناخن با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف برای طراحی تیپ‌های فصلی هستید، بهتر است با فاصله زمانی این کار را انجام دهید تا اکسیژن‌رسانی به ناخن، به‌خوبی انجام شود.

همیشه قبل از انجام ژلیش ناخن‌ها با پزشک متخصص پوست مشورت کنید تا از سلامت آن‌ها از نظر رنگ و جنس و اندازه مطمئن شوید. باید توجه داشته باشید افرادی که مداوم از لاک ناخن استفاده می‌کنند، باید گاهی به ناخن‌های خود استراحت بدهند تا هوا زیر سطح ناخن جریان داشته و رطوبت کافی جذب شود.

این نکته را به‌خاطر داشته باشید که هیچگاه ژلیش ناخن‌های خود را با وسایل تیز و نوک چاقو صاف یا پاک نکنید. حتی از سوهان هم نباید برای پاک کردن ژلیش ناخن استفاده کرد. این کار به‌شدت به صفحه ناخن شما آسیب می‌رساند.

درصورتی‌که از محصولات با کیفیتی برای ژلیش ناخن استفاده کنید که مجوز قانونی سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت دارد ‌معمولا دچار عوارض نمی‌شوید. بهتر است پس از ژلیش ناخن، از روغن‌های تغذیه‌کننده استفاده کنید. همچنین، از انجام این کار برای کودکان، به‌خصوص کودکانی که عادت به جویدن ناخن دارند، پرهیز کنید تا مواد شیمیایی وارد بدن فرد نشود.

شخصیت شناسی با استفاده از حالت ناخن + عکس

آیا نور UV در ژلیش ناخن خطرناک است؟

نور بنفشی که به خشک شدن ناخن‌های شما کمک می‌کنند، در واقع نورهای UV هستند. و قرار گرفتن غیر ضروری در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌تواند مضر باشد.

اما باید پذیرفت که استفاده از این پرتوهای مضر یکی از ملزومات سالن‌های خدمات زیبایی ناخن‌ها هستند.

با این حال خوشبختانه پیشرفت‌های عظیمی در فناوری ژل صورت گرفته است و بسیاری از دستگاه‌های نوین ژلیش ناخن دارای نورهای LED تبدیل هستند که دیگر عوارض جانبی اشعه ماورا بنفش روی پوست را ندارد.

توجه داشته باشید برای جلوگیری از عارضه اشعه‌های مضر می‌توانید از تکنسین بخواهید که روی دست شما از ضد آفتاب استفاده کند.

نکته مهم

در دوران بارداری انجام نشود

لاک‌های ژلیش معمولا حاوی «مونومر متیل متاکریلات» است که می‌تواند برای مادران باردار خطرناک باشد. این لاک‌ها به راحتی پاک نمی‌شود و پاک‌کردن آن‌ها توسط مواد تیز و برنده به بستر ناخن‌ها آسیب وارد می‌کند و مادر را در معرض ابتلا به انواع عفونت‌ها و قارچ‌های ناخن قرار می‌دهد. بانوان باردار تا حد امکان از انجام این گونه کار‌ها پرهیز و به بعد از زایمان موکول کنند.

هشدار پزشکان؛ این خطر کاربران ژل ناخن را تهدید می‌کند

به گفته پزشکان در بریتانیا استفاده از بعضی انواع ژل ناخن باعث افزایش موارد بروز حساسیت‌های شدید و خطرناک شده است.

به گزارش ویکی گردی به نقل از خبر آنلاین، عامل این حساسیت وارد شدن مواد شیمایی موسوم به اکریلات‌ها به پوست است.

عوارض خطرناک و غیر قابل جبران لاک ناخن + جزئیات

در صورت بروز حساسیت در فرد نسبت به این ماده، بدن او دیگر نمی‌تواند آن را تحمل کند و ادامه استفاده از آن عواقب درمانی ناگواری دارد.

پس از حساس شدن، بدن دیگر آکریلات‌ها را تحمل نخواهد کرد که باعث دشواری در درمان‌های پزشکی می‌شود که در آنها این ماده به کار می‌رود. این موارد شامل درمان آب مروارید، تعویض مفصل و بعضی از معالجات دندانپزشکی است. متخصصان پوست می‌گویند که این مشکل با افزایش استفاده از کیت‌های ارزانقیمت ژل خانگی وخیم‌تر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر