کلم قرمز | پیشگیری از سرطان با کلم قرمز

ارزون ترین دشمن سرطان که ایرانی ها جدی نمی گیرنش! + فواید کلم قرمز

مصرف کلم قرمز به عنوان یک بخش از یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند. با ویکی گردی همراه باشید

 کلم قرمز
ویکی گردی:

تحقیقات نشان داده است که مصرف کلم و سایر سبزیجات صلب مانند بروکلی، کلم بروکلی، کلم شلغمی، کلم قرمز و کلم سفید می‌تواند به عنوان یکی از عوامل پیشگیری از سرطان عمل کند.بسیاری از افراد مصرف کلم قرمز را برای پیشگیری از ابتلا به بیماری ها مخصوصا سرطان جدی نمی گیرند. دراین مقاله فواید کلم قرمز برای جلوگیری از ابتلا به سرطان را بررسی می کنیم.

 

اگه میخوای سرطان نگیری، کلم قرمز بخور

کلم

این سبزیجات حاوی ترکیباتی هستند که به عنوان فیتوشیمیکال ها شناخته می‌شوند و می‌توانند به مقابله با رشد سلول‌های سرطانی کمک کنند. همچنین، برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف کلم و سبزیجات صلب دیگر می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پستان، روده بزرگ، معده، ریه و سایر انواع سرطان‌ها کمک کند. بنابراین، مصرف کلم و سبزیجات صلب به عنوان یک بخش از یک رژیم غذایی سالم و تنوع‌بخش می‌تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند، اما نباید به عنوان درمان برای سرطان استفاده شود. درمان سرطان نیاز به درمان‌های پزشکی مانند شیمی درمانی، رادیوتراپی و جراحی دارد

کدوم رنگ خال روی بدن نشانه خطر است؟

مزایای اعضای خانواده کلم

کلم بروکسل، اسید فولیک بالایی دارد و برای جلوگیری از نقص سیستم عصبی جنین، به خانم‌های باردار و کسانی که بیماری قلبی، عروقی دارند، توصیه می‌شود. بروکسل از نظر داشتن ویتامین‌ نسبت به سایر کلم‌ها ارجحیت دارد. کلم بروکلی، در میان سبزیجات چلیپایی بیشترین اثر ضد سرطانی را دارد و به طور محسوسی از تعداد، اندازه و میزان سلول‌های سرطانی کاسته، استروژن اضافی را که به رشد تومورها کمک می‌کند، خنثی کرده، به دلیل کلسیم بالایی که دارد، برای افرادی که از لبنیات کمتر استفاده می‌کنند، مفید است و مصرف آن به خانم‌های باردار، شیرده، یائسه و نوجوانان در سن بلوغ توصیه می‌شود. خوب است بدانید مواد ضد سرطان در جوانه‌های کلم بروکلی بسیار بیشتر از بروکلی رسیده است و کلم بنفش به دلیل رنگدانه‌های آنتی اکسیدانی، چندین برابر بیشتر از کلم سفید خاصیت دارد. گل‌کلم نیز سبب تقویت سیستم دفاعی بدن شده، با تقویت حافظه از بروز آلزایمر جلوگیری می‌کند و به دلیل داشتن ترکیبات گوگردی میکروب کش قوی است.

کلم قرمز و پیشگیری از سرطان

مصرف کلم قرمز نیز می‌تواند به عنوان یکی از راه‌های پیشگیری از سرطان عمل کند. کلم قرمز حاوی فیتوشیمیکال‌هایی است که به عنوان آنتی‌اکسیدان‌ها شناخته می‌شوند و می‌توانند به مقابله با رشد سلول‌های سرطانی کمک کنند. برخی تحقیقات نشان داده است که مصرف کلم قرمز می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات، سرطان سینه و سایر انواع سرطان‌ها کمک کند. اما باید توجه داشت که مصرف کلم قرمز باید با احتیاط انجام شود،

کلم قرمز در چه غذاهایی استفاده می شود؟

کلم قرمز در بسیاری از غذاهای سنتی و مدرن به عنوان ماده اصلی یا تزئینی استفاده می شود. 

برخی از این غذاها عبارتند از:

  •  خورشت قرمه سبزی با کلم قرمز
  •  سالاد کلم با سس مایونز
  •   برشته کلم سرخ شده با ادویه‌های مختلف
  •   پیتزا با تزئین کلم قرمز
  •  ساندویچ با کلم قرمز و گوجه فرنگی
  •  برگر با کلم قرمز و پنیر چدار

سرطان های قابل پیشگیری در زنان کدام است؟

مصرف کلم قرمز 

 می توانید از کلم قرمز در ماست استفاده کنید که رنگ فوق العاده ای بهش میده. قبل استفاده در ماست کلم بروکلی رو کمی بخارپز کنید یا تفت بدبد.

 می توانید کلم قرمز را به عنوان تزئین برای غذاهای دیگر مانند سوپ، نودل، رولت، و غیره استفاده کنید.

می توانید کلم قرمز را به صورت خام و یا سالاد مصرف کنید. یکی از بهترین ترکیبات، کلم قرمز و انار است که هم سالادش خوشمزه است و هم ترشی اش.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر