تمیز کردن قابلمه | ترفندهای تمیز کردن قابلمه | آموزش تمیز کردن قابلمه | روش های تمیز کردن قابلمه

۸ ترفند کاربردی برای تمیز کردن قابلمه سوخته + آموزش

برق انداختن و تمیز کردن قابلمه سوخته یکی از مشکلاتی است که همه ما در طول زندگی با آن مواجه شده‌ ایم اگر شما نیز چنین مشکلی دارید این مطلب را از دست ندهید.

تمیز کردن قابلمه
ویکی گردی:

تمیز کردن قابلمه سوخته کاری بسیار سخت و طاقت‌ فرساست. برای تمیز کردن قابلمه سوخته هرگز از قاشق و وسایل فلزی استفاده نکنید زیرا تنها باعث آسیب زدن به وسایل شما می‌شود. شما می‌توانید با استفاده از روش‌های کاربردی زیر قابلمه و ظروف سوخته خود را سفید و براق کنید. در ادامه با روش های تمیز کردن قابلمه با ما همراه باشید.

استفاده از سرکه‌ و جوش شیرین

سرکه و آب را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و یک لایه‌ی نازک از آن را کف قابلمه بریزید. سرکه‌ رقیق را روی گاز حرارت بدهید تا بجوشد. پس از یک دقیقه، آن را از روی حرارت برداشته و سرکه را داخل سینک ظرفشویی خالی کنید.

پوست لیمو با کاربردی باورنکردنی در خانه داری و زیبایی

یک قاشق جوش شیرین را داخل قابلمه بریزید. جوش شیرین را با یک اسکاچ کف قابلمه بکشید تا هر لکه‌ سوختگی پاک شود. سپس قابلمه را به خوبی با آب بشویید. جوش شیرین، پاک کننده بوده و به پاک کردن لکه‌ها کمک می‌کند.

تمیز کردن قابلمه سوخته با نمک

نمک یک پاک کننده‌ خوب دیگر است. نمک برای پاک کردن لکه‌های سوختگی قابلمه و هم‌چنین چربی‌ها بسیار مناسب است. می‌توانید آن را با مایع ظرفشویی و آب گرم مخلوط کنید یا با یک تکه‌ لیموی بریده شده و آبدار کف قابلمه بمالید تا لکه سوختگی از بین برود.

استفاده از کرم تارتار

کرم تارتار پاک کننده‌ای است که به جای جوش شیرین استفاده می‌شود. یک قاشق غذاخوری از آن را با یک فنجان آب مخلوط کرده و روی حرارت بگذارید تا بجوشد. بگذارید مایع خنک شود؛ سپس کف قابلمه را تمیز کنید تا دوباره مثل قبل درخشان شود.

تمیز کردن قابلمه سوخته با نوشابه

زمانی که قابلمه هنوز داغ است، نوشابه را داخل آن ریخته و بگذارید کف ظرف را بپوشاند پس از آن قابلمه را بشویید. ترکیب شدن مواد غذایی سوخته با کربنات نوشابه، باعث نرم شدن سوختگی می‌شود. شما می‌توانید به جای نوشابه از آب گازدار نیز استفاده کنید.

استفاده از آب داغ برای تمیز کردن قابلمه سوخته

برای تمیز کردن قابلمه روحی یا لعابی سوخته، آن را روی گاز گذاشته و گاز را روشن کنید. بگذارید تا قابلمه داغ شود، طوری که اگر داخل آن یک قطره آب بریزید، بخار شود. یک فنجان آب را داخل آن ریخته و بگذارید به آهستگی بجوشد (اگر بخواهید می‌توانید مقداری مایع ظرفشویی یا جوش شیرین به آن اضافه کنید). پس از اینکه آب، سوختگی‌ها را نرم کرد، سوختگی‌ها را با یک قاشق چوبی یا کفگیر پلاستیکی تمیز کنید.

ترفندهای رفع جای سوختگی اتو از روی لباس

استفاده از قرص ماشین ظرفشویی

در این حالت، مقدار کمی آب در کف قابلمه بریزید و آن را روی حرارت کم بگذارید. سپس، قابلمه را از روی حرارت برداشته و قرص ماشین ظرفشویی را روی نواحی سوخته شده بکشید. در آخر قابلمه را با آب گرم و مایع ظرفشویی بشویید.

تمیز کردن قابلمه سوخته با لیمو

در این‌ روش، دو یا سه عدد لیمو را که به چهار قسمت تقسیم شده‌اند به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه در مقدار کمی آب بجوشانید، سپس آب و لیموها را خالی کرده و قابلمه را بشویید. در این روش اسید لیموها برای نرم کردن سوختگی‌ها کافی بوده و در آخر تنها لازم است که شما کمی سوختگی‌ها را تمیز کنید؛ البته حتی شاید به تلاش شما هم احتیاجی نباشد.

استفاده از ورقه‌ آلومینیومی

مقدار زیادی جوش شیرین را روی سوختگی‌ها ریخته و مقداری آب به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر دربیاید. یک ورقه‌ آلومینیومی را مچاله کرده و آن را کف قابلمه بکشید تا همه‌ سوختگی‌ها و غذاها پاک شوند. سپس قابلمه را با آب گرم و صابون بشویید. توجه داشته باشید که از این روش برای تمیز کردن قابلمه تفلون استفاده نکنید زیرا باعث خراش برداشتن ظرف می شود.

منبع: چطور
آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر