وام | وام بازنشستگان | شرایط دریافت وام بازنشستگان

خبر خوش برای بازنشستگان سراسر کشور | مشمولان دریافت وام 120 میلیونی چه کسانی هستند؟

سقف دریافت وام و تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه شهید تندگویان برای شاغلان و بازنشستگان از ابتدای سال ۱۴۰۲ از مبلغ یکصد و ۲۰ میلیون تومان به یکصد و ۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

وام بازنشستگان
ویکی گردی:

وام بازنشستگان پرداخت می شود. وام بازنشستگان دارای شرایط خاصی است. وام بازنشستگان تنها به برخی از افراد واجد شرایط پرداخت می شود. وام بازنشستگان در برخی از بانک ها پرداخت می شود. سقف تسهیلات وام صندوق قرض‌الحسنه شهید تندگویان بازنشستگان صندوق صنعت نفت با افزایش ۳۰ میلیون تومانی به مبلغ یکصد و ۵۰ میلیون تومان رسید.

به این ترتیب، سقف دریافت وام و تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه شهید تندگویان برای شاغلان و بازنشستگان از ابتدای سال ۱۴۰۲ از مبلغ یکصد و ۲۰ میلیون تومان به یکصد و ۵۰ میلیون تومان افزایش می‌یابد.

 قیمت کارخانه ای خودرو اعلام شد+ جدول

در همین چارچوب، حق عضویت ماهانه این صندوق از مبلغ چهارصد هزار تومان فعلی به پانصد هزار تومان افزایش یافت.

مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی ۳۶ و ۴۸ ماه است. وام‌گیرندگانی که سقف تسهیلات آنان معادل پنجاه میلیون تومان یا کمتر است می‌توانند وام دریافتی را در مدت حداقل ۲۴ و حداکثر ۴۸ ماه بازپرداخت کنند.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ پرداخت تسهیلات جدید به صورت زودتر از موعد و قبل از استهلاک کامل اقساط وام قبلی به هیچ وجه مقدور نیست.

علی اکبر عیوضی گفت: ماده ۱۱۱ قانون تامین از ماده ۴۱ قانون کار تبعیت می‌کند و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان را به صراحت روشن کرده است. طبق این ماده، مستمری سالیانه باید براساس افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد.

علی اکبر عیوضی گفت: ماده ۱۱۱ قانون تامین از ماده ۴۱ قانون کار تبعیت می‌کند و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان را به صراحت روشن کرده است. طبق این ماده، مستمری سالیانه باید براساس افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد. تعیین حداقل دستمزد در شورای‌عالی کار برای کارگران شاغل و بازنشسته‌ی کشور اهمیت بسیار دارد. برای حقوق بگیرانِ وابسته به قانون کار و سازمان تامین اجتماعی، روز تعیین حداقل دستمزد در اتاق‌های وزارت کار، روز سرنوشت است.

علی اکبر عیوضی (دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران) با اشاره به اینکه تعیین حداقل مزد کارگران شاغل برای ما بازنشستگان اهمیتی حیاتی داردT گفت: حقوق و دریافتی بازنشستگان مستمری‌بگیر از نظر قانونی از مصوبه تعیین حداقل دستمزد شورای‌عالی کار تبعیت می‌کند. ماده ۱۱۱ تاکید دارد که افزایش حداقل مستمری «نباید» از افزایش حداقل مزد مصوب شورای‌عالی کار کمتر باشد. وی افزود: در واقع ماده ۱۱۱ قانون تامین از ماده ۴۱ قانون کار تبعیت می‌کند و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی نیز تکلیف افزایش مستمری بازنشستگان را به صراحت روشن کرده است.

طبق این ماده، مستمری سالیانه باید براساس افزایش هزینه‌های زندگی افزایش یابد. این فعال حقوق بازنشستگان تاکید کرد: بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی هیچ درآمدی جز همین مستمری حداقلی ندارند و به همین دلیل از مسئولانی که در پشت تریبون‌ها مدعی رسیدگی و ارتقاء وضع معیشت محرومان جامعه هستند، می‌خواهند که به وعده‌های خود عمل کنند. شعارها و وعده‌هایی که رئیس مجلس در روزهای اخیر داد و آنچه رئیس‌جمهوری در پشت تریبون‌ها از معیشت مردم می‌گوید، در چه جایی قرار است به عمل برسد؟ مسئولان از کدام مردم صحبت می‌کنند؟

اگر سهام عدالت نگرفته اید در این سایت ثبت نام کنید + جزئیات

اگر درمورد ما افراد عادی صحبت می‌کنند، باید بگوییم که تدبیری درباره معیشت ما بازنشستگان اندیشیده نشده است. دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با بیان اینکه قانون هرچه بگوید ما تبعیت می‌کنیم و بازنشستگان چیزی بیش از قانون نمی‌خواهند» گفت: قانون به صراحت می‌گوید ما باید براساس نرخ تورمی که بانک مرکزی اعلام می‌کند و رشد هزینه‌های زندگی، میزان افزایش حقوق را مشخص کنیم.

بازنشستگان همین مطالبه مطابق مُّر قانون را خواستارند و بیشتر از آن نیز نمی‌خواهند. وی اضافه کرد: تورم در اقتصاد توسط تصمیم‌سازان بالا برده شده و همان‌ها هم باید تاوان آن را بدهد. مردم عادی و فرودستان موظف به پرداخت هزینه‌های اشتباهات مسئولان و مدیران نیستند. پیام ما به مسئولان این است که اگر مردم فقیرتر شوند، انحرافات اجتماعی بسیار شدیدتر خواهد شد. اختلافات اجتماعی و خانوادگی باعث رشد مفاسد شده و درصورت عدم برخورداری مردم از نان شب، به‌طور طبیعی بدبینی نسبت به آینده کشور به وجود خواهد آمد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر