دعا | دعای 18 رمضان

دعا و نماز روز هجدهم ماه رمضان + متن و اعمال

در تمام ایام ماه مبارک رمضان خواندن دعای مخصوص و انجام اعمال روزانه دارای فضایل بسیار زیادی می باشد. دعای روز هجدهم ماه رمضان را در این قسمت بخوانید.

دعا
ویکی گردی:

دعا روز هجدهم ماه رمضان و اعمال هجده رمضان را در این مطلب از ویکی گردی بخوانید. ماه رمضان نزد مسلمانان احترام و جایگاه ویژه ای دارد و گرفتن روزه در آن بر عموم مسلمانان واجب است. علاوه بر روزه در این ماه تلاوت قرآن و دعا و استغفار و... اجر و پاداش فراوانی دارد. خواندن دعا هایی که برای هر یک از روزهای ماه رمضان آمده است و مفاهیم ارزشمندی را داراست، در این ماه بسیار نیکوست. در این بخش از دین و مذهب ویکی گردی یکی از بهترین دعا های ماه رمضان را همراه ترجمه و شرح دعا آورده ایم.

متن دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ‌

«اللّهمّ نَبّهْنی فیهِ لِبَرَکاتِ أسْحارِهِ ونوّرْ فیهِ قلبی بِضِیاءِ أنْوارِهِ وخُذْ بِکُلّ أعْضائی الی اتّباعِ آثارِهِ بِنورِکَ یا مُنَوّرَ قُلوبِ العارفین.»

اصول خواندن نماز شب برای گرفتن حاجت

ترجمه متن دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان

«خدایا آگاهم کن در آن برای برکات سحرهایش و روشن کن در آن دلم را به پرتو انوارش و بکار به همه اعضایم به پیروی آثارش، به نور خودت، ای روشنی بخش دل های حق شناسان.» ( مفاتیح الجنان)

شرح دعای روز هجدهم ماه مبارک رمضان

در این دعا می گوییم:خدایا متوجه کن من را تا از برکات سحر ماه رمضان استفاده کنم. اوقات سحر بهترین موقع برای نیایش عنوان می شود زیرا سحر بهترین زمان اتصال به خداوند متعال است که در آن انسان به لحاظ روحی و روانی در شرایط و موقعیت خاص و معنوی ویژه ای قرار می گیرد که باید از آن به منظور نزدیکی هرچه بیشتر به خداوند خود استفاده کند.

از برکات سحر استفاده کنید و حتی آنها که به دلایل شرعی روزه نمی گیرند نیز هنگام سحر بیدار شوند و دعا کنند و از برکات سحر بهره ببرند. هنگام سحر یکی از زمانهای خاصی است که اجابت دعا سریعتر رخ می دهد.

در این دعا می گوییم:خدایا قلبم را به ضیاء سحر نورانی کن. سحر یک نور و روشنایی دارد و خدایا به آن روشنایی سحر قلبم را روشن کن. کگناهان کوچک و بزرگ سبب زنگار قلب های ما و آلوده شدن چشم و گوش ما شده است پس در ماه رمضان گناهان را ترک کنیم و از خدا بخواهیم تا قلبمان را نورانی کند.

در این دعا می گوییم: خدایا کاری کن تا تمام اعضای من از آثار تو پیروی کند.

در پایان دعا می خوانیم:خدایا ای خدایی که نور آسمان ها و زمینی و ای خدایی که قلب عارفین را نورانی کردی به نور خودت این دعای من را مستجاب کن. ( مفاتیح الجنان )

فضیلت صلوات در ماه رمضان | متن صلوات خاص این ماه

اعمال شب و روز هجدهم ماه مبارک رمضان

برای شب و روز هجدهم ماه مبارک رمضان اعمال پرفضیلتی سفارش شده است که شامل:

نماز روز هجدهم ماه رمضان

در مفاتیح الجنان برای شب هجدهم ماه مبارک رمضان چهار رکعت نماز مورد سفارش قرار گرفته که در هر رکعت پس از خواندن سوره حمد، بیست و پنج مرتبه سوره کوثر خوانده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر