خورش لوبیا سفید | طرز تهیه خورش لوبیا سفید

طرز تهیه خورش لوبیا سفید خوشمزه به سبک رستورانی + نکات

خورش لوبیا سفید یکی از انواع خورش های خوشمزه ایرانی است که اصالت آن متعلق به ارومیه می باشد

خورش لوبیا سفید
ویکی گردی:

اگه از خورش های تکراری خسته شدید، خورش لوبیا سفید که  یک خورش خوشمزه و اصیل هست را حتما امتحان کنید تا ببنید که چطور خورش لوبیا سفید پایه ثابت سفره شما خواهد شد. خورش لوبیا سفید، از غذاهای اصیل ارومیه است که دستور پخت آن را در این بخش سایت ویکی گردی خواهید خواند.

لوبیا سفید ، گوشت بدون استخوان داروی تقویت حافظه و کم خونی و کاهنده قند خون بر مبنای طب سنتی است. لوبیا سفید به علت سرشار بودن از فسفر باعث تقویت حافظه شده و به دلیل آهن فراوان از کم خونی جلوگیری میکند.

اینا رو بریز تو عدسی فوق العاده می شه!

مواد لازم خورش لوبیا سفید

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
لوبیا سفید ۱ پیمانه
پیاز ۱ عدد درشت
گوجه فرنگی ۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای ½ فلفل متوسط
رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری
لیمو عمانی ۲ عدد
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
پودر سیر و پاپریکا به مقداری کافی
روغن و زردچوبه به مقدار کافی

طرز تهیه خورش لوبیا سفید

نکات طلایی در پخت خوراک لوبیا غلیظ و مجلسی

  1. برای تهیه خورشت لوبیا سفید مجلسی ابتدا پیاز را پوست می گیریم؛ سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن مایع داخل یک قابلمه مناسب تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.
  2. سپس مقداری زردچوبه، پودر سیر، پاپریکا و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و یک دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم تا پیاز با ادویه ها یکدست شود. در ادامه گوشت خورشتی را خرد می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.
  3. گوشت را چند دقیقه تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شوند، حالا گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و رنده می کنیم، سپس به همراه رب گوجه فرنگی به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی سرخ شود.
  4. بعد فلفل دلمه را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم. در ادامه لوبیاها را که از قبل به خوبی خیسانده ایم، آبکشی می کنیم و به قابلمه اضافه می کنیم.
  5. لوبیاها را یک دقیقه تفت می دهیم، سپس ۳ پیمانه آب به قابلمه اضافه می کنیم و حرارت زیر قابلمه را زیاد می کنیم تا آب سریعتر به جوش بیاید. پس از اینکه آب به جوش امد درب قابلمه را می گذاریم و حرارت را ملایمتر می کنیم.
  6. در ۳۰ دقیقه پایانی پخت خورش لیمو عمانی را به همراه نمک و فلفل سیاه به خورش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. پس از اینکه آب اضافی خورش کشیده شد، آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر