بستنی | فواید بستنی

پیشگیری از پوکی استخوان با خوردن بستنی | 10 فایده بستنی که نمی دانید!

در این مطلب از سایت ویکی گردی شما را با فواید خوردن بستنی آشنا می کنیم.

بستنی
ویکی گردی:

بستنی از خوراکی های خوشمزه ای است که در فصول گرم بسیار در بین مردم مصرف می شود. در ادامه با فواید جالب بستنی شما را آشنا می کنیم البته در خوردن بستنی نباید زیاده روی کرد.

1- انرژی زا

2- شادی آور

3- تقویت گوارش

4- تقویت دندان ها

5- عملکرد بهتر مغز

6- بهبود سیستم تنفسی

7- پیشگیری از پوکی استخوان

9- کاهش ابتلا به سرطان سینه

10- افزایش باروری و کمک به استخوان سازی جنین

کمتر پیش می آید کسی طرفدار بستنی نباشد خصوصا امروزه که از انواع مختلف آن به رنگ ها و طعم های مختلف در سوپرمارکت ها موجود است، اما این دسر خوشمزه علاوه بر اینکه مصرف آن هنگام سرماخوردگی مضر است دردسرهای دیگری هم دارد.

وقتی هر خوراکی که به اندازه کافی سرد باشد به سقف دهان برخورد کند مرکز عصبی که درست بالای کام قرار دارد را تحریک می کند. وظیفه طبیعی این مرکز این است که دمای مغز را در حد مناسب نگه دارد و با کم و زیاد کردن جریان خونگرم با تغییرات دما مقابله کند ولی تقریبا در ۳۰ درصد مردم این مرکز می تواند در برابر چنین تحرکی بیش از حد واکنش نشان بدهد و باعث گشادگی شدید رگ های خونی شود.

این اتفاق به طور لحظه ای فشار استخوان های سر را افزایش می دهد و ۳۰ تا ۴۰ ثانیه سردرد شدید (مانند میگرن) ایجاد می کند. این پدیده فقط در هوای گرم اتفاق می افتد و خوردن همان بستنی در هوای سرد هیچ سردردی ایجاد نمی کند. شاید علتش به این خاطر است که هرچه اختلاف دما بیشتر باشد، سلول های عصبی راحت تر و شدیدتر تحریک می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر