بیت کوین | تراکنش های بیت کوین

آیا تراکنش‌‌ های بیت کوین قابل ردیابی است؟! + روش های پیگیری

در ادامه به متداول‌ترین سوالات درباره‌ی پیگیری تراکنش‌های بیت کوین پاسخ می‌دهیم، با ما همراه باشید.

بیت کوین
ویکی گردی:

شبکه بیت کوین دارای یک بلاک چین شفاف است که تمام تراکنش‌ها در آن قابل ردیابی و پیگیری هستند؛ بنابراین هرکسی می‌تواند سابقه یک تراکنش بیت کوین را از مبدا تا مقصد فعلی مشاهده و ردگیری کند. اما چطور؟ در ادامه به متداول‌ترین سوالات درباره‌ی پیگیری تراکنش‌های بیت کوین پاسخ می‌دهیم، با ما همراه باشید.

قابلیت ردیابی بیت کوین

در سال‌های گذشته، تصور بر این بود که خرید و فروش ارز دیجیتالی مانند بیت کوین، قابلیت ردیابی ندارد. به طوریکه یکی از نخستین سرمایه گذاران بیت کوین نیز به این موضوع اشاره کرده بود تا خریداران با خیال راحت به خرید بیت کوین بپردازند. اما در ادامه، چند اتفاق مهم در دنیای رمز ارزها و خرید و فروش بیت کوین باعث گردید تا خلاف این موضوع ثابت گردد.

اگه می خوای پول پارو کنی بخون!

ما در اینجا به دو مثال اشاره خواهیم کرد تا شما به پشت پرده برخی از بیزینس‌های برخاسته از ارز دیجیتال پی ببرید. سال 2015 بود که بنیانگذار شرکت سیلک رود (Silk Road) به دلیل ایجاد شبکه خرید و فروش مواد مخدر در بازار بیت کوین، به حبس ابد محکوم گردید.

در ادامه، شخصی 28 ساله از جمهوری چک، به انجام پولشویی به میزان 40 میلیون دلار که از بیت کوین دزدی حاصل شده بود، متهم گردید. ضمن اینکه، مواردی در خصوص کلاه برداری، اختلاس و ترفند «پانزی» گزارش شد که همه این‌ها در حوزه خرید و فروش بیت کوین اتفاق افتاده بود.

بنابراین، استدلال ما این است که هرچند بیت کوین و کاربران آن، در اکثر موارد و مواقع، به صورت قانونی و رعایت تمامی قوانین مربوطه به انجام معاملات آن می‌پردازند، اما همین بیت کوین می‌تواند عامل محرک و قدرتمندی محسوب گردد که در اختیار مجرمان فرصت طلب قرار می‌گیرد.

چجوری درآمد دلاری داشته باشیم

هرچند که این افراد تصور می‌کنند که در خرید بیت کوین، ردپایی از آن‌ها برجای نمی‌ماند و همه پروسه‌ها به صورت پنهانی انجام می‌گیرد. اما برعکس، تمامی داده‌ها و شواهد نشان می‌دهند که بیت کوین و تمامی تراکنش‌های مربوط به آن، قابل ردیابی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر