سوهان | نگهداری از سوهان | ترفندهای نگهداری سوهان

چیکار کنم که سوهان ترد بمونه و نم نکشه؟ | روش نگهداری از سوهان برای مدت طولانی

اگر سوهان در منزل دارید و میخواهید بدانید که چطور به مدت طولانی بدون تغییر در طعم و کیفیت از آن نگهداری کنید این مطلب را بخوانید.

سوهان
ویکی گردی:

تمامی شیرینی جات و همچنین سوهان در هنگام تولید به یک علامت تجاری ممهور می‌شوند که این نشانه می‌تواند در شناخت بیشتر و بهتر آن تاثیر گذار باشد. مواد نگهدارنده یکی از پارامترهایی است که در نگهداری از تمامی شیرینی جات به خصوص سوهان مهم و تاثیر گذار است. درباره نحوه نگهداری از سوهان برای طولانی مدت نکاتی را ذکر کردیم که مهم است.

روغن‌ها، کره‌ها و موادی که به سرعت فاسد می‌شوند می‌توانند در طول مدت زمان نگهداری از سوهان موثر باشند. به طور کلی چند نکته حائز اهمیت در نگهداری سوهان وجود دارد که می‌توان با رعایت آن‌ها این شیرینی لذیذ و خوشمزه را برای مدت طولانی بدون هیچ گونه فاسد شدنی نگهداری کرد و در زمان دلخواه آن را استفاده نمود.

دستور پخت 3 مدل حلوای محبوب ایرانیان

  •     جعبه و یا قوطی سوهان را داخل یک نایلون قرار دهید تا بهتر بماند.
  •     فریز کردن سوهان یکی از بهترین روش‌های نگهداری از سوهان است.
  •     سوهان هرگز نباید در مناطقی که نور مستقیم آفتاب است قرار گیرد.
  •     سوهان را می‌توان در یخچال نیز برای مدت زمان نه چندان طولانی نگهداری کرد.
  •     تاریخ مصرف و تولید سوهان می‌تواند زمان بیشتری برای نگهداری از آن در اختیار مصرف کننده قرار دهد.
  •     بهتر است که شیرینی سوهان را تازه به تازه تهیه کرد.
  •     مکان‌هایی که کولر آبی استفاده می‌شود، سوهان تازه نخواهد ماند و بهتر است که در فریزر نگهداری شود.

 

نور مستقیم آفتاب

در امر نگهداری سوهان و همینطور سایر شیرینی‌جات نباید در معرض نور آفتاب قرار گیرند. از آن جایی که روغن یکی از مواد تشکیل دهنده سوهان می‌باشد، نور آفتاب می‌تواند منجر به خرابی این خوراکی شود. نور آفتاب شاید در ظاهر سوهان تغییراتی ایجاد نکند ولی پس از مدتی طعم آن را تغییر خواهد داد و غیر قابل مصرف می‌شود.

رطوبت

رطوبت یکی از مشکلاتی است که می‌تواند در خراب شدن  انواع شیرینی ها و نگهداری سوهان تاثیر داشته باشد. شهرهایی که آب و هوایی مرطوب دارند به راحتی نمی‌توانند سوهان را برای مدت زمان طولانی نگهداری کنند.

بهتر است در مکان‌هایی که آب و هوا مرطوب است یا حتی کولر آبی روشن است، نگهداری سوهان داخل جعبه اصلی خود و یا داخل یک کیسه پلاستیکی قرار گرفته و برای مدت زمان طولانی داخل فریزر قرار بگیرد. این کار کمک می‌کند که سوهان‌ها به یکدیگر نچسبند و به راحتی پس از مدت زمان طولانی نیز قابل مصرف باشند.

جعبه و بسته بندی سالم

یکی از راه‌های مناسب برای نگهداری سوهان در مدت زمان طولانی استفاده از جعبه و یا یک بسته بندی کاملا سالم و بی نقض است. سوهان یک شیرین ترد و شکننده است که اگر بسته بندی مناسبی نداشته باشد به راحتی خرد شده و از بین می‌رود. جعبه‌های فلزی یا شیشه‌ای گزینه مناسبی برای بسته بندی این شیرینی می‌باشند.

بین سوهان‌ها کاغذ‌های مومی بگذارید و آن‌ها را داخل جعبه یا یک قوطی فلزی بگذارید و در ظرف را محکم ببندید. این کار کمک می‌کند هیچ گونه رطوبتی بین سوهان‌ها نفوذ پیدا نکند.

کاچی رو خیلی ساده و راحت با این روش بپز!

بهترین ظرف برای نگهداری سوهان

بیشتر افراد سوهان را پس از خرید داخل ظروف کریستالی و یا پلاستیکی قرار داده و برای مدت زمان طولانی نگه می‌دارند. این یک روش کاملا اشتباه است. سوهان را می‌بایست داخل یک ظرف فلزی گذاشت تا برای زمان زیاد بتوان نگه داشت.

در صورتی که قصد دارید سوهان را برای مدت بیش از چند ماه نگه دارید بهتر است که همین قوطی فلزی را داخل یک کیسه پلاستیکی گذاشته و داخل فریزر بگذارید. هنگام مصرف سوهان کاملا تازه خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان

آخرین اخبار

ارسال نظر